پراید 131 خودرویی است که تا به حال چند بار بحث جایگزین شدن آن با محصولات جدید مطرح شده است اما به دلیل قیمت بالاتر خودروهایی که برای این منظور در نظر گرفته می شوند، این پروژه تا به حال به اتمام نرسیده و پراید همچنان بر روی خط تولید جا خوش کرده است. پراید در اولین روزهای ورود به ایران دارای محبوبیت بسیار بالایی بود و بعد از سال ها تولید همچنان در لیست خودروهای پرفروش سایپا قرار دارد. در ادامه با بررسی فروش اقساطی پراید 131 با سپندخودرو همراه باشید.

پراید 131 سایپا، پرتکرارترین محصول دومین برند خودروساز کشور

پراید 131 همان پراید صباست که در بخش هایی از بدنه شاهد تغییر آن هستیم. سندان صبا خودرویی بود که در سال 1372 وارد بازار خودرو کشور شد. سپر جلوی این خودرو با نمونه قبلی متفاوت است و چراغ های راهنما از سپر جلو به چراغ های جلو انتقال یافته اند. همچنین در جایگاه قبلی آنها پروژکتور قابل سفارش و نصب می باشد. ایربگ و فرمان هیدرولیک نیز از جمله دیگر تغییرات این خودرو محسوب می شوند، درحالیکه در مقایسه با نمونه قبلی تغییر چشمگیری در طراحی و ساخت این خودرو حاصل نشده است. قیمت پراید صفراقساطی پراید 131 در سال 1389 به بازار ایران وارد شد که این اتفاق همزمان با انصراف کمپانی کیاموتورز در تولید پراید بود. با این اتفاق تولید انحصاری این خودرو نا محبوب در بازار ایران در اختیار شرکت سایپا قرار گرفت. پراید 131 سایپا در 6 تیپ مختلف تولید می شد که با اجباری شدن استفاده از ترمز ABS سری SE  و TL این خودرو از چرخ تولید برکنار شدند.

بررسی طراحی داخلی و بیرونی پراید 131 سایپا

طراحی پراید هیچ گونه زیبایی ندارد و همه چیز در ساده ترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته است. سایپا 131 که چهره ای تغییر یافته از خودرو صبا است، صرفا تغییراتی در شکل سپر و جابجایی چراغ راهنما در نمای جلو خودرو داشته است. در عقب خودرو نیز صرفا چراغ های جدید تری جایگزین چراغ های قدیمی شده اند. حتی اگر جذابیتی هم در پراید 131 وجود داشته  با تولید بیش از حد در نمونه های مختلف این خودرو، دیگر هیچ جذابیتی برای پراید نمانده است.

پراید محصول بسیار شناخته شده ای در ایران است و برخلاف شهرت بسیارش، از کیفیت اندکی برخوردار می باشد. فضای داخلی خودرو دارای ابعاد کوچکی است و فضای سرنشین محدودی را در اختیار افراد قرار می دهد. داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر را دارد. فضای داخلی پرایدهای ۱۳۱ که اخیرا تولید می شوند تغییر یافته است. تغییر داشبورد جلو، کنسول میانی، کلید کولر و بخاری، دریچه کولر، غربیلک فرمان و ... ازجمله این موارد است. خرید قسطی پراید در حقیقت بدنه خارجی و کابین داخلی خودرو با وجود طراحی ساده و نه چندان زیبا به همراه کیفیت پایین متریال داخلی هیچ جذابیتی به این محصول پرفروش ایران خودرو نداده است. با این‌حال پراید همچنان بعد از سال ها در لیست فروش نقدی محصولات سایپا جا خوش کرده است.

مشخصات فنی پراید 131

قوای فنی این خودرو مانند نمونه های قبلی پراید می باشد و در فیس لیفت به ظاهر انجام شده، بخش فنی این خودرو دچار تغییر نشد. هرچند بسیاری از فعالان حوزه ی خودرو انتظار تغییر در موتور خودرو و ایمن تر شدن آن به دلیل سبک وزن بودنش را داشتند اما این آرزو در مورد پراید محقق نشد و فیس لیفت انجام شده شامل تغییرات بزرگی نمی شد. فروش اقساطی پراید تحویل فوری پراید 131 دارای موتوری 1.3 لیتری با 4 سیلندر و 8 سوپاپ می باشد که در قیاس با خودروهای 16 سوپاپه قدرت فنی کمتری را در اختیار راننده می گذارد. موتور انژکتوری این خودرو مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این موتور می تواند حداکثر قدرتی معادل ۶۳ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. حداکثر سرعت پراید ۱۳۱، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. وزن این خودرو ۹۱۵ کیلوگرم است. گیربکس پراید ۵ دنده و شتاب صفر تا صد آن حدود ۱۴.۵ ثانیه است.
موتور 4  سیلندر خطی
حداکثر قدرت 71 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 108 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه
حجم موتور پراید 131 1323 سی سی
تعداد سوپاپ 8
جعبه دنده پراید 131 5 سرعته دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰  14.5 ثانیه
حداکثر سرعت  170 کیلومتر در ساعت
حتی با وجود مشخصات ضعیف پراید، هنوز هم در دسته خودروهای محبوب بازار است و متقاضیان بسیاری در طرح های فروش اقساطی سایپا تحویل فوری نام نویسی می کنند. برای خرید نقدی پراید 131 می توانید شرایط فروش نقدی و تحویل فوری پراید 131 را ببینید.

ایمنی و تجهیزات پراید 131

پراید ایمنی بالای ندارد و حتی قبل از اجباری شدن تنصب ترمز ABS بر  روی خودرو، سایپا 131 ایمنی ضعیف تری داشت. با نصب ترمز ABS و کیسه های هوا به همراه فرمان هیدرولیک می توان این خودرو را به نسبت سایر محصولات خانواده پراید ایمن تر دانست. با توجه به قیمت پایین و اقتصادی این خودرو نمی‌توان امکانات خاصی را از محصول ارزان قیمت سایپا انتظار داشت. البته تمام خودروهای سایپا به نسبت هم رده های بازار به دلیل قیمت پایین امکانات و تجهیزات خاصی را به مصرف کننده ارائه نمی کنند. فروش اقساطی پراید 131

فروش اقساطی پراید تحویل فوری

این خودرو تا به حال در 6 تیپ مختلف EX– SX– SL – LE – TL و SE تولید شده است که تیپ SE کاملترین تیپ پراید 131 می باشد. تمامی تیپ های این خودرو جزو پرفروش ترین ها می باشند و دلیل این امر استاندارد یا کیفیت بالای این خودرو نیست بلکه قدرت خرید مردم در این رنج قیمتی پراید 131 را پیش رویشان می گذارد. فروش اقساطی پراید 131، خرید پراید قسطی برای حذف پراید از خط تولید یا بالا بردن استانداردهای این خودرو تدابیر زیادی اندیشیده شد اما هیچ کدام نتوانست به راهکاری کاربردی و عملی تبدیل شود. لذا همچنان شاهد حضور روزافزون پراید در نسخه های مختلف هستیم. در مجموعه سپندخودرو در راستای فراهم کردن شرایط خرید آسان مخاطبین، فروش اقساطی پراید تحویل فوری را در اختیار شما مردم عزیز گذاشته ایم. اگر قصد خرید پراید اقساطی را دارید پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در راستای فروش اقساطی پراید با کمترین پیش پرداخت با کارشناسان فروش ما در سپندخودرو در تماس باشید.

شرایط خرید پراید اقساطی

یکی از خدمات پرطرفدار سپند خودرو، امکان خرید پراید 131 اقساطی با کمترین پیش پرداخت است. با استفاده از خدمات سپند خودرو شما می توانید بخشی از قیمت پراید 131 را به صورت نقدی، خودرو خود را به صورت فوری تحویل بگیرید و اقساط آن را به صورت ماهانه پرداخت نمایید. ما در تلاشیم تا بهترین شرایط فروش اقساطی پراید با تحویل فوری را برای مشتریان گرامی فراهم کنیم.

گالری تصاویر پراید 131