در واقع شرکت سایپا خودروی زوتی Z300 چین را با نام آریو S300 روانه بازار می کند. حدود 12 سال پیش خودروی زوتی چین به صورت کاملا خصوصی در شرق چین و شهر ژجیانگ تأسیس شد. از این خودرو ساز 15 مدل خودرو تولید می شود. این خودروها 3 نوع سدان، 9 مدل کراس اوور و 3 خودرو در کلاس بدنه شهری را شامل می شوند. هم چنین شرکت زوتی در میان خودروسازان چینی دیگر در سطح اول قرار می گیرد. همکاری این شرکت با برندهای خارجی دایهاتسو، تویوتا و فیات آن را بالا کشیده و تا حدی در کشور چین برتری پیدا کرده است. ایراد و ضعف در محصولات این خودروسازی از دیگر محصولات چینی بسیار کم تر است. به این دلیل که الگو برداری در این خودروها از برندهای خارجی برداشت شده و خصوصا در آریو از پلت فرمی معتبر بهره گرفته است. تولید زوتی Z300 به سال 2012 بر می گردد که در آن دوره بزرگ ترین و به روز ترین محصول زوتی به حساب می آمد. این خودرو بر روی پلت فرم تویوتا آلیون بنا نهاده شده و حالت چراغ ها در آن شباهت به خودروهای ژاپنی دارد. برای داشتن این خودروی تقریبأ مناسب از نظر فنی و بدنه از طریق ثبت نام فروش اقساطی زوتی Z300 یا آریو S300 در سپند خودرو از شرایطی عالی برخوردار شوید.

از لحاظ ظاهری در نگاهی به نمای بیرونی این خودرو گویی خودروی تویوتا را می بینیم، با رعایت اصول طراحی مناسب که از خودروهای چینی بسیار در رده بالاتری قرار می گیرد. نمای رو به رو سادگی و حسی آرامش دهنده را با هم آمیخته و نمونه این سادگی در حجم ندادن به کاپوت جلو کاملا مشهود است. بر روی سپر درست موازی با چراغ ها انحنایی به چشم می خورد. حس اسپرت خودرو به وسیله کشیدگی چراغ ها به سمت گلگیر تقویت می شود. در قسمت جلو پنجره 3 جای خالی و موادی به شکل فلز براق را می بینیم که همگی در امتداد چراغ‌ های جلو به چشم می آید. چراغ های روشنایی روز، درست در کاسه چراغ تعبیه شده و در کنار لامپ‌های اصلی که مدل هالوژنی هستند، به مدرن شدن ظاهر این خودرو کمک زیادی کرده است. مه‌ شکن‌ های کوچک در دو طرف سپر و در فضای خالی قرار گرفته است. شاید بهتر بود کمی هزینه و ظرافت در سپر این خودرو به کار می رفت. اما یک سدان اقتصادی در همین حد هزینه بر می دارد.

زوتی Z300 یا آریو S300 با ظاهری ساده

کشیدگی بدنه در نمای جانبی با طول ۴.۵ متری مورد قبول است. نبود هیچ گونه خط حجم دهنده ای در این بخش نشان دهنده سادگی بیش از حد این خودرو می باشد. پلاستیک های سیاه‌رنگ در قسمت فریم درها به کار گرفته شده، دستگیره‌ها و آینه‌های بغل جنسی فلزی و رنگ بدنه دارند. وجود رینگ‌های ۱۵ اینچی که در مقایسه با طول بدنه کوچک به نظر می رسد را در نمونه های استاندارد شاهد هستیم. زیبایی هوشمندانه ای در نمای پشتی این خودرو به وسیله فرم‌دهی خوب بدنه در کنار چراغ های بزرگ، هر بیننده ای را راضی می کند. وجود شیشه‌ی در عقب که شیب ملایمی دارد درب صندوق عقب را کوچک تر جلوه می دهد. با این که چراغ‌های عقب سایز بزرگی دارند نه تنها باعث نمی شود تا کاپوت عقب بد شکل شود کمک می کند تا صندوق پهنای بیشتری داشته باشد، هم چنین امکان حمل بارهای عریض فراهم می شود.

زوتی Z300 یا آریو S300 حتی در چین با پیشرانه ای قوی عرضه نمی شود. در این خودرو از دو مدل پیشرانه‌ی تنفس طبیعی با حجم ۱.۵ لیتری و ۱.۶ لیتری استفاده می شود. اما در حال حاضر مدل ۱.۶ لیتری به وسیله سایپا مونتاژ می شود. پیشرانه‌ ای که با حجم ۱.۶ لیتری به عرضه می رسد، توان ۱۱۲ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۱ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می شود. در نمونه‌ی اتوماتیک از جعبه‌دنده‌ی چهار سرعته و در مدل دستی از گیربکس ۶ سرعته برای انتقال نیرو استفاده می کند. از لحاظ سرعت در مدل اتوماتیک، این خودرو در ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و میانگین مصرف سوخت حدود ۶.۵ تا ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر محاسبه شده است. برای اطلاع از فروش اقساطی خودرو در هر رنج و قیمتی به سپند خودرو مراجعه کنید.