در این مطلب قصد داریم به مقایسه ساندرو استپ وی با برلیانس کراس C3، دو خودروی پرفروش در بازار کراس اوورهای ایران بپردازیم. یکی از چین و دیگری از فرانسه که هر یک حرف هایی برای گفتن به یکدیگر دارند. این دو خودرو توانسته اند با توانایی ها و امکانات خود توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرده و به دو مورد از موفق ترین کراس اوورهای شهری تبدیل شوند. قطعا مقایسه جذابیت های این دو خودرو خالی از لطف نیست و در پایان این مطلب می توانید به راحتی تفاوت های این دو خودرو را تشخیص دهید. همچنین مقایسه این دو خودرو می تواند راهنمای خوبی برای کسانی باشند که در انتخاب خود شک داشته و قصد خرید یکی از این خودرو را دارند. در ادامه این مقایسه با سپندخودرو همراه باشید.

مقایسه مشخصات کلی استپ وی با برلیانس کراس C3

در ابتدا نگاهی به مشخصات عمومی دو خودرو خواهیم داشت و این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه می کنیم. سپس به مشخصات فنی و مشخصات ظاهری استپ وی و برلیانس کراس می پردازیم.

مقایسه مشخصات کلی استپ وی با برلیانس کراس C3

همانطور که احتمالا می دانید، ساندرو استپ وی نسبت به برلیانس کراس C3 خودروی قدیمی تری محسوب می شود و همین امر توانسته توجهات بسیاری را به خود جلب کند، اما از طرفی ساندرو استپ وی به دلیل اینکه محصول کمپانی فرانسوی است و بیشتر از برندهای چینی مورد اعتماد کاربران ایرانیست توانایی رقابت با برلیانس کراس C3 مجهز را دارد. پس از بخش های مقایسه فنی و ظاهری و امکانات این دو خودرو می توانیم به این نتیجه برسیم که کدام خودرو مورد اعتمادتر است.

از نظر ابعاد برلیانس کراس کمی بزرگتر از استپ وی است و این موضوع باعث شده که وزن خودرو نیز بیشتر باشد. البته این اختلاف زیاد نیست. این مسائل در بخش طراحی داخلی این دو خودرو تاثیراتی برجای گذاشته است.

مقایسه طراحی برلیانس کراس C3 و استپ وی

نکات بسیاری را در مورد طراحی این دو خودرو باید در نظر بگیریم. اولین نکته این است که ابعاد بزرگتر برلیانس کراس باعث شده این خودرو فضای داخلی بیشتری را در اختیار مسافران خودرو قرار دهد. از طرفی ساندرو نیز با کوچک کردن فضای بار توانسته فضای کافی را در کابین سرنشینان فراهم کند.

طراحی داخلی برلیانس کراس C3

نکته بعدی در مورد زیبایی در طراحی داخلی این دو خودرو است که می توانیم برلیانس کراس C3 را پیروز مقتدر این میدان بدانیم. علت اصلی این موفقیت نیز طراحی جدیدتر این خودرو نسبت به ساندرو می باشد.

درطراحی داخلی برلیانس با ترکیبی از دو رنگ جذاب، جایگیری مناسب المان ها، مواد اولیه نسبتا با کیفیت و طراحی جوان پسندانه ای رو به رو هستیم که این خودرو را در مقابل رقیب خود پیروز می کند. اما بابت طراحی داخلی معمولی استپ وی نیز نمی توان به این برند خورده گرفت، چرا که استپ وی عرضه شده در ایران مربوط به مدل دو نسل گذشته ی این خودرو است.

در طراحی نمای بدنه خودرو نیز برلیانس کراس C3 پیروز میدان محسوب می شود. این خودرو در واقع فیس لیفتی از برلیانس H320 هاچبک محسوب می شود و با هدف رفع ایرادات این خودرو به تولید رسیده است. طراحی اسپرت و جوان پسندانه و روحیه ی تهاجمی که در طراحی این خودرو موج می زند، بیشتر به استایل یک خودروی کراس اور اسپرت شهری نزدیک است و می تواند ارتباط مناسبی با نسل جوان برقرار کند.

مقایسه طراحی برلیانس کراس C3 و استپ وی

در مقابل استپ نیز با طراحی نسبتا خوب قسمت عقبی می تواند مخاطب را راضی نگه دارد، اما از نظر کارشناسان و کاربران، طراحی قسمت جلوی خودرو چنگی به دل نمی زند.

مقایسه مشخصات فنی استپ وی و کراس C3

ممکن است این تصور برای شما پیش بیاید که نسخه فیس لیفت حتما باید از نظر فنی نیز دارای ارتقا باشد. اما اینطور نیست. فیس لیفت ها در بیشتر موارد محدود به تغییرات ظاهری هستند، اما در برخی موارد ممکن است تغییرات فنی نیز لحاظ شود.

برلیانس کراس C3 تغییر فنی به خصوصی نسبت به نسل پیشین خود ندارد و موتور 1.5 لیتری با حداکثر قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 138 نیوتن متر را میزبانی می کند. انرژی تولید شده نیز توسط گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو منتقل می گردد. مصرف سوخت اعلام شده برای برلیانس کراس C3 برابر با 7.5 لیتر به ازای هر صدکیلومتر بوده و از استاندارد یورو 5 نیز بهره می برد.

مقایسه مشخصات فنی استپ وی و کراس C3

در مقابل اما استپ وی با برخورداری از پیشرانه 1.6 لیتری با حداکثر توان 105 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن متری از رقیب خود قدرتمند تر به نظر می رسد. انتقال نیرو در این خودرو نیز به واسطه گیربکس 4 سرعته اتوماتیک صورت می گیرد. از طرف دیگر مصرف سوخت استپ وی برابر با 6.8 لیتر در ازای هر صدکیلومتر است. اگر قدیمی تر بودن این خودرو را نیز در نظر بگیریم بهره گیری از استاندارد یورو 4 در این خودرو منطقی و کافی است.

همچنین مشهور است که خودروهای برند رنو از نظر یکپارچگی و هماهنگی قطعات و از نظر فنی یک سر و گردن بالاتر از برندهای چینی است.

با توجه به تمام این موارد می توان گفت که استپ وی از نظر توان فنی خودروی بهتری به نظر می رسد.

برلیانس c3

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن تمامی موارد و همچنین دقت به این نکته که برلیانس خودرویی با امکانات بیشتر و جدیدتر است و از نظر طراحی ظاهری قدرتمندتر ظاهر شده می توان این خودرو را پیشنهاد بهتری دانست، اما از طرفی امکانات و طراحی ساندرو نیز قابل قبول است و با در نظر گرفتن توان فنی بهتر این خودرو استپ وی را نیز می توان پیشنهاد خوبی در نظر گرفت.