این دو خودرو در حال حاضر مورد توجه خریداران بسیاری قرار گرفته اند. قیمت مناسب این خودروها به علاوه این که ظاهری شاسی بلند گونه دارند نظرات زیادی را به سمت خود جلب کرده اند. ظاهر اسپرت و بدنه ای که به نظر بسیار قوی و کاربردی می رسد شاید توقع خودرویی آفرود را در شما ایجاد کنند اما بر عکس این خودروها کاملأ مناسب رفت و آمد شهری بوده و ظاهر آن ها تا حدودی غلط انداز است. در حال حاضر فروش اقساطی رنو کپچر یکی از داغ ترین فروش های بازار به حساب می آید. حال با بررسی این دو خودرو سانگ یانگ تیولی و رنو کپچر کاربرد هر کدام را بهتر درک کرده و به مقایسه آن ها نسبت به هم خواهیم پرداخت.

از لحاظ طراحی هر دوی این خودروها از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار هستند و تا حد ممکن در طراحی ظاهری سنگ تمام گذاشته اند. در سانگ یانگ تیولی چهره ای خشن با خط های زاویه دار را در کنار حس استحکام را شاهد هستیم. در نمای رو به رویی بدنه ای جعبه ای شکل با حس خشونت چراغ ها نمایان است. گلگیر ها به شکلی عضلانی طراحی شده و در ترکیب با شکل کلی بدنه اندامی پر قدرت را نمایش می دهد. این خودرو به وسیله سقف و ستونی که فرم و طرحی خاص دارند در کنار رینگ هایی با سایز بزرگ نمایی گران قیمت و اسپرت به آن داده اند. در بخش پشتی دقت و پرداختن به جزئیات با وجود این که با نمای رو به رو هماهنگ نیست، آن را قابل قبول کرده است.

 مشخصات ظاهری و فنی رنو کپچر و سانگ یانگ تیولی

در طراحی ظاهری رنو کپچر بر خلاف سانگ یانگ تیولی از خطوط منحنی استفاده شده و فضای داخلی به شکلی تخم مرغی می باشد. حس جوان پسندانه و اسپرت از طریق کروم کاری های زیر درب ها و سپر و هم چنین سقف و آینه ای با رنگ خاص و متفاوت القاء می شود. خطوط نرمی که روی بدنه کار شده کاملأ به جا و در عین سادگی به کار رفته اند. در بخش پشتی سادگی بیش از اندازه است و یکی از ضعف های این خودرو به شمار می رود. در مقایسه نمای داخلی باید گفت تیولی به مانند نمای بیرونی خطوطی زاویه دار و شلوغ را به کار برده و این فضا را خاص و جذاب کرده است. در رنو کپچر نیز داخل خودرو درست مانند بدنه ساده و خلوت بوده و با ظرافت خاص خودش کار شده است. در واقع می توان گفت داخل سانگ یانگ از کپچر لوکس تر و مدرن تر است، اما خطوط به کار رفته در رنو کپچر برای بیشتر افراد جذاب تر به نظر می رسد.

از نظر مواد و متریال به کار رفته هردوی این خودروها از قطعات و ابزاری ارزان و خشک بهره می برند و در حد متوسطی می باشند. چیزی که در هر دوی این خودروها به آن توجه زیادی شده فضای مناسب و به اندازه آن است. هم اندازه صندلی ها و هم ارتفاع سقف مناسب بوده است. در مورد فضای پا در صندلی های جلوی کپچر فضای کمتری وجود دارد، حال آن که در سانگ یانگ تیولی این موضوع بر عکس شده و فضای پا در صندلی های پشت کم تر از کپچر است. آپشن هایی که در هر دوی این خودروها به صورت مشترک وجود دارد،  سیستم کمکی حرکت در سربالایی ها HSA ، سیستم های ترمز و پایداری ABS ، EBD ، ESP، کروز کنترل، نمایشگر میانی داشبورد، رینگ هایی آلومینیومی، گرم کن صندلی های جلویی، سیستم استارت و ورود بدون کلید، روکش هایی از جنس چرم و سنسور نور و باران را می توان نام برد.

امتیاز ایمنی رنو کپچر و سانگ یانگ تیولی

از لحاظ ایمنی بر خلاف ظاهر گول زننده تیولی باید بگوییم این رنو کپچر است که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از مؤسسه EuroNCAP شده است. از نقطه نظر فنی تیولی از موتوری با حجم  1.6 لیتری استفاده می کند. این موتور توان 128 اسب بخار را در دور 6000 و حداکثر گشتاور 160 نیوتن متر را در دور 4600 تولید می کند. در نظر داشته باشید که این مقدار قدرت موتور برای استفاده روزانه مناسب بوده و به نسبت ظاهر اسپرت این خودرو از رقم قابل قبولی برخوردار نمی باشد. قدرت ایجاد شده توسط این موتور به وسیله گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عملکرد انتقال به چرخ های جلویی را کامل می کند. در مقابل موتور استفاده شده در زیر کاپوت کپچر نمونه ای با حجم 1.2 لیتری می باشد که به یک پرخوران توربوشارژر مجهز شده تا هم بتواند کمبود حجم موتور را تا حدی جبران کند و هم گشتاوری بیش از موتور تیوولی را تولید نماید. این موتور قدرت 120 اسب بخار در دور 4900 و گشتاور 190 نیوتن متر در دور 2000 را تولید کرده و از طریق جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلویی نیروی حرکت وارد می کند. برای اطلاع از فروش اقساطی خودرو های نام برده به سپند خودرو مراجعه کنید.