سمند ال ایکس 97 همان سمند ال ایکس سال است، در حقیقت ایران خودرو هرسال تغییراتی را در خودروهای محبوبش اعمال می کند و دوباره شرایط خاصی را برای فروششان در نظر می گیرد. در مورد این خودرو نیز احتمالا در سال آینده با فروش اقساطی سمند ال ایکس روبرو خواهیم بود. بسیاری از افراد اعتقاد دارند این تغییرات در حدی نیست که اعتقاد داشته باشیم محصولی جدید تولید شده است و از خرید خودروهای این چنینی پرهیز می کنند چون با افزایش قیمت به ارزش خرید آن شک می کنند، اما هر ساله فروش اقساطی ایران خودرو شامل تعداد زیادی از خودروهای سال می شود که به همان نمونه قبلی تعدادی آپشن اضافه شده است یا در طراحی آن کمی تغییر ایجاد شده است.

تغییرات سمند ال ایکس 97

از جمله تغییراتی که در سمند سال انجام شده بود می توان به زیر سپر عقب و جلوی خودرو اشاره کرد که کاملا همرنگ بدنه شده بودند، رینگ آلومینیومی جدیدی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده بود و در مورد تزیینات داخلی و دکوراتیو نیز تجدید نظر شده بود تا همگی اجزا همرنگ یکدیگر شوند. در قسمت فنی نیز از کمک فنرهای جدید برای نرمی بیشتر بهره گیری شده بود، همچنین تعدادی از قطعات داخلی بهینه سازی شده بودند تا سر و صدای خودرو کمتر شود. با توجه به تجربیاتی که در مورد ایران خودرو داریم و بررسی خط مشی تغییر محصولات، فروش اقساطی سمند ال ایکس 97 نیز با تغییراتی در همین سبک و سیاق انجام خواهد شد و مشتریان همیشگی نیز اقدام به خرید این خودرو می نمایند. در صحبت هایی که با این افراد انجام می شود آنها اعتقاد دارند که محصولات این چنینی کاربری اثبات شده ای دارند و در کنار خدمات پس از فروش راضی کننده به دلیل قدمتی که دارند فراوانی خوبی در قطعات دست دوم و هم چنین بازار خرید و فروش خودرو دارند.

در مقابل این افراد کسانی نیز هستند که با فروش این خودروها مخالفند و باور دارند محصولاتی که در سال جدید ارائه می شوند باید مدرن تر باشند و این به روز رسانی به طور محسوس در ظاهر و قوای فنی خودروها احساس شود. ایران خودرو نیز به تازگی از گسترش خانواده محصولات محبوب خود قصد دارد دست بکشد و به جای توزیع محصولات فیس لیفت شده که در نظر مخاطبان تغییر چندانی نکرده اند، به محصولات جدید و به روز برای مونتاژ و توزیع در بازار خودروی ایران روی آورد.