سرانجام تصاویر فیس لیفت خودروی تویوتا لندکروزر 2018 منتشر شد. پیش از این نیز تصاویری با کیفیت پایین و به صورت مخفیانه از این خودرو به بیرون راه پیدا کرده بود اما این بار از پرادو 2018 به صورت رسمی رونمایی شد.
خودروی شاسی بلند پرادو دچار تغییراتی در بخش های بیرونی و داخلی شده است که بارزترین آنها تغییر در نمای جلوی خودرو می باشد. جلوپنجره پرادو 2018 به صورت پایه از ابتدا طراحی شده است و ابعاد بزرگتر آن باعث شده تا موتور راحت تر و سریع تر خنک شود؛ چراغ های جدید نصب شده بر جلوی خودرو نیز ظاهر بهتری برای این خودرو رقم زده اند همچنین چراغ های روشنایی در روز نیز تغییر کرده اند و طراح با زدن طرح جدید در این قسمت به جذابیت خودرو افزوده است.
فیس لیفت جدید تویوتا در مقایسه با محصولات نسل قبل 6 سانتی متر طویل تر است و دلیل آن نیز طراحی جدید و متفاوت گلگیرها و کاپوت خودرو می باشد. رینگ های جدید آلومینیومی هستند و در تیپ های مختلف دارای ابعاد 17 و 19 اینچی می باشند. کابین پرادو نیز به کلی دگرگون شده و یک نمایشگر 8 اینچی بر روی کنسول مرکزی نصب شده است، وجود این نمایشگر در کنار نمایشگر رنگی 4.2 اینچی مقابل راننده به لوکس بودن طراحی داخلی خودرو کمک شایانی کرده است. فرمان جدید تویوتا پرادو 2018 مشابه لندکروزر هشت سیلندر جدید است و هماهنگی مناسبی با شاسی این خودرو دارد.

قوای فنی پرادو 2018

در بخش فنی این خودرو از موتورهای مختلفی در مدل های گوناگون این خودرو به درخواست هرکشور استفاده شده است. هر موتور با توجه به سوخت استاندارد هر کشور عملکرد متفاوتی از خود ارائه می دهد و شتاب خودروها یکسان نیست. حداکثر سرعت پرادو در نمونه استاندارد آن 175 کیلومتر بر ساعت می باشد که با توجه به وزن بالای خودرو عدد خوبی است. گیربکس پرادو 2018، 6 دنده و اتوماتیک است و در صورتی که این موتور را با گیربکس شش دنده دستی سفارش دهید گشتاور آن به ۴۲۰ نیوتون متر کاهش پیدا خواهد کرد.

تویوتا پرادو همواره طرفداران خاص خودش را داشته است و نوع طراحی آن یک شاسی بلند واقعی را به تصویر کشیده است که جسورانه ابعاد بزرگی دارد، فروش اقساطی تویوتا در زمانی که پرادو وارد بازار شده بود انحصارا به این خودرو اختصاص داده شده بود و بیشترین آمارها به پرادو تعلق می گرفت. تویوتا پرادو 2018 همچنین به تجهیزات ایمنی مانند سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل هوشمند، چراغ‌های هوشمند، سیستم هشدار فشار باد تایر، سیستم هشدار بین خطوط، سیستم هشدار خودروی پشت سر و رادار نقطه کور مجهز است و بعضی از این آپشن ها به صورت استاندارد بر روی خودرو ارائه خواهند شد.
پرادو 2018 در نمایشگاه فرانکفورت آلمان رونمایی شد و با توجه به ویژگی هایی که از آن یاد کردیم احتمال زیادی برای آمدنش به ایران وجود ندارد اما تجربه ثابت کرده که بازار خودرو خیلی راحت می تواند ما را غافلگیر کند. مطمئنا فروش اقساطی پرادو 2018 در کشورهای اروپایی بازار خوبی را تجربه خواهد کرد.