شرکت مرسدس بنز با معرفی خودروی کلاس A خود توانست از لحاظ مهندسی به عنوان مهمی دست یابد و رکورد آیرودینامیکی‌ترین ماشین جهان را از آن خود کند.

این شرکت 3 ماه پیش از خودروی مرسدس بنز خود در بازار چین رونمایی کرد و قرار است در آینده‌ای نزدیک نسخه عادی این خودرو را وارد بازار کند. می‌توان گفت که مرسدس بنز با ثبت رکورد بهترین ماشین از لحاظ آیرودینامیکی، شاهکار مهندسی خود را به رخ رقیبان خود گذاشته و بیش از پیش طرفداران پر و پاقرص خود را به وجد آورده است.آیرودینامیک بودن خودروی بنز کلاس A به این معنی است که راندمان و سواری در این خودرو بسیار رویایی و هیجان‌انیگز خواهد بود. اما بگذارید کمی دقیق‌تر به موضوع نگاه کنیم.

آزمایش‌های زیادی بر روی مرسدس بنز A کلاس سدان انجام شده که همه آن‌ها به آسانی ضریب آیرودینامیکی (ضریب درگ) ۰.۲۲ را برای آن درنظر گرفتند. شاید اولین بار نباشد که چنین رقمی از میزان آیرودینامیکی یک ماشین به چشمتان بخورد ولی کسب این نمره در بین تمامی خودروهای تولید انبوه رقم شاهکاری محسوب می‌شود. البته ممکن است خودروی فولکس واگن XL1 را با رکورد بهترین ضریب آیرودینامیک تنها ۰.۱۹ بخاطر داشت باشید. اما فولکس واگن XL1 به چه دلیل آیرودینامیکی‌ترین خودرو لقب نگرفته؟ خیلی ساده است زیرا نمی‌توان این خودرو را جزو آمار رسمی مصرف‌کنندگان خودرو به حساب آورد و گروه فولکس واگن تنها ۲۵۰ دستگاه از این خودروی هیبریدی-دیزلی را تولید کرده است ضمن اینکه فولکس واگن XL 1 با طراحی خاص دونفره‌ی خود یک اتومبیل معمولی نیست ولی مدل‌های A کلاس و CLA مرسدس بنز ماشین‌هایی هستند که امسال با تولید تعداد بالا روانه بازار می‌شوند.

آیا می دانستید امکان فروش اقساطی محصولات مرسدس بنز با شرایط آسان در سپند خودرو فراهم شده است؟ برای اطلاعات بیشتر از صفحه فروش اقساطی مرسدس بنز دیدن کنید.

 

خرید اقساط مرسدس بنز

مرسدس بنز کلاس A چطور لقب آیرودینامیکی‌ترین خودروی جهان را مال خود کرد؟

حتماً فکر می‌کنید که مرسدس بنز به سادگی توانسته به چنین رکوردی دست یابد اما باید اشاره کنیم که مهندسان و سهامداران این شرکت خودروسازی آلمانی مدت زیادی است که در کیفیت مهندسی و آیرودینامیک خودروهای خود سرمایه‌گذاری کرده اند و می‌توان گفت که به ثمر رسیدن این رکورد در دنیای خودرو برای این شرکت بسیار حائز اهمیت بوده است.

برای اینکه با تلاش‌های این شرکت خودروسازی بیشتر آشنا شوید، لازم است اشاره کنیم که اسپویلرهای جلو و عقب خودرو به‌منظور عبور هوا از اطراف چرخ‌ها که خودشان نیز ازلحاظ آیرودینامیکی بهینه‌شده‌اند ذر این خودرو سوار شده‌اند و حتی خود لاستیک‌ها نیز طراحی هدفمند آیرودینامیکی و خاصی دارند. در بازار برخی کشورها، مرسدس A کلاس جدید همراه با سیستم شاتر دوبخشی سفارشی عرضه خواهد شد که پشت جلوپنجره قرار داشته و میزان جریان هوای عبوری از داخل پیشرانه را کاهش می‌دهد و این یعنی اوج نبوغ مهندسی شرکت مرسدس بنز!

علاوه بر این، برای اینکه سطح مقطع درگیر با باد این خودرو نیز تا حد امکان کمتر باشد، مرسدس بنز از طراحی خاصی در سطح برای سقف و چراغ‌هایش بهره‌ گرفته است.

خرید اقساط مرسدس بنز

 

در آخر، تولید مرسدس A کلاس سدان قرار است در کارخانه‌ی واقع در راستات آلمان انجام شود که این کارخانه با مرکز مرسدس در زیندل فیگن ۵۰ مایل فاصله دارد. همچنین، دیگر خط تولید مرسدس بنز در مکزیک قرار خواهد داشت. فاصله‌ی محوری مرسدس A کلاس سدان ۲۷۲۹ میلی‌متر است که از این نظر مشابه با مدل هاچبک خودش خواهد بود.  فناوری، امکانات و تجهیزات ایمنی نیز بین مدل سدان و هاچبک یکسان هستند. مرسدس بنز همچنین وعده داده است که نسخه‌ی دیگری از این خودرو را برای بازار آمریکا تولید خواهد کرد که این مدل دارای فضای سر بهتری برای سرنشینان عقب خواهد بود و از امکانات آن نیز باید به سیستم مولتی مدیای MBUX اشاره کرد.

فاصله‌ محوری مرسدس بنز کلاس A سدان ۲۷۲۹ میلی‌متر است که از این نظر مشابه با مدل هاچبک سری A خواهد بود. مدل‌های سدان و هاچبک از لحاظ فناوری، امکانات و تجهیزات ایمنی کاملاً یکسان هستند. کمپانی خودروسازی آلمانی مرسدس بنز همچنین وعده داده است که نسخه‌ی دیگری از این خودرو را برای بازار آمریکا تولید می‌کند که در آن فضای سر بهتری برای سرنشینان عقب فراهم است و از امکانات آن نیز باید به سیستم مولتی‌مدیای MBUX اشاره کرد.

خرید اقساط مرسدس بنز

معروف ترین شرکت خودروی آلمان یعنی مرسدس بنز، قصد دارد در مرداد ماه یا شهریور 97 این شگفتی مهندسی را معرفی کند. به محض معرفی  این خودرو توسط مرسدس بنز، سایت سپندخودرو نقد و بررسی و اطلاعات تکمیلی آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

برای اطلاع از نحوه خرید اقساطی خودروهای مرسدس بنز، می‌توانید از صفحه فروش اقساطی مرسدس بنز دیدن کنید.