این خودرو شاسی بلند جمع و جوری است که در گذشته عرضه سدان کامپکت آن به نام C4 را شاهد بودیم. کلاس سیتروئن C3- مینی کراس‌اوور می باشد. از رقیبان این خودروی شاسی بلند می توان: پژو 2008، رنو کپچر و سانگ یانگ تیوولی را نام برد. این خودرو در ابتدا در قالب کانسپتی به نام C3-XR  به عرضه رسید. و در آخر نسخه نهایی این خودرو در ماه سپتامبر در نمایشگاه خودروی پاریس فرانسه به نمایش گذاشته شد. اما زمان عرضه آن به بازار در روز بیست و یک دسامبر سال 2014 انجام شد. در حال حاضر این خودرو با کمک شرکت دانگ فانگ و فقط در چین به عرصه تولید می رسد. فروش اقساطی خودرو های لوکس و به روز خصوصا سیتروئن C3-XR را در آینده ای نزدیک در سپند خودرو شاهد هستیم.

از لحاظ ظاهری سیتروئن C3-XR از جذابیت و پویای خاصی بهره می برد. در نمای رو به رو شاهد جلو پنجره ای براق هستیم که نشانی شبیه به دو پرگار که مختص سیتروئن است در آن دیده می شود. بر روی سطح جلو پنجره وجود نوارهای کرومی با ضخامت بالا خودنمایی می کند. از جذابیت های ظاهری که هر بیننده ای را محو خود می کند چراغ های جلو با فرم هندسی مناسب ، مه شکن هایی که به شکل افقی قرار گرفته اند و آینه های جانبی که حس اسپرت به خودرو می دهد را شامل می شود. درنمای پشت خودرو  حالت بر امده قالب چراغ‌ها را می بینیم که در حالتی که با سپر و اگزوزهای دوگانه عقب ترکیب می شود حس یک کراس‌اوور به روز و مدرن را در شخص خریدار تقویت می کند. هماهنگی شکل لبه‌های پنجره عقب با ریل‌های سقفی به جذابیت هر چه بیشتر سیتروئن C3-XR می افزاید.

مشخصات طراحی کابین سیتروئن C3-XR

کابین این خودرو مورد قبول واقع شده اما باز هم به نسبت خودروهای نسل قبل که سابقه طولانی در جذابیت های طراحی کابین دارند انتظار بیشتری از آن می رفت. شکل فرمان توپر، قسمت های آلومینیومی کار شده و دوختی که به دو رنگ قرمز و مشکی در جای جای داخل کابین دیده می شود کمی به امتیاز طراحی این بخش کمک می کند. البته چیدمان و طرح کلی کنترلرهای تهویه مطبوع نه تنها هماهنگی با بقیه اجزا نداردکمی قدیمی نیز هست. بخش زیادی از مواد و متریال استفاده شده در کابین را پلاستیک‌های تقریبا با کیفیت ولی ارزان تشکیل می دهد. از امکانات و تجهیزاتی که در داخل کابین به کار رفته می توان: تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب، سامانه ورود بدون کلید به همراه دکمه استارت، سقف پانورامیک، فرمان چند کاره، کروز کنترل، صندلی‌های چرمی و … را نام برد. وجود صفحه نمایش اطلاعات – سرگرمی در میان داشبورد با سایز 7 از امکانات به روز شده سیتروئن C3-XR می باشد. قابلیت کنترل رادیو و سیستم صوتی، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای و GPS، تلفن همراه و بلوتوث از روی این صفحه وجود دارد.

امکان انتخاب دو نسخه از یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری برای این خودرو در دو حالت تنفس طبیعی و توربوشارژ وجو دارد. این پیشرانه ها به ترتیب 115 و 165 اسب بخار قدرت را تولید می کنند. نیروی وارده عملیات انتقال خود را به چرخ های جلو توسط گیربکس‌های 5 و 6 سرعته دستی و 4 و 6 سرعته اتوماتیک انجام می دهد. قابل توجه این که ظرفیت باک بنزین در این خودرو معادل 53 لیتر محاسبه شده است. همچنین سیتروئن C3-XR گشتاور 245 نیوتون متر در 1400 الی 4000 دور در دقیقه را تولید می کند. این خودرو شتاب صفر تا صد را در 6.2 ثانیه طی می کند. ترمز جلو به صورت دیسکی خنک شونده و ترمز عقب دیسکی با کسب استاندارد آلایندگی یورو 5 می باشد. نوع انتقال نیرو به صورت تک دیفرانسیل در محور جلو می باشد. هم چنین سیستم فرمان در حالت راک اند پینیون با موتور کمک برقی می باشد.