این خودرو ارزان ترین خودروی اتوماتیک در بازار می باشد. ساینا در واقع همان تیبا است که با تغییرات و اسم جدید به بازار عرضه می شود. تعدادی از کارشناسان بر این باور هستند که ساینا نسخه فیس لیفت تیبا بوده اما به دلیل تغییرات زیادی که بر روی آن اعمال شده با نامی نو وارد بازار شده است. دومین محصول ایرانی سایپا ساینا می باشد و بر روی یک پلت فرم مشترک با تیبا بنا شده است. سایپا سیاست تولید ساینا اتوماتیک ارزان قیمت را پیش گرفت تا شاید مانند تیبا فروش خوبی داشته باشد. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و این خودرو مانند خودروهای تازه وارد دیگر مشتری و فروش را تجربه نکرد. البته فروش اقساطی ساینا اتوماتیک حتما تاثیر به سزایی در فروش و خرید بهتر و راحت تر خواهد داشت.

در نمای جلو و عقب این خودرو تغییرات مشهودی ایجاد شده تا با تیبا متفاوت باشد، اما نمای جانبی هیچ گونه تغییری نداشته است. در نمای رو به رو سپر بلند و کشیده ای را مشاهده می کنید که در کنار پستی بلندی هایی ایجاد شده در کنار ورودی هوا نمای این بخش را اسپرت کرده است. این نوع از پرداختن به نمای اسپرت خودرو را در هیچ کدام از خودروهای ایرانی نمی بینیم. برای این که ساینا اتوماتیک 97 مورد پسند جوانان قرار گیرد طراحان چراغهایی با زاویه تند در دو طرف جلو پنجره ذوذنقه ای به کار برده اند. این موضوع باعث حس خشونت در چهره این قسمت شده است. در مجموع نمای این خودرو خصوصا در این بخش مدرن تر و دل نشین تر شده است. در نمای پشتی نیز درست مانند رو به رو چراغهایی با زاویه های تند و سپر کشیده را شاهد هستیم. تفاوت ساینا به نسبت تیبا اضافه کردن شبرنگ ها بر روی سپر عقب است.

طراحی کابین ساینا اتوماتیک 97

کابین ساینا نیز به دلیل متفاوت بودن با تیبا دستخوش تغییراتی جزئی شده است. در طراحی داخلی بر عکس نمای بیرونی که چراغهایی با خطوط تیز و زاویه های تند را دارا است خطوط نرم و دایره ای شکل را می بینیم و همین باعث نا همگونی دو فضای داخل و بیرون است. موتور موجود در ساینا اتوماتیک حجمی معادل 1.5 لیتر داردو این موتور نیز مانند تیبا همان موتور پراید با تغییراتی جزئی می باشد. این موتور توان 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن متر را تولید می کند. برای انتقال دادن نیرو ساینا اتوماتیک 97 از یک جعبه دنده CVT استفاده می کند. دو نسخه بر اساس نیاز شما برای این خودرو در نظر گرفته شده که به دو دسته پایه و لوکس تقسیم می شود.

از تفاوت های اساسی در این دو نسخه مواردی چون:  نمایشگر ۷ اینچی، سیستم نشان‌دهنده‌ی فشار باد لاستیک‌ها، ناوبری ماهواره‌ای، استارت دکمه‌ای، و شیشه‌های دودی عقب را می توان نام برد. هم چنین تجهیزات ایمنی این خودرو شامل: سنسور پارک دنده عقب، كيسه هواي راننده و سرنشين جلو، سيستم ترمز ABS و EBD، سیستم هشدار برای بسته نشدن کمربند راننده و قفل ايمني كودك می باشد. هم چنین آپشن های اضافه شده به آن می توان به فرمان برقی، سیستم استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، سیستم پایش فشار باد تایرها  (TPMS)، چراغ‌ های همراهی تا درب منزل و …. اشاره کرد. در سپند خودرو می توانید فروش اقساطی خودرو هایی در این رده و رنج را ببینید و درباره آن ها اطلاعات کسب کنید.