پژو 2008 اولین محصول شرکت ایکاپ می باشد، ایکاپ شرکت سرمایه گذاری مشترک ایران خودرو و پژو است. این خودرو در ایران به عنوان اولین کراس اوور شرکت پژو شناخته می شود و اولین محصولی است که پس از برجام در داخل کشور مونتاژ شد.

تولید این خودرو به صورتی آغاز شد که شرکت پژو تصمیم گرفت با توجه به رشد چشمگیر بازار خودروهای کراس اوور، محصولی تولید نماید و در پی آن جایگاه خود در این بازار را ارتقا بخشد. با تولید پژو 2008، معرفی آن در نمایشگاه ژنو 2013، یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های خودروی اروپا صورت گرفت. در ایران نیز این خودرو با استقبال خوبی مواجه شد و بسیاری از شرکت ها، فروش اقساطی پژو 2008 را در دستور کار خود قرار دادند.

مشخصات فنی پژو 2008

پژو 2008 به طور کلی به دو دسته ی بنزینی و دیزلی تقسیم می شود. در دسته ی بنزینی دارای 5 نسخه و در دسته ی دیزلی دارای 3 نسخه می باشد. این خودرو دارای تفاوت های ساختاری و به خصوص ایمنی بیشتری نسبت به محصولات قبلی پژو است اما این ادعا دور از ذهن نیست که با توجه به مهندسی یکسان خودروهای این شرکت، اجزای زیر بندی و ساختار فنربندی آن بسیار نزدیک به محصولات قبلی می باشد. پژو 2008 از فنربندی مک فرسون برای چرخ های جلو و اکسل عرضی به همراه بازوهای دنباله ای در چرخ های عقب بهره می برد که برای یک خودروی سال 2017 پیشرفت چندانی محسوب نمی شود، به همین دلیل جمعی از منتقدین هندلینگ و کیفیت سواری پژو 2008 را نسبت به حریفان خود ضعیف تعریف کرده اند.

طراحی بدنه‌ و کابین پژو 2008

طراحی پژو 2008 برگرفته ازالمان‌های طراحی محصولات قبلی پژو به خصوص پژو ۲۰۸ می باشد. پژو 2008 با وجود اینکه در کلاس بدنه‌ی کراس اوور قرار دارد؛ اما تفاوت قابل توجهی از نظر وزن بدنه با هاچبک ۲۰۸ ندارد. در حقیقت بدنه‌ی سبک پژو 2008، بهره گرفتن از پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتر PureTech را برای این خودرو منطقی ساخته است.نکته ی بسیار جالب این خودرو در طراحی عضلانی و قوی بدنه ی آن نهفته است، این خودرو با توجه به اینکه در اصل خودرویی کراس اوور است اما با طراحی هوشمندانه توانسته در چشمان مخاطبان، به نوعی خود را خودروی شاسی بلند و جاداری معرفی نماید، با توجه به جذابیت های این خودرو از حیث طراحی بدنه، پس از تکمیل ظرفیت های فروش نقدی، فروش اقساطی ایران خودرو آغاز شد تا برای آن دسته از افراد که خواستار تهیه ی این کراس اوور جادار به صورت غیر نقدی می باشند نیز فرصتی فراهم کرده باشد.

تجربه رانندگی پژو 2008

پژو 2008 جزء کراس اوورهای چابک می باشد که البته این موضوع در انواع مجهز به توربو شارژهای 110 تا 165 اسب بخاری بیشتر احساس می شود. اولین نکته ای که پس از شروع رانندگی با این خودرو توجه شما را به خود جلب می نماید فرمان نرم و هدایت پذیری آسان این خودرو می باشد، پژو 2008 با ماهیت اسپرتی که دارد به سیستم تعلیق بهینه ‌شده برای پیشرفت عملکرد فرمان‌ پذیری مجهز شده است و این موضوع باعث شده است تا در جاده‌های ناهموار از راحتی سرنشینان کاسته شود اما در هر صورت در نقش اصلی خود که یک خودروی شهری می باشد، عملکرد ممتازی را از خود به نمایش گذاشته است.

در نهایت می توان گفت در هنگام رانندگی با پژو 2008  احساسی شبیه به رانندگی با نیسان جوک و امثال آن را خواهید داشت، این شاسی بلند کراس اوور خودرویی است که می توانید برای رفت و آمدهای درون شهری و چند سفر سالانه روی آن حساب کنید اما اگر اهل سفرهای مکرر کوهستانی هستید، این نکته را در نظر داشته باشید که قابلیت های آفرود این خودرو در خارج از شهر چندان برای شما مناسب نخواهد بود با این حال پژو 2008 در عملکرد حرکتی و هدایت پذیری آسان شما را شگفت زده خواهد کرد.