شرکت سیتکو در روزهای پایانی سالی که پژو 407 را در آن وارد ایران کرده بود، برای معرفی این خودرو روشی متفاوت را پیش گرفت. بر خلاف معرفی های معمولی که در نمایشگاه ها انجام می شود از پژو 407 در میان خبرنگارانی رونمایی شد که می توانستند با این خودرو رانندگی کنند و آن را بیازمایند. با توجه به این مسئله که معرفی خودرو با این روش برای اولین بار در کشور انجام می شد، این رویداد بازتاب خبری گسترده ای داشت و همین موضوع باعث شد تا پژو 407 از این مراسم بیشتر از یک رونمایی ساده بهره ببرد. نشریات مختلفی این خبر را بازتاب دادند و محصول جدید پژو به خوبی معرفی شد. جالب است بدانید برای تست این خودرو مسیری در نظر گرفته شده بود که از اصفهان شروع می شد و انواع جاده ها از جمله اتوبان و راه های نا هموار در داخل مسیر وجود داشت. کل مسیر 300 کیلومتر بود و رانندگان می توانستند نوع دنده ی خودرو را انتخاب نمایند. این اقدام هوشمندانه در معرفی هر چه گسترده تر پژو 407 و بالاتر رفتن آمار فروش اقساطی ایران خودرو تاثیر به سزایی داشت. این خودرو در بدو ورود در کنار محصولات دیگر پژو جزو گزینه های خرید مخاطبان قرار داشت و آمار فروش اقساطی پژو 301 تا حد زیادی به این خودرو و محصولات جدید دیگر وابسته می باشد.

طراحی ظاهری پژو 407

در نگاه اول چهره ی این خودرو به طور کلی بی عیب و نقص به نظر می آید اما با توجه به ظاهر جدید خودرو، در جزییاتی چشم بینندگان مواردی را غیر عادی می بیند که البته بعد از چند دقیقه این غیر عادی بودن در چشم آنها تبدیل به نوآوری می شود. این نکته را نباید فراموش کنیم که تمامی محصولات پژو در بدو معرفی غیر عادی محسوب می شوند ولی به سرعت جای خود را در دل مخاطبان باز می کنند. در ایران نیز بدنه ی این خودرو طرفداران زیادی دارد و استحکام محصولات پژو ثابت شده است. چراغ های کشیده ی جلو شخصیت خاصی به پژو 407 داده است که اصالت در طراحی را به دلیل شباهت با محصولات دیگر پژو نشان می دهد.
اگر بخواهیم در مورد طراحی بیرونی خودرو صحبت کنیم باید با بررسی ستون ها شروع کنیم. ستون جلوی پژو 407 با شیب زیادی به شیشه ی جلوی بسیار بزرگ اتومبیل می رسد، این مسئله باعث شده تا راننده در این خودرو دید فوق العاده ای داشته باشد البته محل قرارگیری ستون جلوی خودرو کمی غیرعادی است اما در قسمت عقب تنها ارتفاع ستون مانند خودروهای دیگر نیست و جایگاه آن کاملا نرمال می باشد.این ستون بسیار کم ارتفاع و پهن است و با طراحی خوبی که دارد ارتفاع کم آن از دید راننده و سرنشینان عقب نکاسته است. ابعاد کلی این خودرو عبارت است از 469 سانتی متر طول، 181 سانتی متر عرض و 144 سانتی متر ارتفاع. تمام کسانی که این خودرو را از نزدیک دیده اند اعتقاد دارند که اندازه ی اتومبیل کوچکتر از سایزی است که در نگاه اول به نظر می رسد، این دیدگاه در مورد پژو 301 نیز بازگو می شود.
فروش اقساطی پژو 407

مشکلات پژو 407 از دید کارشناسان
تنها ایرادی که بیشتر کارشناسان طراحی خودرو از این محصول گرفته اند مربوط به ابعاد آن می شود. پارک کردن این خودرو در پارکینگ های کوچک کمی مشکل ساز است و ابعاد کلی آن بزرگتر از خودروهای هم رده اش می باشد. این مسئله تاثیر مستقیم بر روی کاربری این خودرو دارد و در کاربری شهری آن در شهرهای بزرگ و شلوغ اختلال ایجاد کرده است، همچنین طبق نظر رانندگان محل دقیق جلوی خودرو هنگامی که داخل خودرو نشسته اید مشخص نیست و تسلط راننده نسبت به موقعیت جلوی بدنه ی خودرو رضایت بخش نمی باشد. این مشکل به دلیل فاصله زیاد جلوی اتومبیل با چرخ های جلو پیش آمده است و مدیریت پژو علت این امر را طراحی ضرب گیر های متعدد در جلوی شاسی و ایجاد فضای جاذب انرژی در قسمت جلوی خودرو دانسته است. کارشناسان پژو نیز علت این فاصله را با شرح مسائلی در مورد بهبود آیرودینامیک و ایمنی توضیح داده اند و در ادامه افزوده اند که برای راحتی بیشتر راننده و افزایش تسلط بر روی دماغه ی خودرو سنسورهای پارک به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب شده است.