دی اس کمپانی به نام فرانسوی است که زیر شاخه ای از شرکت شناخته شدی سیتروئن می باشد. ورود دی اس به بازار ایران با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و این شرکت نیز در پاسخ به تقاضای خریداران 5 مدل از آخرین خودروهای خود را روانه بازار کشور نموده است. در این مقاله به بررسی کراس اوور محبوب این شرکت یعنی دی اس 6 می پردازیم. خودرویی چشم نواز که میتواند شما را در خیابان های شهر خاص و متفاوت جلوه دهد. دی اس 6 اولین بار در سال 2014 به بازار وارد شد و در کلاس شاسی بلند با سایز متوسط قرار گرفته است.

ظاهر لوکس این خودرو که مانند دیگر خودروهای دی اس متفاوت است حس یک خودروی خاص را منتقل می کند. دی اس 6 از یک موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری استفاده میکند که میتواند 165 اسب بخار قدرت، شتاب 9.5 ثانیه ای و سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان آورد. دی اس 6 در اولین روزهای ورود به بازار فروش بالایی را به خود اختصاص داد. این خودرو با ظاهر جذاب و تا حدودی خشن خود نگاه هر بیننده ای را جلب خواهد کرد. حضور دی اس 6 ر ایران با استقبال خوبی مواجه شد و با شرایط عالی فروش اقساطی دی اس 6 خریداران و علاقه مندان می توانند تجربه رانندگی با یکی از محصولات دی اس را داشته باشند.

طراحی ظاهری دی اس 6

گویا دی اس کاملا بازار ایران و سلیقه خودرو دوستان ایرانی را میشناسد و مطابق با آن، خودرو را طراحی کرده است. طراحی این خودرو را میتوان بی نقص دانست؛ به طوری که به سرعت جای خود را در بازار تشنه خودروی ایران پیدا کرد و رقیبی بسیار جدی برای خودروهای نه چندان متفاوت اما گران قیمت وارداتی شد. چراغ های دی اس 6 به گونه ای کاملا یکپارچه با بدنه طراحی شده و کاملا بر پیکر خوش تراش آن نشسته است. جلو پنجره نسبتا بزرگ که میزبان آرم DS است به خوبی نمای جلویی خودرو را تشکیل داده اند.

چرخ های خودرو از رینگ های 18 اینچی آلومینیومی با لاستیک عرض 255 و فاق 50 تشکیل شده است. این ترکیب علاوه بر القای زیبایی، حس چسبندگی خودرو بر زمین و استحکام آن را نیز تداعی میکند. یک زه گلگیر پلاستیکی نیز سر تا سر خودرو وجود دارد تا حس جسور بودن و اسپورت بودن را القا کند. وقتی درب خودرو را باز میکنید، ترکیب های چرمی بکار رفته در اتاق دی اس 6 نگاه شما را به خود جذب میکند. استفاده از فرمان D cut با کلیدهای کنترلی تعبیه شده روی آن نوید رانندگی لذت بخش و مسلطی را به مشتری میدهد. چرم استفاده شده روی فرمان، داشبورد، کنسول و صندلی ها شما را به یاد خودروهای لوکس و گرانقیمت بازار می اندازد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی دی اس 6

در این خودرو لیست کاملی از تجهیزات ایمنی و رفاهی به چشم میخورد. در مورد امکانات ایمنی خودرو میتوان به استفاده از ترکیب کامل ترمز و پایداریABS ،ESP ، EBV و ASR، بکارگیری کیسه هوا برای تمامی سرنشینان و کیسه هوای جانبی پرده ای، سنسور نقطه کور، ترمز دستی خودکار، کنترل چسبندگی به جاده، دوربین عقب و… اشاره نمود. دی اس 6 از امکانات رفاهی چون سیستم تهویه مطبوع خودکار جداگانه، سیستم کنترل کیفیت هوا، سانروف پانورامیک، دکمه استارت، کروز کنترل، سیستم چندرسانه ای با صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، آینه الکتروکرومیک، سنسور باران، چراغ های زنون جلو و… بهره مند است که رانندگی لذت بخشی را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند. نمایندگی آرین موتور وظیفه واردات، فروش نقدی و فروش اقساطی خودرو دی اس را بر عهده دارد.

دی اس 6 میتواند طی 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. یک جعبه دنده 6 سرعته خودکار نیز وظیفه انتقال نیرو از موتور به محورها را بر عهده دارد. باک دی اس 6 گنجایش پذیرش 60 لیتر بنزین را دارد که در مصرف ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر، 6.7 لیتر را میسوزاند. جالب است بدانید که نمونه های دی اس وارد شده به ایران، هماهنگ با نوع بنزین رایج در کشور هستند و از بهره وری آن ها کاسته نمیشود. در یک جمع بندی کلی میتوان دی اس 6 را اتوموبیلی متفاوت از لحاظ ظاهری دانست که حداقل برای چند سال در خیابان های ایران خاص جلوه میکند. امکانات ایمنی و رفاهی در نظر گرفته شده برای آن نیز کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیای خودرو بوده و رانندگی لذت بخشی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.