پس از عرضه خودرو دنا و استقبالی که از آن به عنوان خودرویی لوکس در رده خودش شد، پیشرفت و ارتقاء رسانی را در این خودرو شاهد بودیم و این بار ایران خودرو نسخه فیس لیفت این محصول را با توجه به نیازهای روز بشر به بازار وارد کرد. این نسخه که نام دنا پلاس را به خود گرفت با تغییراتی چشمگیر در ظاهر و آپشن های فوق العاده ای که به آن اضافه شد، توانست به سرعت علاقه مندان را به خود جذب کرده و با اضافه کردن فن آوری های جدید به فروش قابل توجهی دست یابد. راه حل اقتصادی خرید این خودروی ایمن با تجهیزات مناسب فروش اقساطی دنا پلاس است که شرایط خرید راحت تر را برای شما خریداران محترم فراهم می کند.

از مهم ترین تغییراتی که این خودرو را مورد توجه قرار داده، تغییر در نمای جانبی این خودرو، در بخش شیشه ها و دستگیره ها و به خصوص خط موربی ست که به این قسمت اضافه شده است. این خط حالتی خشن تر به ظاهر خودرو بخشیده که البته باید گفت نوعی ناهمگونی را نیز بین نمای پشت و جلوی خودرو ایجاد کرده است. سقف در این نمونه دارای سانروف بوده و صندلی های جلو به حالت تمام برقی و 8 حرکته در آمده اند. در بخش چراغ ها نیز تغییراتی ایجاد شده و با مدل جدیدی از چراغ رو به رو هستیم، که وجود لامپ نئون و پراغ روشنایی در روز در آن یک نکته مثبت و آپشنی جدید محسوب می شود. با کمی دقت ملاحظه می کنید چراغ ها به صورت اتوماتیک و با قابلیت تا شوندگی در آمده اند و در قسمت درب های جلویی چراغ هایی برای روشن کردن فضای پا تعبیه شده اند.

دنا پلاس از چه موتوری استفاده می کند؟

خودروی مورد نظر با موتوری از نوع EF7 و 16 سوپاپه که حجمی معادل 1646 سی سی را داراست، به توربوشارژ مجهز شده و توان 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 157 نیوتون متر در 4500 دور در دقیقه را به تولید می رساند. نیروی ایجاد شده توسط جعبه دنده پنج سرعته دستی عملکرد انتقال را انجام می دهد. دنا پلاس با مقدار مصرف 6.2 لیتر در 100 کیلومتر در استفاده خارج از شهر و مصرف سوخت ترکیبی 7.94 لیتر در 100 کیلومتر، هم چنین آلایندگی کمی که داراست، موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو 4 شده است. البته به نسبت اکثریت خودروهای امروزی که یورو 5 را از آن خود کرده اند این رقم قابل قبول بوده اما عالی نیست.

تایر و رینگ در دنا پلاس به نسبت دنا بزرگ تر شده و رینگ ها از طراحی جدیدی برخوردار هستند. فرمان در این نسخه چرمی بوده و دوختی قرمز رنگ در آن وجود دارد. از امکانات اضافه شده در بخش ترمز سه مدل ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز جلو ديسكي خنك شونده و ترمز عقب ديسكي را می توان نام برد. کیسه هوا در 4 قسمت برای راننده، کیسه هوای جانبی و سرنشین جلو قرار گرفته است. سیستم های تهویه دارای تنظیمات اتوماتیک بوده و یک کانال تهویه برای سرنشینان عقب موجود است. فرمان به صورت هیدرولیک بوده و بر روی آن کلیدهایی برای کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و بلوتوث موبایل تعبیه شده، که دسترسی به هر کدام از این بخش ها را آسان تر می کند.

جدیدترین سیستم در دنا پلاس

سیستم بسیار مهمی که به قسمت کابین اضافه شده، مانیتور مالتی مدیا تصویری و لمسی بوده که امکان رهیابی را داراست و به بلوتوث موبایل متصل می شود. علاوه بر تغییراتی که در چراغ های جلو شکل گرفته، وجود چراغ های مه شکن در جلو و عقب خودرو و چراخ خطر سوم، چراغ نقشه خوان، چراغ هی سقفی تعبیه شده در جلو و عقب، چراغ در داخل داشبورد و امکان تنظیم زاویه چراغ ها از داخل از آپشن هایی هستند که نقش به سزایی در جلب توجه طرفداران به خودرو دنا داشتند. فروش اقساطی خودروی مورد نظر با تحویل فوری در سپند خودرو باعث می شود در زمانی کوتاه صاحب خودروی مورد علاقه خود شوید.