یکی از محبوب ترین چینی های بازار جک J5 اتوماتیک می باشد. این خودرو با حضور پر استقبالش در بازار خودروهای سدان توانست قدرت صنعت چین را بهتر از قبل تعریف کند. البته این مسئله به معنی بی نقص بودن محصولات چینی نیست ومشکلاتی که در خودروهای بازار چین وجود داشت در جک نیز کم و بیش موجود است. با توجه به رونق نداشتن بازار های داخلی و قیمت های بالای در نظر گرفته شده برای محصولات بی کیفیت بسیاری از مردم مجبور شدند به خرید خودروهای چینی و امثال جک رضایت دهند تا بتوانند بیشترین استفاده را از خرید خود داشته باشند. با توجه به متفاوت بودن طبقات مردمی که خواستار خرید این خودرو بودند فروش اقساطی جک J5 به لیست خدمات بخش فروش اقساطی جک اضافه شد و پس از آن شاهد حضور این محصول در بسیاری از خیابان های شهر بودیم.
بعد از گذشت چند سال از حضور این خودرو، شرکت مدیران خودرو رقیبی جدی برای این خودرو وارد بازار کرد. چری آریزو 5! خودرویی که علاوه بر داشتن تمامی ویژگی های جک جی 5 محصولی لوکس تر نیز محسوب می شود. حال مسئله اینجاست که در بحث فنی کدام یک مشخصات قوی تری از خود ارائه داده اند؟

عملکرد فنی جک J5

مشخصات فنی جک J5 از چری آریزو 5 قوی تر است. به همین دلیل اکثر کسانی که به دنبال انتخاب خودرویی قوی تر می باشند میان جک و چری محصولات جک را انتخاب می کنند. چری آریزو 5 دارای موتوری 1.5 لیتری با قدرت 116 اسب بخار می باشد. گیربکس CVT که امکان تعویض دنده دستی نیز دارد قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند. ضمن اینکه جالب است بدانید آریزو 5 با اینکه ابعاد کوچکتری دارد خودروی سنگین تری است و موتور ضعیف تری دارد.
اما در مورد جک جی 5 اتوماتیک، این خودرو با مجهز بودن به موتوری 1.8 لیتری قدرتی برابر با 140 اسب بخار دارد که به همراه گیربکس چهاردنده و اتوماتیک قدرت لازم برای به حرکت در آوردن چرخ های جلو را تامین می کند. گیربکس این خودرو خیلی قوی نیست و در شتابگیری اولیه سریع عمل نمی کند اما باز هم در کل نسبت به آریزو 5 عملکرد بهتری دارد و همین موضوع باعث شده تا فاصله ی زیادی با رقیب خود داشته باشد. هوش کارشناسان خودروهای جک در حدی هست که متوجه باشند با آپدیت گیربکس این خودرومی توانند فاصله ی خود را با چری بیش از پیش افزایش دهند. با توجه به این مسئله حتما در نمونه های بعدی شاهد گیربکسی قوی تر خواهیم بود.
تنها مسئله ای جک به همین راحتی نمی تواند از پسش بربیاید و مزیت رقابتی اریزو محسوب می شود، مصرف سوخت پایین این خودرو می باشد. عملکرد کلی خودرو در اریزو5 به صورتی است که به مراتب سوخت کمتری را برای حرکت خودرو مصرف می کند؛ در حالی که جک مصرف سوخت بالاتری دارد. طبق تست های انجام شده آریزو 5 در هر 100 کیلومتر حدود 5.5 لیتر سوخت مصرف می کند.

نقاط مثبت و منفی جک جی 5

موتور این خودرو نسبت به اریزو 5 قوی تر است و در جک جی 5 هندلینگ بهتری را شاهد هستیم. فضای کابین تناسب خوبی دارد و برای سرنشینان راحتی قابل ملاحظه ای را به ارمغان می آورد. این خودرو در بازار محبوب است پس می توان نتیجه گرفت که امکاناتش مورد پسند می باشد. از تمام این مسائل گذشته خدمات پس از فروش گسترده ای نیز در انتظار خریداران جک می باشد، اما با توجه به اینکه هر خودرویی نکاتی منفی نیز دارد جک جی 5 هم از این قاعده مستثنی نبوده و در حال حاضر گیربکس نه چندان قوی، سیستم تعلیق کمی خشک و مصرف سوخت بالا جزو نکات منفی این خودرو محسوب خواهند شد.