دنا جزء معدود خودروهای وطنی خوش قیافه ای است که به خوبی با سلیقه ایرانی ارتباط برقرار کرده است. از مهم ترین دلایل موفقیت این خودرو می توان به خشونت نمای روبرویی اشاره کرد. خطوط استفاده شده در بدنه و دماغه خودرو باعث شده اند تا خودرو قوی به نظر بیاید و همان طور که می دانید اکثر مردم ما علاقه مند به خودروهایی با چهره خشن و جذاب می باشند. پیش از ورود این خودرو به بازار بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که دنا شباهت های بسیاری به سمند خواهد داشت و به همین دلیل نمی تواند جایگاه خوبی را در بازار برای خود پیدا کند اما برخلاف پیش بینی های انجام شده این خودرو ظاهری متفاوت را از خود ارائه داد و در ادامه استقبال بسیار خوبی را شاهد بود، محبوبیت این خودرو به معنی پذیرش دنا به عنوان یک خودروی جدید و قابل قبول در میان اقشار مختلف بود و آمار بالای فروش اقساطی دنا پلاس این گفته را تصدیق می نماید.
طراحی دنا محبوب است اما این به معنی بی عیب و نقص بودن آن نیست. از نظر طراحی، دماغه اتومبیل بیش از حد به جلو کشیده شده است و همین مسئله علاوه بر تاثیر منفی بر نیم رخ اتومبیل باعث گیر کردن جلوی خودرو به زمین نیز می شود. مشکل بزرگتری نیز که بسیاری از طراحان به آن اشاره کرده اند چهره خندان قسمت عقبی است که هیچ سنخیتی با چهره عصبانی و عبوس جلوی خودرو ندارد. تضاد این دو قسمت به گونه ای است که انگار دو نفر مختلف طرح این خودرو را ترسیم کرده اند. به طور خلاصه بیشتر قطعات دنا نسبت به سمند تغییر کرده است و پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اما همین پیشرفت باعث از بین رفتن یک سری هارمونی ها در قسمت های مختلف خودرو شده است. گذشته از تمامی این موارد اتومبیل های خوش قیافه و به روز چینی با حضورشان باعث شدند تا دنا در بازار قدیمی تر جلوه کند. به این ترتیب دنا به دست جراحان زیبایی سپرده شد تا نتیجه ای زیباتر حاصل شود.

جراحی زیبایی بر روی دنا پلاس

برای یکپارچه تر شدن نمای جلو پنجره قسمت میانی سپر دنا پلاس مشکی رنگ شده است و همین اقدام باعث شده تا چهره اتومبیل خشن تر و جذاب تر به نظر بیاید. گرافیک داخلی چراغ های جلو و عقب نیز به روز تر شده اند اما ابعاد و فرم کلی چراغ ها هیچ تفاوتی با دنای معمولی ندارد و به همین دلیل در نگاه اول تغییرات چراغ ها نا محسوس است، شما تنها زمانی به وضوح این تغییر را حس می کنید که دی لایت های LED و نئون های جذاب دنا پلاس روشن شوند. در کنار این تغییرات نصب سانروف بر روی اتومبیل نیز تاثیر به سزایی در فیس آف این خودرو داشته است، در انتهای سقف شاهد بالچه ی کوسه ای هستیم اما این ابتکار به نظر برخی کارشناسان نه تنها باعث زیبایی نشده بلکه با کپی برداری از روی “ب ام و” اصالت نصفه و نیمه “دنا” را هم زیر سوال برده است.
حال به سراغ نمای جانبی می رویم، بیشترین تغییرات در این قسمت رخ داده است. در این قسمت پیش از تغییرات انجام شده از درب و خطوط مشابه با سمند استفاده شده بود و ژنتیک سمند در این قسمت لو می رفت. در حال حاضر یک خط جسورانه از گلگیر جلو آغاز شده و تا نزدیکی های چراغ عقب امتداد یافته است، همین مسئله باعث شده تا دنا پلاس به طور کامل دگرگون شود و کوچکترین شباهتی به سمند در نمای جانبی نداشته باشد. مهم ترین ویژگی این خط تغییر دهنده ارتباط کاملش با دیگر خطوط است، به عبارتی تغییرات در نمای جانبی هوشمندانه صورت گرفته و حس پویایی به وضوح در طراحی این خودرو به چشم می خورد.
از تنها حسرت های دستداران این خودرو استفاده از رینگ های بزرگتر برای دنا پلاس است. البته با یادآوری رنج قیمتی این خودرو می توان متوجه شد که این حسرت غیر منطقی است و باید با دید مثبت به این خودرو نگاه کرد. همینکه در طراحی جدید این خودرو بقایای بازمانده از سمند از بین رفته اند و هماهنگی بیشتری در طراحی به وجود آمده است موفقیت بزرگی به حساب می آید که نباید نادیده گرفته شود. واضح است که بخش فروش اقساطی ایران خودرو با وجود تغییرات انجام شده در دنا پلاس روزهای شلوغی را تجربه خواهد کرد.