از تاسیس شرکت زوتی حدود 15 سال می گذرد. زوتی حضور چندان موفقی در بازار ایران تا به امروز نداشته اما هر ساله به عرضه خود ادامه می دهد. ورود تعدادی دستگاه زوتی با نام دامای باعث شده که احتمال عرضه این خودرو به ایران بالا برود. دامای یکی از خودروهای زوتی که فقط یک مدل از آن به نام زوتی Z300 توانسته توسط سایپا وارد ایران شود. زوتی دامای X7 در واقع کپی از فولکس واگن Cross Blue کوپه می باشد که تازگی خاصی از لحاظ چهره در ایران دارد. هم چنین زوتی دامای X7 معروف به کپی از خودروهای دیگر است. البته ناگفته نماند این مدل فولکس واگن هنوز تولید نشده و به شکلی مفهومی به بازار معرفی شده است. از رقیبان جدی و مهم این خودرو می توان بی وای دی S6، جک S5، هایما S7 و تیگو۷ و تیگو۵ را نام برد. ظاهر و چهره زوتی دامای X7 به صورت مدرن و امروزی وارد بازار شده است. این نسخه از دامای نسخه دوم از محصولات زوتی محسوب می شود.به انگلیسی این خودرو دومی خوانده شده  و بر روی محصولاتی که به ایران ورود پیدا می کنند دومی نوشته می شود اما درباره این که با چه نامی وارد ایران خواهد شد اطلاعی در دست نیست.

سه مدل پیشرانه توربوشارژر بر روی این خودرو نصب شده است. دو مدل از آن پیشرانه 1/5 لیتری توربوشارژ و یک مدل دیگر 1/8 لیتری توربوشارژ است. نکته قابل توجه این است که این 3 موتور نتیجه همکاری شرکت های میتسوبیشی و شن یانگ می باشد. تمامی خودروسازان چینی از موتورهای این شرکت استفاده می کنند. در واقع نمونه ای که وارد شده مدل 1/8 لیتری آن است. این مدل توان 170 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتون متر را تولید می کند. مدل گیر بکس نصب شده بر روی آن 6 سرعته دو کلاچه می باشد. شرکت زوتی اعلامیه ای مبنی بر این که پیشرانه ای با حجم 2 لیتری توربوشارژ بر روی دامای قرار خواهد گرفت صادر کرده که 190 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل در عقب بهره می برد. ترمز جلوی دیسکی خنک کننده و ترمز عقب دیسکی از دیگر خصوصیات فنی در زوتی دامای X7 می باشد. هم چنین حد اکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت را در 0 تا 100 کیلومتر ثانیه طی می کند.

طراحی زوتی دامای X7

در مورد طراحی داخلی این خودرو باید گفت به نظر مدرن و مورد پسند می رسد. وجود صفحه نمایشی با سایز بزرگ درست در وسط کنسول قرار دارد. حتی در اینجا تاثیرات فولکس واگن دیده می شود و بر روی پلت فرم این خودرو طراحی شده است. زمان عرضه این خودرو ماه اکتبر و در بازار چین می باشد. قیمت محاسبه شده در اولین تولید و عرضه 78 هزار یوان تا 154 هزار یوان می باشد. پیش بینی می شود قیمت این خودرو در ایران به هیچ عنوان ارزان نخواهد بود و چیزی حدود 150 ملیون خواهد بود. همین موضوع ممکن است مقدار فروش این چینی تر و تازه را کم کند. این خودروی چینی 7 سرنشین ابعادی معادل 4738 میلی متر طول، 1928 میلی متر عرض و 1665 میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور2850 میلی متری را داراست.

کپی برداری از فولکس واگن CrossBlue Coupe دقیقا در قسمت شیشه جلو و عقب، نمای جانبی جلو و عقب، اسپویلر بالای شیشه عقب، پنجره های کناری، خط سقف، ستون های جلو، وسط و عقب، رینگ ها، خطوط کناری بدنه که تا امتداد دستگیره ها ادامه پیدا کرده اند و نوار براق فلزی که در پایین درب ها قرار گرفته دیده می شود. شباهت با فولکس واگن در قسمت کابین دامایX7  نیز مشهود است. این شباهت در قسمت هایی مانند فضای کلی داشبورد و کنسول میانی، دریچه های تهویه که در بخش وسط کنسول و دو طرف مانیتور قرار دارد و فرم غربیلک فرمان به وضوح دیده می شود. تنها تفاوت در تغییراتی که در سپر عقب به نسبت فولکس واگن صورت گرفته انجام شده است. پیش بینی می شود تا پایان سال 96 این محصول امکان ورود به ایران را پیدا کرده و فروش اقساطی خودرو زوتی دامای X7 در سپند خودرو تا حدی به فروش این خودروی گران قیمت کمک کند.