چند سالی است شاهد وارد شدن این کراس اووری اروپایی به بازار ایران هستیم. در ابتدای امر این خودرو از طریق نگین خودرو که نماینده فرانسه در ایران می باشد با نسخه ای تک دیفرانسیلی اتوماتیک عرضه شده است. در حال حاضر نیز فروش اقساطی رنو داستر در سپند خودرو هم به فروش آن کمک می کند و هم به خریداران فرصت می دهد تا با شرایطی عالی صاحب این خودروی پر طرفدار شوند. چند دسته از مواردی که جایگاه مناسبی به رنو داستر در ایران داده است؛ استهلاک کم، مصرف سوخت مناسب و به صرفه و در نهایت نرمی و حس راحتی در رانندگی با آن می باشد. طبق بررسی و آمار گیری هایی که از این خودرو به عمل آمده به نسبت فروش خوبی که داشته به نظر می آید توانسته نظرات زیادی را به سمت خود بکشاند. در حال حاضر رنو داستر به صورت دو دیفرانسیل در ایران به عرضه می رسد. البته تغییرات اعمال شده روی ظاهر این خودرو خیلی محسوس نیست و تنها با کمی دقت به آن پی می برید.

حال بهتر است کمی درباره امکاناتی که یک خودروی رنو داستر دو دیفرانسیل در اختیار راننده و سرنشینان می گذارد توضیح دهیم. در این فیس لیفت تغییرات ظاهری به مقداری تفاوت در جلو پنجره، مدل کاسه چراغ جلو و رینگ ها ختم می شود. اما تغییرات مهم و اساسی در قسمت کابین این خودرو بر روی رو دری ها، غربیلک فرمان، طراحی داشبورد و مدل پشت آمپر صورت گرفته است. در واقع این اختلاف ظاهر باعث نشده سادگی همیشگی رنو داستر از بین برود. رو دری ها از طرح جدید و مدرن بهره گرفته و داشبورد در این نسخه دو رنگ است. حتی دکمه ها در جای مناسب تری به نسبت قبل تعبیه شده اند. رنو داستر درست به مانند گذشته خودرویی کاربردی به حساب می آید، به این شکل که امکانات بالایی برای راحتی هر چه بیشتر راننده فراهم می آورد. این خودروی فیس لیفت امکان کنترل لیمتر و کروز کنترل را از روی فرمان به راننده می دهد. تنظیماتی نیز به وسیله دکمه ای که بر روی برف پاک کن قرار گرفته به منظور گرفتن اطلاعات سفر وجود دارد.

امکانات عالی رنو داستر

امکانات موجود بر روی رنو داستر فاز دو شامل: دوربین و سنسور پارک عقب، مانیتور، قابلیت اتصال AUX و USB، GPS فعال، چراغ روشنایی روز، شیشه ها و آینه های جانبی برقی، صندلی شش حالته راننده و راهنمای تعویض لاین می باشد. یکی از دلایلی که این خودرو را مورد بحث مجلات معتبر دنیا قرار داده و آن را خودرویی کاربردی و با مصرف مناسب معرفی می کند داشتن سادگی در عین امکانات کامل رنو داستر است. نکته قابل توجه این است که این خودرو توانسته عنوان بهترین کراس اوور با کارایی فوق العاده را در تعدادی از کشورهای اروپایی از آن خود کند. ایمنی بالا در کنار بدنه قوی از خصوصیات مثبت این خودرو به حساب می آید، به علاوه در تست Euro Ncap که بر روی این خودرو انجام شده سه ستاره ایمنی به آن تعلق گرفته است. هم چنین موفق به کسب تأییدیه ارتقاء چهارگانه از مرکز تست تصادف در اروپا می باشد. دارای دو کیسه هوای ایمنی با سامانهABS  و EBDنیز هست. برای ارتقاء سیستم پایداری سیستم کنترل پایداری ESP وکنترل هرزگردی به امکانات ان اضافه شده است.

موتوری که در رنو داستر دو دیفرانسیل به کار برده می شود چهار سیلندر DOHC می باشد. این موتور توان ۱۳۵ اسب بخار و حد اکثر گشتاور ۱۹۵ نیوتون متر را تولید می کند. سیستم دو دیفرانسیل رنو داستر با توجه به گشتاوری بودن موتور آن و کشش بالایی که دارد از هماهنگی زیادی برخوردار است. این خودرو مجهز به گیربکس چهار دنده می باشد که با سیستم تیپ ترونیک کار می کند. نیروی ایجاد شده توسط موتور رنو داستر به وسیله این گیربکس عملکرد انتقال به چهار چرخ را تمیل می کند. شما امکان انتخاب چند روش در منتقل کردن قدرت به چرخ ها را دارید. این عملیات به وسیله پیچ تنظیمات دیفرانسیل انجام می شود و در حالت های مختلف قدرت را به چهار چرخ به صورت اتوماتیک، چرخ های جلو و چهار چرخ به صورت ثابت با هماهنگی خوبی انتقال می دهد. در هر کدام از این حالت ها امکانات مختص به آن را تجربه خواهید کرد. برای این که اطلاعات بیشتری در زمینه فروش اقساطی خودرو هایی با این امکانات عالی داشته باشیم می توانیم نگاهی به شرایط قرار داده شده در سپند خودرو بپردازیم.