سانگ یانگ رکستون G4 جدیدترین محصول کمپانی رکستون می باشد که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و انتظار می رود باری دیگر موفقیت های مخصوص به خودروهای سانگ یانگ را تکرار کند. رکستون با توجه به جدید بودنش از تازه ترین زبان طراحی این کمپانی بهره می برد و به همین دلیل در این خودرو شاهد همانگی و هارمونی فوق العاده ای هستیم. سانگ یانگ رکستون G4 یک کراس اوور زیبا، خشمگین و جذاب است که در عین اسپرت بودن با طراحی خاصش لوکس بودن را نیز به ویژگی های خود افزوده است. با توجه ب اینکه اعتماد خریداران به محصولات کره ای بیشتر از چینی است در این سگمنت سانگ یانگ رکستون با میتسوبیشی اوتلندر رقابت نزدیکی دارد و خریداران زیادی برای خرید این خودرو بر سر دو راهی می مانند. ابتدا به بررسی رکستون می پردازیم و سپس با آگاهی از شرایط این خودرو نگاهی به خصوصیات میتسوبیشی اوتلندر می اندازیم.

طراحی ظاهری و قوای فنی رکستون G4

چراغ ها، برجستگی ها و خطوط سانگ یانگ رکستون نقش بسیاری در حرفه ای شدن چهره ی این خودرو دارند و می توان گفت طراحان در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اند چرا که رکستون تبدیل به خودرویی شده که مورد پسند اکثر سلیقه ها قرار می گیرد و از پیر و جوان این خودرو را دوست دارند. علاوه بر زیبایی ظاهری رکستون دارای طراحی داخلی موفقی نیز بوده است و در همین راستا توانسته هم پا با بهترین ها قدم بردارد. در طی فروش اقساطی سانگ یانگ رکستون 2018 بسیاری از خریداران اذعان داشتند ارزش خرید این خودرو بسیار بالاست. فروش اقساطی سانگ یانگ طی معرفی این شاسی بلند به بازار رشد قابل توجهی داشت و کره ای ها توانستند به هدف های از پیش تعیین شده ی خود به طور موفقیت آمیزی دست پیدا کنند.
رکستون همچنین قابلیت انعطاف زیادی برای مواقع سفر و ترددهای شهری طولانی مدت دارد چرا که تمامی صندلی ها با طراحی ارگونومیک از وضعیت مناسبی برخوردارند و فضای لوکس داخلی احساس ارامش زیادی را به سرنشینان انتقال می دهد. سانگ یانگ در طی سالهایی که به تولید خودرو می پرداخته است طی گفته های کارشناسان راحتی و کاربرد آسان خودرو را در اولویت اول قرار داده است و بر مبنای این مهم برنامه ریزی های خود را انجام داده است.
سانگ یانگ رکستون G4 دارای پیشرانه ای توربو با حجم دو لیتر می باشد و نیروی تولیدشده توسط این خودرو یکی از برگ های برنده اش مقابل میتسوبیشی محسوب می شود. رکستون G4 قابلیت تولید 222 اسب بخار قدرت را دارد و با تولید 350 نیوتن متر گشتاور می تواند به کمک گیربکس حرفه ای و محبوب آیسین ژاپن نیروی تولیدی را به خوبی به چرخ ها انتقال دهد. رکستون G4 دارای چهار چرخ متحرک است و این مزیت بسیار خوبی برای این خودرو محسوب می شود چرا که در جاده های سخت و زمین های برفی چهار چرخ متحرک می تواند کمک زیادی به حرکت مناسب خودرو کند، به طور کلی این خودرو از نظر فنی نمره ی بالایی را کسب می کند و توانایی های حرکتی خوبی را از خود نشان داده است. رکستون در سیکل ترکیبی خود حدودا به 8.5 لیتر بنزین نیاز دارد و این میزان از مصرف سوخت با توجه به پاسخگویی سریع خودرو به پدال گاز بسیار خوب است.
میتسوبیشی اوتلندر PHEV
میتسوبیشی اوتلندر از دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی دو لیتری بهره می برد، این خودرو قادر است در 3 حالت فعالیت کند و تنها با بهره گیری از پیشرانه ی بنزینی می تواند به حداکثر قدرت خود که 203 اسب بخار است برسد. میتسوبیشی اوتلندر با توجه به اینکه دوستدار طبیعت است در بیشتر نمونه های صادراتی از موتورهای الکتریکی بهره می برد و در حالتی می تواند با ترکیبی از نیروی مولد برق و بنزین کار کند که البته تفاوت چندانی در نیروی تولیدی موتور به وجود نمی آید.

به طور کلی در مقایسه میان این دو خودرو میتسوبیشی اوتلندر از نظر فنی در مقابل رکستون کم می آورد و علاوه بر این رکستون دارای لیست آپشن های کاملتری است، همان طور که می دانید امکانات و آپشن های رفاهی در سگمنت رکستون اهمیت ویژه ای دارد و رکستون ار جمله خودروهای کره ای است که از این رقابت سربلند بیرون آمده است. رکستون جی 4 به دلیل امکانات رفاهی بیشتر و قوای فنی قوی تر توانست در این رقابت تنگاتنگ سهم بیشتری از فروش را نصیب خود نماید.