تویوتا CHR هیبریدی بدون شک یکی از محبوب ترین کراس اوورهای بازار ایران خواهد بود. آمار فروش اقساطی این خودرو در سه ماهه اخیر نیز دلیل روشنی بر اثبات این ادعا می باشد. کمپانی تویوتا با تکیه بر نقاط قوت خودروهای نسل قبل و افزودن ویژگی های جدید و جذاب به منظور کاربری بهتر و راحت تر خودروهایش قصد دارد تا در سال 2018 بتواند پیشرفتی بیشتر از سایر رقبا داشته باشد و جایگاه فعلی خود در بازار خودرو را ارتقا بخشد. فروش اقساطی تویوتا نیز گامی دیگر برای حفظ مواضع رقابتی این خودرو در مقایسه با دیگر همتایانش بود.
فروش اقساطی تویوتا CHR در سه ماهه اول سال 2017 میلادی آمار بسیار بالایی را تجربه کرد و به همین دلیل این خودرو در لیست پرفروش ترین ها جای گرفت. رانندگان تویوتا همواره از تازه نفس بودن خودرو و قدرت بالای آن تعریف می کنند و تویوتا CHR نیز مانند نمونه های دیگر از پیشرانه ی معروف و به نام کمپانی بهره می برد اما این تعاریف و بهره بردن از پیشرانه ای محبوب دلیل بر بی عیب و نقص بودن این خودرو نیست.

اقبال بلند تویوتا CHR هیبریدی

تمام شرکت های رقیب این خودرو معتقدند که زمان ورود تویوتا هیبرید به بازار تاثیر بسیار زیادی بر روی فروش آن خواهد گذاشت. برنامه ریزی کمپانی تویوتا به صورتی انجام شده است تا این خودرو بتواند مزیت های رقابتی اش را حفظ نماید و با مجهز کردن خود از میدان رقابت با نیسان جوک و امثال آن برنده بیرون بیاید. فروش اقساطی تویوتا CHR هیبریدی در مقایسه با رقیبان دیگرش مطمئنا آمار بالاتری خواهد داشت و این مسئله به دلیل ظاهر جذاب تر این خودرو و پیشرانه ی خوش نام تویوتا کاملا منطقی به نظر می آید. جذاب ترین پیشرانه ی CHR همین نمونه‌ی هیبریدی می باشد که در بازارهای اروپا و انگلستان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این پیشرانه ترکیبی از یک نمونه بنزینی و موتوری الکتریکی استT قدرت 122 اسب بخاری آن و گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متری این خودرو در دور موتور 3600 دور بر دقیقه حاصل می شود که باعث شده است تا سرعت تویوتا هیبریدی در 11 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
سرعت تویوتا CHR هیبریدی
جالب است بدانید نهایت سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت است و مسئولین تویوتا در قبال پرسش هایی که در مورد این موضوع مطرح شد پاسخ داده اند که هدف تویوتا از ساخت چنین خودرویی قبضه کردن بالاترین سرعت در بازار خودرو نبوده است. تویوتا هیبریدی خودرویی است با کاربرد شهری و بزرگترین هدف کمپانی تویوتا از تولید چنین خودرویی ایجاد شتاب و کاربرد مناسب برای خودروهای هیبریدی است.در این صورت خریداران می توانند در کنار کمک به داشتن هوایی پاک از خصوصیات مثبت خودروی خود نیز بهره مند شوند. آلوده نکردن هوا و مصرف سوخت کم از بارزترین ویژگی های خودروهای هیبریدی به شمار می آید که کمپانی تویوتا این استانداردها را تا حد بالایی در محصولات خود به نمایش گذاشته است.
میانگین مصرف سوخت تویوتا هیبرید ۳.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، گزارش شده است؛ این خودرو با سرعت ثابت در بزرگراه، ۳.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در ترافیک های شهری درحدود ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف بنزین خواهد داشت. در بازارهای جهانی تمامی نسخه های تویوتا در دو مدل سیستم دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل فعال قابل سفارش می باشند ضمن اینکه در کنار جعبه‌ دنده‌ی خودکار CVT، نمونه‌هایی با جعبه‌دنده‌ی دستی نیز، مشاهده شده است.
برای جمع بندی در انتها به نکات مثبت این خودرو و دلایلی کوتاه از محبوبیت آن در بازارهای فعلی اشاره می کنیم. ظاهر مدرن این خودرو، چهره ی جذاب و بدنه ی عضلانی اش اولین نقطه قوت تویوتا CHR محسوب می شود. فضای کافی برای مسافران، طراحی داخلی زیبا و ویژگی های فنی استاندارد نیز از جمله موارد دیگری هستند که خریداران را برای انتخاب این خودرو مصمم تر از پیش می کنند، ضمن اینکه نباید همراهی دولت ها در ایجاد شرایط آسان تر برای خرید خودروهای هیبریدی را در این میان نادیده گرفت.