بلاخره بعد از مدت‌ها صبر نسل جدید هیوندای النترا 2019 با فیس لیفتی جدید رونمایی شد. هیوندای النترا یکی از خودروهای شرکت معروف خودروسازی کره‌ای است که همیشه مورد توجه ایرانیان زیادی قرار گرفته است. خط تولید این سدان کامپکت (یا کلاسC) از سال 1990 آغاز شده و تاکنون در شش نسل مختلف راهی خیابان‌ها شده است. اما حالا بعد از یک سال شرکت هیوندای تصمیم گرفته مدل فیس لیفت خودروی پرطرفدار خود را با بازار عرضه کند.

نسل اخیر النترا با زبان طراحی جدید خود از سال 2015 بر روی خط تولید قرار دارد و حالا بعد از حدود سه سال از عمر این نسل، و طبق سنت همیشگی کره‌ای‌ها، حالا دیگر وقت یک نسخه فیس لیفت جدید است. همانطور که می‌دانید کره‌ای‌ها بر خلاف رقیبان اروپایی خود، علاقه وافری به تغییر دادن هر نسل از محصولات خود دارند. پس ارائه یک نسخه فیس لیفت چندان دور از ذهن نبود.

این موضوع درباره النترای 2019 نیز کاملاً درست است؛ چراکه این نسل تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی داشته و تشخیص دادن شباهت بین این دو نسخه کاری دشوار تلقی می‌گردد. مدل جدید هیوندای النترا تا پاییز امسال با ظاهری زاویه‌دار و لبه‌هایی تیز وارد نمایندگی‌های فروش می‌شود. انتظار می‌رود که نسل جدید النترا با وجود تغییرات بسیار، فروشی سرسام‌آور را تجربه کند.

 

هیوندای النترا 2019 از لحاظ ظاهری چه تغییراتی کرده است؟

با اینکه هیوندای النترا ۲۰۱۹ از زبان طراحی نسل فعلی خود در سال 2016 خود بهره می‌برد، اما این سدان کامپکت با تغییرات جدیدی مانند کاپوت، گلگیرهای جلو، جلوپنجره مشبک، سپر و چراغ‌های جلو تولید شده که ظاهر آن را جسورانه‌تر نشان می‌دهد. عقب خودرو با بروزرسانی‌هایی نظیر سپر عقب زاویه‌دار، چراغ‌هایی تیزتر و صندوق عقب جدیدی همراه شده است.

 

تحویل فوری و اقساط هیوندای النترا

 

طراحان هیوندای، محل نصب پلاک را از صندوق عقب به سپر منتقل کرده‌اند و با این کار زیبایی بی‌نظیری را در خودرو خلق کرده‌اند. طراحی جدید لاستیک‌های النترا ۲۰۱۹ با رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی، از جنس آلیاژی ۱۵ اینچی همراه است. هیوندای در تیپ لیمیتد (Limited) و اسپرت (sport) این سدان، چراغ‌های جلو را به LED مجهز کرده است. جالب است بدانید که هیوندای النترا فیس‌لیفت در ۶ تیپ به نام‌های SE، اکو، SEL، لیمیتد، اسپرت و ولیو ادیشن (Value Edition) روانه بازار خواهد شد.

آیا می دانستید امکان فروش اقساطی محصولات هیوندای با شرایط آسان در سپند خودرو فراهم شده است؟ برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه فروش اقساط هیوندای مراجعه کنید.

 

طراحی داخلی کابین هیوندای النترا 2019 چطور است؟

داخل هیوندای النترا 2019 نسبت به بیرون تغییرات کمتری را به خود دیده است؛ با این حال، این هیولای کره‌ای از سیستم اطلاعاتی هیوندای AVN 5.0 بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توان کنترل هوشمند خودرو را در دست گرفت. علاوه بر این، کنترل‌های سیستم گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) به همراه نمایشگر سیستم اطلاعاتی و سرگرمی در فیس‌لیفت 2019 النترا بازطراحی شده‌اند.

این نسل از خودرو در سه مدل پایه خود از صفحه نمایش ۵ اینچی به عنوان گزینه استاندارد بهره می‌برد، در حالی که در تیپ‌های بالاتر، مانیتور ۸ اینچی مجهز به اپل کارپلی، اندروید اتو و سیستم ناوبری است. لیمیتد ادیشن هیوندای النترا ۲۰۱۹ همچنین مجهز به سیستم صوتی پریمیوم اینفینیتی همراه با هشت بلندگوی surround، ساب‌ووفر و شارژ تلفن همراه بی‌سیم Qi خواهد بود.

 

طراحی داخلی و کابین هیوندای النترا

 

ایمنی و امکانات رفاهی هیوندای النترا شامل چه مواردی است؟

هیوندای فناوری‌های ایمنی موجود در تیپ‌های SEL و بالاتر سدان النترا ۲۰۱۹ را بهبود داده است. این بروزرسانی‌ها شامل سیستم پیش‌گیری از برخورد با جلو، جلوگیری از خروج خط و هشدار توجه راننده می‌شود. مشتریانی که پشت فرمان لیمیتد ادیشن این سدان بنشینند، از قابلیت‌هایی نظیر سیستم پیشگیری از برخورد با اشیا و تشخیص عابر پیاده و دستیار خروج ایمن (Safe Exit Assist) بهره خواهند برد.

دستیار خروج ایمن هنگامی که درهای خودرو باز باشند، با نزدیک شدن خودروهای دیگر به راننده هشدار می‌دهد. هیوندای النترا 2019 امکانات ایمنی دیگری همچون پایش نقطه کور دید راننده، هشدار برخورد عقب در ترافیک و دستیار تغییر خط حرکت نیز در محصول خود به کار برده است.

 

لازم به ذکر است که سپندخودرو شرایط ویژه‌ای را برای خرید نسل فعلی این خودرو در نظر گرفته است؛ درصورتی که مایل هستید می‌توانید برای خرید قسطی خودروی هیوندای النترا در سپند خودرو اقدام کنید.

 

مشخصات فنی موتور و پیشرانه هیوندای النترا 2019

در حالی که هیوندای النترا ۲۰۱۹ با تغییرات زیادی در داخل و بیرون همراه شده است، پیشرانه‌ آن تغییر با بهبودی نداشته است. مدل‌های SE، SEL و لیمیتد ادیشن ایت خودرو از پیشرانه ۲.۰ لیتری با ۱۴۷ اسب بخار بهره می‌برند، این در حالی است که تیپ پایه و اکو از پیشرانه ۱.۴ لیتری مجهز به توربوشارژر با ۱۲۸ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.

اما مشتریانی که مایل به خریداری تیپ اسپرت هستند، می‌بایست تا ماه‌های آینده چشم انتظار بمانند. هرچند که تغییر خاصی در پیشرانه اتفاق نخواهد افتاد. با این حال، تیپ اسپرت با تغییراتی مشابه سایر مدل‌ها عرضه خواهد شد. اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری از نسخه اسپرت این سدان خوش قیافه به دست آورید منتظر پوشش سپندخودرو در ماه‌های آینده باشید.

 

مشخصات فنی موتور و پیشرانه هیوندای النترا

 

طبق گفته شرکت هیوندای، النترا 2019 از پاییز سال 2018 به بازار عرضه می‌شود. با اینکه نسخه جدید به لحاظ فنی بهبودی نداشته است، اما تغییرات بیرونی و ظاهری آن به قدری مشهود و چشمگیر است که سواری با این سدان بروز شده مدرن را برای هر کس به یک تجربه لذت‌بخش تبدیل می‌کند.