از آن جهت که این دو خودرو در بازار ایران محبوب بوده و طرفداران زیادی دارند، در مقاله پیش رو به بررسی و مقایسه آن ها می پردازیم. این دو خودرو در دسته بندی کلاس بدنه سدان های کوچک قرار می گیرند. هم چنین بر روی پلت فرمی مشابه بنا نهاده شده اند و امکانات و قابلیت هایی تقریبأ یکسان دارند. قیمت این دو خودروی سدان در یک رنج قرار گرفته و فقط با مقداری تفاوت به فروش می رسند. سراتو محصول کشور کره جنوبی و کیا موتورز می باشد و این شرکت جزو بزرگ ترین خودروسازان در جهان است. شرایط مناسب فروش اقساطی کیا سراتو میزان فروش آن را به مقدار زیادی بالا برده است.

هیوندای النترا در ابتدا به نام آوانته معروف بود. طراحی فوق العاده زیبای النترا مورد پسند تعداد زیادی از خریداران قرار گرفت و با توجه به این که شباهت آن با برادر بزرگ ترش تشخیص آن ها را سخت می کرد لقب سوناتای کوچک گرفت. در مقابل نسل قبلی کیا سراتو با موفقیت هایی که کسب کرد باعث ایجاد تغییرات خوبی در نسل جدید شد. شباهت بسیار زیاد سراتو با اپتیما مشهود است. از لحاظ ظاهری در النترا چراغ هایی جلو پروژکتوری با شکلی باریک را مشاهده می کنیم، این چراغ ها در کنار جلو پنجره ای با عرض زیاد که حالتی شش گوشه و زاویه دار را دارا هستند جذابیت خاصی به این قسمت بخشیده اند.

چراغ های مه شکن که در زیر خودرو قرار گرفته اند نشان از طراحی فوق العاده این خودرو دارند. با نگاهی به نمای جانبی خطی با حالت برجسته و دارای حجم از روی گلگیر جلو عبور کرده و در کنار رینگ های جذاب 16 اینچی زاویه شیک و مدرنی را نمایان می کند. چراغ های عقب اسپویلری و LED بوده که به علاوه تمامی بخش های بدنی، آن را به خودرویی آیرودینامیک تبدیل کرده است. حال با بررسی خصوصیات ظاهری کیا سراتو تغییرات عمده ای را که در آن به نسبت نسل های قبل ایجاد شده شاهد هستیم. چراغ هایی که در نمای رو به رو قرار گرفته با حالتی کشیده متفاوت از چراغ های بزرگ و گرد در مدل قبلی می باشند. سپر جلو با وجود جلو پنجره ای جدید با حالتی کشیده، در کنار هواکش بلند و مه شکن های زیبا که در دو طرف خودرو تعبیه شده اند نشان از طراحی به روز شده تری دارند.

فضای کابین در هیوندای النترا و کیا سراتو

در حالی که النترا هنوز با برخی ویژگی های نسل قبلی خود در کابین عرضه می شود، سراتو با تغییرات بسیار زیاد به نسبت نسل قبل خود به بازار وارد شده است. فضای کابین النترا از ادوات و متریالی با کیفیت بالاتر برخوردار بوده، اما طراحی چندان جذابی خصوصأ در قسمت داشبورد ندارد. با این وجود در بخش صندلی ها و فرمان سراتو طراحی پیشرفته تر و جذاب تری را شاهد هستیم. پیشرانه به کار رفته در کیا سراتو با حجم 2 لیتری و توان تولیدی 152 اسب بخاری می باشد. در مقابل هیوندای النترا از پیشرانه ای با حجم 2 لیتر وقدرت 163 اسب بخاری برخوردار است.

نوع گیربکس‌هایی که در این دو خودرو عملیات انتقال نیرو را انجام می دهند مشابه است. با این تفاوت که النترا 0.3 شتاب بیشتری را به نسبت سراتو داراست. برای اطلاع از قیمت و شرایط فروش اقساطی خودرو هایی که در مورد آن ها بحث شد می توانید با مشاوران ما در نمایندگی ها تماس حاصل فرمائید. نتیجه گیری که از مقایسه این دو خودروی سدان حاصل شد، عملکرد مشابه آن ها و شباهت بسیار زیاد در زمینه فنی بود. امکانات و تجهیزات رفاهی این دو خودرو نیز مشابه بوده و تنها چیزی که باعث تمایز این دو خودرو می شود سلیقه و انتخاب هر مشتری می باشد.