تویوتا پریوس متفاوت ترین خودروی کمپانی تویوتا است که از داخل و بیرون با تمام محصولات دیگر متفاوت است. تویوتا تا پیش از طراحی پریوس بسیار محافظه کارانه و ساده خودروها را طراحی می کرد تا اینکه با طراحی این خودرو نمونه ای جذاب و خاص از خودرویی هیبریدی و متفاوت را به نمایش درآورد. بدون اغراق تویوتا پریوس زیباترین خودروی هیبریدی در میان تمام نمونه ها می باشد و علاوه بر جذاب بودن چهره ای ماندگار دارد. افت ظاهر این خودرو واقعا ناچیز است و دوام تویوتا پریوس با توجه به استهلاک کمی که دارد به طور تمام و کمال بالاست. شاید در ابتدا به نظر برسد که این همه صحبت در مورد مزایای ظاهری و دوام پریوس اغراق آمیز باشد اما در ادامه با بررسی این خودرو به برتری پریوس پی خواهید برد.

بررسی تویوتا پریوس

در باب ظاهر این خودرو علاوه بر صحبت هایی که در ابتدای مقاله داشتیم باید به خطوط تیز و خشنی اشاره کنیم که در کنار خطوط برجسته و چراغ های خاص جلو و عقب توانسته اند ظاهری منحصر به فرد را برای تویوتا پریوس ترسیم کنند. خاص ترین المان در طراحی این خودرو چراغ های تویوتا هستند که بسیار نوآورانه طراحی شده اند و به نوعی تویوتا پریوس را با آنها می شناسند.
نوآوری و ابتکار در داخل کابین پریوس نیز احساس می شود و ترکیبی از خطوط نذم همراه با زوایای تیز چهره ی داخلی خاصی را برای این خودرو رقم زده است. فضاسازی در داخل پریوس نقش مهمی داشته و با به کارگیری ارگونومی بالا تا حد زیادی به راحتی سرنشینان در داخل خودرو اهمیت داده شده است. پریوس با توجه به قیمت و کلاسی که در آن قرار دارد از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی وضعیت خوبی دارد و از کیفیت مونتاژ بالایی برخوردار می باشد. این خودرو علاوه بر ظاهر و امکانات خوب کیفیت مونتاژ بالایی نیز دارد و در سطح عالی قرار دارد. پریوس تا حد زیادی نظر خریداران را جلب کرده است و پس از مدتی بیش از پیش توانسته خود را به مخاطبان بشناساند، فروش اقساطی تویوتا پریوس در ابتدای راه آمار بالایی نداشت اما پس از مدتی توانست حد بالایی از فروش اقساطی تویوتا را نصیب خود کند.

شاید از جمله مهم ترین عواملی که در پریوس باعث شده است این خودرو موفقیت بیشتری را از آن خود کند می توان به فضای جادار، متریال و کیفیت خوب ساخت و مهم تر از همه به قوای فنی پاک و در عین حال قوی این خودرو اشاره کرد. تویوتا پریوس خودرویی است که نه تنها در رنج قیمتی خود بلکه در میان ماشین های گران قیمت دیگر نیز سطح بالایی دارد و بی رقیب است. با توضیحات کاملی که در مورد این خودرو دادیم بهتر است توصیف این خودروی بی نظیر را کنار بگذاریم و به سراغ سوناتا هیبریدی برویم.

سوناتا هیبریدی
سوناتا هیبریدی خودرویی جدید است که با ورود به دنیای خودروهای پاک می خواست موفقیت زیادی را از آن خود کند. فروش خوب این خودرو در ابتدای کار هیچ دلیلی به جز ظاهر همیشه زیبای هیوندای نداشت اما به مرور زمان و با استفاده ی خریداران مشخص شد این خودرو از قوای فنی قوی برخوردار نیست و در ادامه نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. با این وجود طراحی سوناتا بیشتر از پریوس مورد توجه خریداران عامه پسند قرار گرفته است و با امکانات رفاهی بیشتر در نظر اول بیشتر مورد پسند قرار می گیرد. اما واقعیت این است که تویوتا پریوس از کیفیت بالاتری برخوردار است و بالطبع ارزش خرید بیشتری دارد. شاید فول آپشن بودن در هیوندای حس بهتری را به مخاطبان القا می کند اما این خودرو از نظر استهلاک و کیفیت فاصله ی زیادی با تویوتا دارد و نتوانسته به تجربیات کمپانی تویوتا در این زمینه دست پیدا کند.