این خودرو در دسته بندی کلاس خودروهای سدان با سایز متوسط قرار می گیرد. خودرویی زیبا با پیشرانه ای قدرتمند که جزو خودروهای عالی سال 2018 به حساب می آید. شرکت کیا موتورز که از تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کند خودرو هایی با کیفیت را در کلاس بدنه های مختلف روانه بازار کرده است. کیا استینگر ۲۰۱۸ آخرین محصول تولیدی از این شرکت در سال 2017 به نمایش گذاشته شدو نسبت به توانایی ها ی دینامیکی و ظاهر خوب و هماهنگ با نامش توانست در لیست نامزد بهترین اتومبیل 2018 قرار بگیرد. این سدان مدرن ما را به بررسی کامل آن در تمامی زمینه ها وا داشت.

در ظاهر این خودرو ترکیب تفکر به روز شرکت کیا را با ایده و طرحی های مهندسین قدر آلمانی شاهد هستیم. نکته قابل توجه این است که عرضه این خودرو باعث شد که بتواند با خودرو های سدانی که توسط خودرو سازان اروپایی طراحی و تولید می شود به رقابتی جدی و تهدید کننده بپردازد. پیتر شرایر طراح مشهور آلمانی طراحی این خودرو را بر عهده داشته است. قسمت مهندسی کیا استینگر ۲۰۱۸ بر عهده شخصی به نام آلبرت بیرمان بوده است. اولین باری که کیا استینگر ۲۰۱۸ در معرض عموم قرار گرفت در نمایشگاه خودروی دیترویت در سال 2018 بود. طراحی خارجی اسپرت و خشن، کابین جادار، قیمت مناسب به نسبت عملکرد و قدرت بالای پیشرانه از نقاط قوت و عامل پر طرفدار بودن این خودرو محسوب می شوند. در مقابل این خودرو هم با تمام نقاط مثبتی که دارد دارای نقاط منفی نیست هست که از آن می توان به: نداشتن گیربکس دستی و جعبه دنده، نفوذ بالای صدا در مسیرهای نا مناسب از لحاظ سطحی به داخل کابین، طراحی داخلی نا هماهنگ با نمای خارجی از لحاظ زیبایی در طراحی اشاره کرد.

مشخصات طراحی و فنی کیا استینگر ۲۰۱۸

از لحاظ طراحی خارجی باید گفت کیا استینگر ۲۰۱۸ خودرویی سدان با سایز بدنه نسبتا بزرگ می باشد. تاثیر طراحی نسخه کوتاه شده هیوندای جنسیس که چند سال پیش به بازار ایران ورود پیدا کرد را در این خودرو به خوبی مشاهده می کنیم. این خودرو مناسب برای خودروی مسافرتی خانوادگی با قدرتی فوق العاده برای این منظور می باشد. در نمای رو به رو جلو پنجره ای نمایانگر خودروهای کیا را می بینیم که بیشترین شباهت را به کیا ریو و کیا کادنزا دارد. چراغ‌های جلویی دارای لامپ‌های LED باریک و بزرگ بوده و دو ورودی هوا که در انتهای سپر جلویی و یک ورودی هوای کشیده مشبک که در قسمت پایین سپر قرار گرفته اند جلوه اسپرت این خودرو را دو برابر کرده اند. در نمای جانبی نیز ظاهری اسپرت را شاهد هستیم. وجود یک خط جانبی که از بخش بالایی گلگیر جلو شروع می شود و با شیب ملایمی از پایین آیینه‌های جانبی می گذرد و در قسمت چراغ‌های عقبی به پایان می رسد.

هم چنین دو خط جانبی نیز در پایین قرار دارند که از انتهای ورودی هوایی با طراحی جذاب دقیقا در بخش ابتدایی پایینی در آغاز می شود و حرکتی موازی به سمت گلگیر عقبی دارد. خط دیگر از سقف با شیب کمی تا انتهای در صندوق عقب کشیده می شود. چراغ های تیز در ترکیب با چراغ‌های عقبی به شکل خطی باریک، ظاهری خشن و جنگ آور در عین حال سرکش و آرام را در اختیار شما می گذارد.  در نمای پشت طراحی  باریک و کشیده‌ چراغ ها اتصالی به وسیله نواری مرکزی برقرار کرده اند. مجموع حالت بر آمده سپر عقب، تایرهای پهن که دو مه شکن کشیده را در خود جای داده اند، باله نازک قرار گرفته بر روی قسمت انتهایی در صندوق عقب و هم چنین دیفیوزی عقبی باریک به همراه خروجی‌های اگزوز هارمونی خوبی را تشکیل داده اند اما به پای نمای جلو و کناری نمی رسند.

کیا استینگر 2018 خودروی اسپرت و پر قوت نیازمند پیشرانه هایی با توان بالا می باشد و به همین منظور از دو پیشرانه قابل انتخاب بهره می برد. یک پیشرانه که دارای موتور ۴ سیلندر با حجم ۲.۰ لیتری خطی DOHC و هم چنین ۱۶ سوپاپ به حجم ۱.۹۹۸ سی. سی می باشد. این موتور به کمک استفاده از سیستم توربو شارژر، ۲۵۱ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶.۲۰۰ RPM گشتاور ۳۵۳ نیوتون متر مابین دور موتورهای ۱.۴۰۰ RPM تا ۴.۰۰۰ RPM را تولید می کند. این مقدار نیروی مناسبی برای راننده به حساب می آید. نیروی این خودرو توسط جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک که امکان تعویض دستی برای انتقال به چرخ‌های عقبی RWD و امکان تعویض سفارشی برای انتقال به هر چهار چرخ AWD را دارد. اما پیشرانه قدرتمند در نظر گرفته شده برای این خودرو۶ سیلندر خورجینی با حجم ۳.۳ لیتری DOHC می باشد. هم چنین به ۲۴ سوپاپ مجهز بوده که به کمک سیستم توربوشارژر، نیروی ۳۶۵ اسب بخار در دور موتور ۶.۰۰۰ RPM را دارد وگشتاور ۵۱۰ نیوتون متر در دور موتورهای ۱.۳۰۰ RPM تا ۴.۵۰۰ RPM را تولید می کند. دیری نخواهد پایید تا فروش اقساطی خودرو کیا استینگر 2018 فرصت خرید این خودروی ناب با شرایط عالی را برای شما قرار می دهد.