دو مدل جدید در بخش یوفنگ (Yufeng) شرکت دانگ فنگ ظاهر شدند. این بخش تا جایی که با دانگ‌فنگ ارتباط دارد، مسئول تولید و فروش خودروهای تجاری سبک (عموما ون و مینی‌بوس) است. وانت P16 دانگ‌فنگ در ماه اوت وارد بازار چین شد و اکنون خواهرش، یعنی S16 SUV به آن ملحق شده است. اما شرکت دانگ‌فنگ نقشی در طراحی و تولید این خودروها بر عهده ندارد. این خودرو در ایران با نام دایون Y5 معرفی شده است. جهت خرید اقساطی دایون Y5 و خودروهای مشابه می توانید از مشاوران شرکت سپند خودرو اطلاعات کسب کنید. همچنین سپند خودرو در زمینه فروش اقساطی محصولات دانگ فنگ هم فعال است.

هردوی این خودروها محصول شرکت فودی (Foday) که در استان جنوبی گوانگ‌دونگ قرار دارد، هستند. این شرکت از سال 1988 فعال بوده و عمدتا SUV و وانت تولید می‌کند (تا 300 هزار قطعه در سال)، این بدنه‌ها توسط بسیاری از شرکت‌های چینی از جمله گریت وال (Great Wall)، فوتون (Foton) و دانگ‌فنگ خریداری می‌شوند. میزان تولید خودروی کامل توسط این شرکت نسبتا کم بوده (حدود 100 هزار دستگاه در سال) و برخی از آن‌ها تحت عنوان برندهای دیگر تولید می‌شوند. مدل‌های جدید دانگ‌فنگ، خودروهای خریداری شده فودی هستند که دارای جلوپنجره و آرم متفاوتی می باشند. دانگ‌فنگ S16 مشابه SUV فودی لندفورت 2014 و وانت P16 نیز مشابه فودی F22 است که در سال 2015 معرفی شده است.

دانگ‌فنگ S16 یا همان دایون Y5 با طولی معادل 4771 میلی‌متر، هم‌کلاس خودروهایی چون میتسوبیشی پاجرو اسپرت یا تویوتا فورچونر محسوب می‌شود. این خودرو دارای فریمی کلاسیک، اکسل عقب مستحکم، سیستم تعلیق فنر مارپیچ و سیستم انتقال نیروی چهارچرخ است. البته در مدل‌های پایه، سیستم انتقال نیرو تنها بر روی چرخ‌های عقب قرار دارد. تنها واحد پیشرانه این خودرو یک موتورو 1.9 توربودیزل (150 اسب بخار) به همراه یک سیستم 6 سرعته دستی است، در حالیکه فودی لندفورت اصلی دارای تنفس بنزینی 2.4 به همراه موتور توربوی 2.0 است. مدل اتوماتیک برای این خودرو موجود نیست.

وانت دانگ‌فنگ P16 دارای شباهت های زیادی با SUV است. تفاوت فنی اصلی آن‌ها در سیستم تعلیق فنر شمشی عقب است. فاصله بین محورها از 2790 به 3100 ملی‌متر افزایش داشته است، اما مدل بهبودیافته‌ای نیز با فاصله محور 3500 میلی‌متر در این محدوده موجود است. چنین وانتی با مجموع طول 5730 میلی‌متر (در مقابل 5219 میلی‌متر در مدل استاندارد) تنها با نیروی محرکه در چرخ‌های عقب ارائه می‌شود اما دارای فضای بارگیری دو متری است.

این دو SUV و وانت تقریبا دارای طراحی داخلی مشابه هستند، تفاوت‌های آن‌ها در ظرافت‌های طراحی و محل قرارگیری برخی دکمه‌ها است. امکانات هر دو خودرو شامل دو ایربگ، ترمز ABS، روکش چرم، تهویه مطبوع، سیستم رسانه‌ای به همراه نمایشگر هشت اینچی و مسیریاب، دوربین دید عقب و دکمه استارت موتور است. همچنین S16 SUV را می‌توان به سیستم تهویه مطبوع دوم برای صندلی عقب، صندلی‌های برقی جلو، سانروف و سه ردیف صندلی مجهز کرد.

قیمت این دو خودرو جالب توجه است: وانت دانگ‌فنگ S16 دارای قیمتی بین 14 تا 16 هزار دلار است و قیمت دانگ‌فنگ S16 SUV چیزی بین 18 تا 21 هزار دلار است. احتمال بالایی وجود دارد که خودروهای تحت برندهای شناخته شده دارای محبوبیت بیشتری نسبت به همتایان خود در برند فودی که حتی در چین هم نحوه توزیع مناسبی ندارد، باشند. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد تحویل مدل‌های جدید برای صادرات وجود ندارد.