در شروع بحث باید بگوییم این خودرو دارای طراحی جدید و مدرن تری از  ام جی 6 می باشد اما می شود گفت تقریبا در یک سبک طراحی شده اند. برای مثال تفاوت جلو پنجره این خودرو در این است که ستون های عمودی روی آن به کار رفته و بدنه عضلانی تری را داراست. این تفاوت هایی که به نسبت نسل قبل در آن ایجاد شده به ما نشان می دهد طراحی به روزتری را در ام جی GT شاهد هستیم. هم چنین فروش اقساطی خودرو ام جی GT با شرایط ویژه ای که داراست به فروش بیشتر این خودروی جدید کمک می کند. در کل چهره این خودرو بسیار جسورتر شده و نقطه عطف این طراحی جدید را می توان چراغ های پیشانی که در نمای رو به روی اتوموبیل مورد نظر خودنمایی می کند در نظر گرفت. سپر و اجزای اطراف آن به همراه مه شکن های زیبایی که مشاهده می کنید هر بیننده ای را به خود جذب می کند.

جلو پنجره رادیاتور در ظاهر ام جی GT  تاثیر زیدی نداشته و تنها تغییر آن القای حس خشونت به بیننده می باشد. در واقع امضای این خودرو که به روز و مدرن شده در مدل پیشین آن یعنی ام جی GS نیز دیده شده است. در نگاهی به نمای پشتی این خودرو بدنه با حجم بیشتر و عضلانی تر، چراغ هایی که به یکدیگر وصل هستند برداشتی از هیوندای آزرا می باشند و امتیاز این خودرو را در میان رقبای سرسختی که دارد بالا می برد. طراحی سقف که به حالتی شیب دار در آمده حس خودرویی اسپرت و جذاب را در ذهن ما ایجاد می کند. هم چنین از موتوری با صدایی دلنشین برخوردار است که همین موضوع به تعداد طرفدارن این خودرو می افزاید. از سیستم های پایداری این خودرو می توانVSC ، MSR، EBD،  HASرا نام برد که بر روی آن نصب و جزو مهم ترین سیستم های ام جی GT  به حساب می آیند.

امکانات کاربردی ام جی GT

از امکانات و تجهیزات این خودرو می توان روکش چرمی غربیلک فرمان، سیستم تهویه خودکار، صفحه نمایش 7 اینچی، سانروف، بلوتوث، سنسور پارک عقب  و تعداد 6 بلندگو را نام برد. این خودرو از ابعادی معادل طول 4612 میلی متری، عرض 1804 میلی متری و ارتفاع 1488 میلی متری بهره می برد. دو پیشرانه توسط مدیا موتورز که یکی با حجم 1.4 لیتری و دیگری  1.5 لیتری قابل عرضه هستند ارائه می شود. اما نکته قابل توجه در این باره این است که در حال حاضر تنها نسخه ای که موجود است نسخه 1.5 لیتری می باشد. این پیشرانه شباهت فراوانی با پیشرانه نصب شده روی ام جی 350 دارد که تنها تفاوتی که در آن دیده می شود مجهز شدن موتور به توربوشارژر است. این موتور قادر است تا قدرت نهایی خودرو را در 5500 دور بر دقیقه به 127 اسب بخار و حداکثر گشتاور را به 210 نیوتن متر برساند.

نیروی ایجاد شده توسط این موتور توسط جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و می تواند شتاب صفر تا صد در 9.8 ثانیه را با حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت ایجاد کند. هم چنین می تواند مقدار مصرف سوخت ترکیبی را به 7.5  لیتر رسانده و استاندارد آلایندگی یورو 5 را از آن خود کند. در فضای کابین به روز رسانی هایی صورت گرفته اما بی نقص نیست. به عنوان مثال غربیلک فرمان نتوانسته حس اسپرت بودن را به این خودرو القاء کند اما وجود صفحه کیلومتر در پشت آن کمی اینعیب را پوشانده و به طراحی یک خودروی اسپرت نزدیک تر است. جنس صندلی ها چرمی است ولی داشبورد از موادی بی کیفیت بهره می برد در صورتی که می توانست خیلی بهتر از این باشد.طراحی کنسول مرکزی نیز با سادگی که داراست امکان شکست ام جی GT را در مقابل رقیبانی چون کیا سراتو، هیوندای الانترا و میتسوبیشی لنسر بالا می برد. در رانندگی با این خودرو در وهله اول شاهد تاخیر توربورشارژر می شوید که مشکل تمامی خودروهای توربورشارژر است. به دلیل نرم بودن سیستم تعلیق عقب در پیچ ها چسبندگی چرخ های عقب کمک شایانی به حفظ تعادل می کند. عملکرد سیستم ترمز بسیار مناسب می باشد و حس امنیت را به راننده و سرنشینان منتقل می کند. مخاطبان ام جی GT  قالبا افرادی هستند که به خودروهای اسپرت و متفاوت در این رنج قیمت علاقه نشان می دهند.