این خودرو از سال 2017 به بازار جهانی ورود پیدا کرد و نسل دوم رنو کولئوس محسوب می شود. شاید برای تمامی خریداران خودروهای شاسی بلند توانایی های آفرود آن مهم نباشد، اما بسیاری از خبرنگاران و دوست داران خودرو به این بخش توجه زیادی می کنند. به همین منظور لازم دیدیم درباره رنو کولئوس فرانسوی که جزو خودروهای آفرود است صحبتی به میان بیاوریم. تفاوت بسیار زیاد رنو کولئوس جدید از لحاظ طراحی به نسبت نسل های قبل نکته قابل توجهی است. تعجب آور است که این خودرو توانسته به یک آن از طراحی زشت گذشته فرسخ ها فاصله بگیرد و در این نمونه جدید طراحی فوق العاده جذابی را ارائه دهد. اما چیزی که در این مقاله مد نظر ما است تا درباره آن توضیح بیشتری داده شود قابلیت های عالی آفرود این خودرو در نا همواری ها است. مسلما قیمت گذاری در پرداخت فروش اقساطی رنوکولئوس جدید با شرایط مناسب و تحویل به موقع عرضه می شود.

از نقطه نظر فنی در رنو کولئوس جدید گیربکس CVT ایکسترونیک به کار رفته است. مدل موتور این خودرو 2.5 لیتری با توان 170 اسب بخار می باشد. این خودرو خیلی برای رانندگی شهری هیجان انگیز و مناسب نیست، هم چنین در مسیرهای لغزنده جاده دقیقا حس یک کراس اوور سطح متوسط را به شما می دهد. این خودرو از قدرت و گشتاور پیشرانه مناسبی بهره برده که قادر به غلبه بر شیب می باشد. راندن در مسیری که سطح آن یخ زده تقریبا راحت و بی دردسر انجام می شود. نیروی وارد شده به چرخ های عقب و جلو به طور مساوی تقسیم می شود. اگر در مسیرخودرو دچار هرزگردی شود، ESP و سایر سیستم های موجود مقدارگشتاور مناسبی را به چرخ ها می دهند و این باعث چسبندگی بیشتر در چرخ ها می شود.  اصولا خودرو های آفرود با ساختار گیربکس CVT عرضه نمی شوند زیرا برای رانندگی پر فشار مناسب نیست. به همین دلیل نمی توان رنوکولئوس جدید را یک آفرود فوق العاده به حساب آورد.

عملکرد و ظاهر رنو کولئوس جدید

عملکرد این خودرو در پستی بلندی ها نسبت به کراس اوورهای دیگری که قابلیت آفرود ندارند بسیار نرم تر و بهتر عمل می کند. ترمزگیری، فنربندی و شاسی درست مانند تمامی خودروهای رنو عالی عمل می کنند. اما کمبودهای رنوکولئوس به نسبت تلیسمان در سواری نرم کاملا مشخص است. البته فرمان سبک که قالب خودروهای فرانسوی از آن بهره می برند و تایرهای نکسن برای آفرود نا مناسب است. طراحی کابین رنوکولئوس جدید بسیار تمیز و کاربردی می باشد و در واقع یکی از نکته های مهم در امتیاز این خودرو محسوب می شود. مواد و متریال به کار رفته پلاستیک نرم است که در محل مناسب قرار گرفته است. راحت و امن بودن صندلی‌ها فضای فوق العاده ای را برای سرنشینان کولئوس  خصوصا در سفرهای طولانی فراهم می آورد. طراحی صندوق‌عقب به صورتی است که برای زیاد شدن ظرفیت بار کف آن قابل تغییر است. نمای رو به رو در رنو کولئوس به روز و زیبا شده است. از همین لحاظ آن را به محصولات جدید رنو به عنوان مثال: رنو تالیسمان شبیه کرده اند.

طبق بررسی های انجام شده متوجه ورود صدای باد به داخل خودرو شدیم و به نظر می آید نوع لاستیک استفاده شده در این مسئله بی تاثیر نیست.مسئله ای که رنو کولئوس جدید را با خودروهای اشکودا کودیاک، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو در رده رقابت قرار می دهد شامل:  پیشرانه‌ آرام و قوی، کابین کاربردی و کیفیت خوب متریال، لیست تجهیزات خوب و ارزشمند برای خودرویی با این قیمت می باشد. پیش بینی می شود با شرایط مناسبی که فروش اقساطی رنو برای این خودرو ارائه خواهد داد طرفداران زیادی را به خود جذب کند. از امکانات و تجهیزات این خودرو می توان به چراغ مه شکن جلو که قابلیت چرخش با فرمان را دارد، مجهز به سنسور نور محيط و برف پاك كن اتوماتيك، تهويه اتوماتيك دوگانه به همراه كانال هوایی برای سرنشينان عقب، سانروف برقی پانورامیک، آینه های جانبی برقی تاشو به همراه گرمکن، سیستم هشدار دهنده نقاط کور و سنسور پارک 360 درجه به همراه دوربینی که دید عقب را به شما می دهد اشاره کرد. این خودرو امکانات بسیار زیادی دارد ک این ها مهم ترین امکانات بر شمرده شده از آن هستند.