در این مقاله قصد داریم مقایسه ای جذاب میان دو تن از قدرتمند ترین و جنجالی ترین کراس اوورهای اروپایی انجام دهیم. این دو خودرو در بازار ایران طرفداران زیادی دارند و رقبایی از دو کشور آلمان و فرانسه می باشند. فولکس واگن تیگوان از آلمان و رنو کولیوس فرانسه! فروش اقساطی رنو کولیوس نشان داد که این خودرو می تواند رقیبی جدی برای همتای آلمانی اش، تیگوان باشد. با توجه به تب داغ بازار کراس اوورها در ایران انتخاب از میان این دو خودرو برای بسیاری از خریداران خودروهای لوکس تبدیل به مسئله ای شده که برای حل کردن آن نیازمند مشاوره و گرفتن اطلاعات می باشند.

بررسی رنو کولیوس فرانسوی

برای تولید رنو کولیوس زحمت های زیادی کشیده شده است و نتیجه ی این زحمات کنار زدن خودروهایی بوده که هر کدام به نوعی رقیب این خودرو محسوب می شدند. کولیوس خودرویی است که با طراحی جذاب و بی نقص اش موفقیت زیادی را از آن خود کرده است و با پیشرفت هایی که در ورژن جدید این خودرو مشاهده شده است کلاس آن از سطح متوسط بالاتر رفته است. زبان طراحی این خودرو با مگان و تلیسمان مشترک است و به راحتی با یک نگاه می توان متوجه تشابه طراحی این خودروها با یکدیگر شد. پیشرفته تر شدن این خودرو اتفاقی بود که در تولید کولیوس 2018 به وقوع پیوست. کولیوس 2018 از نظر چهره تفاوت چندانی با نمونه پیشین خود ندارد و همانند تمام محصولات رنو با ظاهری شکیل و قدرتمند، عالی بودن زبان طراحی رنو را به اثبات رسانده است. کولیوس جدید تبدیل به یکی از خوش تیپ ترین خودروها در سگمنت خودش شده است چرا که طراحان کارکشته ی رنو با به کارگیری صحیح خطوط در تمامی قسمت های بدنه جذابیت خاصی را برای این خودرو رقم زده اند، شخصیت مستقل و قدرتمند کولیوس باعث شده است تا صاحبان این خودرو اعتماد به نفس بالایی را از آن خود کنند.
طراحی داخلی رنو کولیوس
زیبایی علاوه بر خارج این خودرو به داخل آن نیز نفوذ کرده است. هماهنگی کاملی که میان اجزای داخل خودرو وجود دارد باعث شده تا جذابیت آن دو چندان شود. توجه به کوچکترین نکته ها رد طراحی داخلی نشان می دهد که طراح کولیوس تمامی مراحل را با وسواس خاصی پیش برده است. تمامی قسمت های داخلی در بهترین مکانی که می توانستند باشند قرار گرفته اند و بهترین کیفیت برای مواد به کار رفته انتخاب شده است.از هر دیدگاهی به کولیوس نگاه کنید متوجه می شوید که این خودرو در زمره ی بهترین ها قرار دارد و کیفیت خوب این خودرو در تمامی قسمت ها مشهود است.
علاوه بر زیبایی و جذابیت کولیوس که در سادگی این خودرو نهفته است. طراحی آن به صورتی انجام شده است تا سرنشینان از راحتی کافی و درخور یک کراس اوور بهره مند باشند. فضای کافی و جادار نیز باعث شده است تا 5 سرنشین در طول مسیر از راحتی و رفاه مناسبی برخوردار باشند. از جمله امکانات و ادوات جانبی این خودرو که باعث شده است تا تسلط راننده بر روی خودرو بیشتر شود پنل میانی موجود در داخل کولیوس است که امکان کنترل داخل و بیرون خودرو را به راننده می دهد.

نتیجه مقایسه کولیوس 2018 و تیگوان
کولیوس خودرویی است که از حیث زیبایی و طراحی رتبه ی بالاتری را نسبت به تیگوان کسب می کند، هم چنین این خودرو خدمات پس از فروش بهتری را نیز از آن خود کرده است اما د رمقابل باید گفت حقیقت این است که حتی با وجود آمار بالاتر فروش اقساطی رنو، فولکس واگن تیگوان از نظر فنی یک رتبه از این خودرو پیشی گرفته است و با داشتن ویژگی های فنی بهتر از ارزش خرید بالاتری برخوردار است. در میان این دو خودرو خرید کولیوس به کسانی پیشنهاد می شود که طراحی و زیبایی خودرو جایگاه اول را برای آنها در خرید خودرو دارد.