در بازار خودروی ایران همواره مقایسه و رقابت میان دو خودروی هم قیمت وجود داشته است، پس از قول و قرارهای بین المللی ایران این عرصه رقابتی تر شد و تنوع محصولات عرضه شده در بازار خودروی ایران بسیار بیشتر از قبل شد. این شرایط در ادامه باعث شد تا رقابتی سخت میان خودروسازان داخلی و شرکت های خودروسازی چینی شکل بگیرد. در این میدان شرکت های خصوصی خودرو به سمت کمپانی های چینی رفتند و خودروسازان داخلی با همکاری شرکای بین المللی محصولات جدیدی را ارائه دادند. خودروهای چینی با امکانات بیشت و ظاهر بهتر خریداران زیادی را به سمت خود جذب کردند و در این سالها بازار خودرو بیشتر در دست چشم بادامی ها بود اما با گذشت زمان مشخص شد دوام و کیفیت این محصولات رانندگان را راضی نکرده است. با این حال هنوز هم بسیاری از خریداران با این توجیه دست به خرید خودروهای چینی می زنند که نسبت به قیمتش امکانات خوبی دارد. در اینجا مشخص می شود که گویا امکانات یک خودرو برای خریدار ایرانی پس از قیمت در رتبه ی دوم جای دارد. مقاله ای که می خوانید در ادامه به بررسی دو خودروی هم قیمت در بازار می پردازد که بسیاری از خریداران را بر سر دو راهی نگه می دارد هرچند فروش اقساطی رنو نشان دمی دهد که بیشتر افراد بر سر این دوراهی به سمت محصولات رنو رفته اند.

رنو ساندرو در مقابل برلیانس چینی

ساندرو و برلیانس اچ 320 دو نمونه از خودروهایی می باشند که شرکت های زیادی در ایران از جمله پارس خودرو آنها را تولید می کنند. این دو محصول که گزینه های انتخابی برای تولید در ایران بودند در رقابتی تنگاتنگ قرار دارند و هر کدام از نقاط ضعف و قوت مربوط به خودشان برخوردار هستند. عده ای خریداران با توجه به اولویت معیارهای مورد نظرشان از میان این دو خودرو گزینه ی مناسب را انتخاب می کنند اما بسیاری از افراد نیز در بازار فعلی فقط بر اساس شنیده هایشان از رانندگان خودرویی که قصد خرید آن را دارند قضاوت کرده و دست به انتخاب می زنند. در صورتی که برداشت هرکس از یک خودرو با شخص دیگر متفاوت است و این تفاوت مربوط به انتظارات مختلفی است که هر کس از رانندگی با یک خودرو دارد. در حقیقت شاید خودرویی برای یک راننده صرفا به جهت اینکه شتابی در حد ماشین های مسابقه ای ندارد خودروی خوبی نباشد اما شما انتظارتان از یک ماشین شتاب نباشد و به دنبال دوام قطعات و رانندگی نرم باشید! در ادامه با ما همراه باشید تا مقایسه ای منطقی میان ساندرو و برلیانس انجام دهیم.
کیفیت بهتر ساندرو، امکانات بیشتر برلیانس
از نظر ظاهری نمی توان گفت یکی از خودروها بسیار زیبا و دیگری زشت است. در واقع هر دو خودرو در جایگاه نزدیک به هم قرار دارند اما اگر بخواهیم خیلی ریزبین باشیم باید بگوییم ساندرو از طراحی ظاهری قدیمی تری برخوردار است و چهره ی برلیانس به نسبت به روزتر است. در مورد نمای داخلی نیز ساندرو ساده تر و برلیانس کمی با دقت تر عمل کرده است. کابین برلیانس از نظر خریداران جذاب تر است و طراحی داخلی ساندرو به مرور زمان با استفاده ی طولانی در مسافرت ها و ترددهای شهری زودتر حالت یکنواخت و تکراری پبدا می کند.
مورد دیگری که در خرید خودرو به آن برخواهید خورد مسئله ی قوای فنی و قدرت موتور است. در این بخش ساندرو پیروز میدان است، موتور این خودرو با عملکرد بهتر و هزینه های معقول راضی کننده تر از برلیانس می باشد. سرویس های دوره ای مربوط به موتور و دوام بالاتر قطعات نیز از دیگر ویژگی های خوب مربوط به بخش فنی ساندرو می باشند.
در پایان باید گفت که از دید کیفی بی شک ساندرو برنده است، همچنین در بازار فروش نیز برگ برنده در دست این محصول است و فروش اقساطی رنو ساندرو اتوماتیک همواره آمار بالاتری نسبت به برلیانس داشته است اما اگر در یک خودرو به دنبال ظاهر و امکانات بیشتر می باشید گزینه ی مناسب برای شما برلیانس اچ 320 می باشد.