یکی از محبوب ترین ماشین های بازار خودرو در چند سال اخیر، ماشی های شاسی بلند بوده اند. علاقه مردم به این خودروها باعث شد تا تولید کنندگان ایرانی هم از قافله عقب نمانند و به کمک شرکای چینی خود، دستی به تولید مدل های پرطرفدار شاسی بلند ببرند. ایران خودرو با توجه به این موضوع اولین بار حدود 5 سال پیش، هایما را به بازار ماشین معرفی کرد. اما موتور بسیار ضعیف و قطعات بی کیفیت آن باعث شد تا هایما طرفدار زیادی نداشته باشد. با این حال ایران خودرو تسلیم نشد و یک سال بعد هایما s7 توربو را با امکانات بیشتر و طراحی به روز، به بازار عرضه کرد.

اگرچه هایما توربو از مدل قبلی خود بسیار قوی تر است، اما معایبی دارد که نمی توان از آن ها چشم پوشید. در این مطلب از مجله سپند خودرو به بررسی این معایب می پردازیم و به شما می گوییم که آیا هایما S7 توربو را بخرید یا نه؟

موتور ضعیف هایما s7؛ یک ایراد غیر قابل قبول از موتور توربو

با وجود اینکه هایما توربو نسبت به هایما معمولی موتوری کاملا پیشرفته و پرقدرت دارد، اما هرگز نمی توان گفت کیفیت موتور توربو قابل رقابت با همتاهای خارجی آن است.

مهم ترین مزیتی که این موتور پیشرفته بر هایمای جدید دارد، این است که بی صداست و همچنین مصرف سوخت را بهینه تر می کند. اما این مزیت ها هرگز نمی تواند ضعیف بودن قدرت موتور نسبت به قیمت و مدل ماشین را بپوشاند. با این حال اگر قصد خرید هایما را دارید، بهتر است با کمک طرح های فروش خودرو اقساطی، مدل توربو را به جای مدل معمولی آن انتخاب کنید.

مشخصات فنی هایما توربو اس 7

وزن بالا و شتاب پایین؛ از مهم ترین مشکلات هایما توربو

یکی از مهم ترین مشکلاتی که خریداران هایما s7 توربو از آن ناراضی هستند، شتاب پایین خودرو است. هایمای جدید با وزنی بیشتر از 1500 کیلوگرم نمی تواند شتاب خوبی داشته باشد. البته این موضوع با توجه به ضعیف بودن موتور خودرو مشکلی طبیعی برای این ماشین شاسی بلند است.

حداکثر سرعت این ماشین حدود 165 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و میزان شتاب صفر تا صد آن، حدود 10 ثانیه زمان می برد که عددی غیرقابل قبول برای یک موتور توربو است.

کیفیت پایین لوازم داخل کابین نسبت به همتایان خارجی

چرم ها و پلاستیک های به کاربرده شده در کابین هایما نه آنقدر مرغوب هستند که شما را شیفته خود کنند و نه آنقدر بی کیفیت که بعد از استفاده از آن ها احساس ناراحتی کنید. با این حال اگر بعد از رانندگی با ماشین های خارجی و به ویژه ژاپنی، هایما توربو را انتخاب کنید، حتما در مقایسه با خودرو قبلی از کیفیت لوازم داخلی این خودرو ناراضی خواهید بود.

از طرفی طراحی داخلی این خودرو نسبت به دیگر ماشین های هم قیمت و مشابه در شرایط فروش ایران خودرو، کمی مناسب تر است. دلیل اینکه کیفیت لوازم کابین را به عنوان ضعف می شمرند، این است که نمی توان به این ماشین درجه عالی را داد.

داخل کابین هایما s7 ایران خودرو

مونتاژ ضعیف هایما شاسی بلند؛ مشکلی که به شانس شما بستگی دارد!

هایما اس7 توربو توانسته 3 ستاره از 5 ستاره استاندارد ایران را کسب کند؛ به این معنی که کیفیتی متوسط دارد و نمی توان آن را در سطح عالی به حساب آورد. یکی از مشکلاتی که دارندگان هایما جدید با آن روبرو هستند، کیفیت پایین مونتاژ است.

مشکلی که البته در اکثر خودروهای تولید داخل می توان آن را دید. با این حال بسیاری از افراد این مشکل را ندارند و از کیفیت مونتاژ راضی هستند. بنابراین می توان گفت این ضعف، به شانس و البته دقت شما در خرید بستگی دارد. زیرا ممکن است هایمای انتخابی شما هرگز دچار چنین ضعفی نباشد.

مونتاژ هایما توربو ایران خودرو

خدمات پس از فروش هایما اس 7؛ محصول تنهای ایران خودرو

اگر شرایط فروش هایما را با شرایط فروش دیگر محصولات ایران خودرو مقایسه کنیم، تفاوت چندانی نخواهیم دید. برای مثال شرایط فروش کوییک در نحوه خرید و مراحل پرداخت تقریبا با هایما مشابه است. با این حال هرگز نمی توان خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو را مشابه یکدیگر دانست.

یکی از مهم ترین ضعف های هایما توربو، خدمات پس از فروش آن است. البته نمایندگی های بسیار ایران خودرو می توانند در صورت بروز مشکل راهنمای شما باشند، اما تامین قطعات این ماشین بسیار سخت است و ممکن است زمان و هزینه شما را تا حد زیادی هدر بدهد.

افت قیمت شدید هایما در بازار دسته دوم خودرو

یکی از مهم ترین مشکلاتی که صاحبان S7 دارند، شرایط فروش این خودرو در بازار دست دوم ماشین است. خریداران ترجیح می دهند که با پرداختن پول بیشتر، خودوریی با کیفیت تر در این بازار برای خود پیدا کنند.

اما هایما اس 7 به سختی می تواند مشتری را قانع کند تا در بازار دست دوم، این اندازه پول برای خرید این شاسی بلند، با کیفیت متوسط بپردازند. به همین دلیل دارندگان این خودرو باید هنگام فروش، روی تخفیف های میلیونی فکر کنند.

مشکلات ماشین هایما s7 توربو

آیا هایما توربو ارزش خرید دارد؟

با وجود همه معایبی که از هایما اس 7 گفتیم، این خودرو مزایایی هم دارد که می توان از آن ها گیربکس اتوماتیک، زیبایی و مصرف سوخت مناسب را نام برد. این ماشین می تواند برای افرادی که کمتر به سفرهای جاده ای می روند، خودروی نسبتا مناسبی باشد.

با این وجود اگر شاسی ماشین برایتان کمتر اهمیت دارد، می توانید با هزینه کمتر خودروی با کیفیت تری مانند برلیانس را انتخاب کنید. شرایط فروش برلیانس h330 را می توانید از سپند خودرو بخوانید.

ما در سپندخودرو در تلاش هستیم تا کامل ترین اطلاعات را درباره خودروهای مختلف و شرایط فروش آن ها به شما بگوییم. علاوه بر آن برای خرید اقساطی انواع خودرو، می توانید از طریق شماره 02191072104 با مشاوران فروش ما در تماس باشید.