لطفا توجه فرمایید که این مطلب یک خبر از سوی رسانه های خبری بوده و صرفا جهت اطلاع رسانی میباشد ، خواهشمند است در ارتباط با جزئیات این موضوع با ادارات مربوطه در تماس باشید .

 

شرایط فروش اقساطی خودرو به جانبازان مشخص شد

شرایط فروش اقساطی خودرو به جانبازان در سال جاری از طرف نمایندگان مجلس به اطلاع جانبازان متقاضی خرید قسطی خودرو میرسد:

1. نمایندگان حاضر در نشست علنی مجلس، در جریان بررسی و رسیدگی  بخش هزینه ای لایحه بودجه سال جاری با بند الحاقی 2 تبصره 7 ماده واحده موافقت کردند.

2. وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است که از طریق شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو از محل تولیدات ملی خود نسبت به فروش اتومبیل به افراد جانباز بالای 25% دارای محدودیت های حرکتی و جسمی و افراد جانباز بالای 50% تا 70% با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اقساط 5 ساله اقدام نماید.

3. گزارش عملکرد را هم هر 3 ماه یکبار به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس ارائه نماید.

چه خودروهایی به جانبازان واگذار می شود؟

سخنگوی وزارت صمت (آقای امید قالیباف)، ضمن آن که به بند (ی) تبصره شماره هفتم قانون بودجه سال جاری اشاره دارند، تاکید کرده‌اند که این وزارتخانه برای واگذاری 10,000 خودرو به جانبازان عزیز کشور آماده است.

همچنین در صورتی فهرستی از متقاضیان واجد شرایط از سمت بنیاد شهید و اختصاص تسهیلات لازم از سوی بانک ها اعلام شود، وزارت صمت نیز امکان واگذاری تعداد 10 هزار خودرو را به جانبازان دارد. طبق شنیده‌ها و گفته های آقای امید قالیباف، خودروهایی که در طرح فروش اقساطی خودرو ویژه جانبازان 1401 وجود دارند شامل موارد زیر می‌باشند:

فروش اقساطی خودرو به جانبازان مشخص شد - زمان ثبت نام در طرح فروش خودرو به جانبازان

زمان ثبت نام در طرح فروش خودرو به جانبازان

حدودا 200,000 نفر جانباز دارای شرایط قانونی برای واگذاری خودرو هستند که در قانون بودجه در سال 1402 تفقط 10,000 اتومبیل به جانبازان اختصاص داده شده است. به همین دلیل کمیسیون فرعی اقتصاد دولت برای واگذاری ماشین بین متقاضیان خودرو، اولویت بندی را به عنوان معیار کار خود قرار می دهند. یکی از

زمان ثبت نام در طرح فروش خودرو جانبازان 1401 هنوز مشخص نشده است و طبق گفته های مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران افراد متقاضی می توانند برای مطلع شدن از زمان ثبت نام اتومبیل ویژه ایثارگران و سایر موارد مربوط به ثبت نام ماشین جانبازان به سایت ایثار مراجعه کنند. در این سایت زمان ثبت نام در طرح فروش خودرو به جانبازان و ایثارگران اطلاع رسانی خواهد شد.

فرد متقاضی اگر از زمان ثبت نام این طرح با خبر شود می‌تواند مطابق با شرایط خود نسبت به ثبت نام اقدام کند. با توجه به آن که میزان بودجه در نظر گرفته شده مربوط با سال 1402، زمان ثبت‌نام نیز در طرح فروش خودرو سال 1402 خواهد بود.

شرایط ایجاد شده برای واگذاری اتومبیل به افراد جانباز در سال جاری یکی از مواردی بوده که بخاطر عدم مدیریت درست، فرد متقاضی همچنان با مشکلات اداری آن درگیر است. طبق مصوبه ایثارگری واگذاری ماشین به جانبازان و ایثارگران در کم ترین زمان و در طی فرآیند سریع و آسان الزامی است. اگر زمان ثبت نام طرح فروش خودرو به جانبازان اطلاع رسانی نشود می تواند باعث شروع درگیری و مشکلات ذهنی برای افراد جانباز در سال 1402 شود که می بایست هر چه سریع تر پی جویی شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در طرح فروش خودرو به جانبازان

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در طرح فروش اقساطی خودرو به جانبازان مشخص شد. از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام می توان به مدارک بالینی، شناسنامه، کارت ملی، نوع سانحه و از همه مهم تر گواهی مجروحیت و مدارم کامل درمانی اشاره کرد.

فرد متقاضی با اثبات جانبازی خود در بنیاد شهید و امورایثارگری طبق موارد مدنظر به دنبال کارت ایثارگری و جانبازی خود خواهد بود و میزان درصد جانبازی طبق قوانین مشخص خواهد شد. از مدارک مورد نیاز برای فروش اقساطی خودرو به جانبازان 50% و بالاتر از آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کپی از کارت ملی
  • ارائه نمودن کارت ایثارگری
  • کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • ارائه نمودن نشانی دقیق محل سکونت به همراه کدپستی
  • تعهدنامه در حضور بنیاد شهید و امور ایثارگران تنظیم شود.

نکته: افراد ایثارگر و جانباز برای دریافت اقساطی خودرو احتیاج به ارائه نمونه چک توسط بانک عامل خواهند داشت و در ادامه می بایست به انعقاد قرارداد فروش اقساطی اتومبیل را با بانک عامل پرداخت کنند.