ثبت نام خودرو در دو طرح فروش و پیش فروش ایران خودرو بنابر این بود که باعث شود محصولات داخلی آن در سریع ترین زمان ممکن به دست مشتریانش برسد و دست دلالان از خودروهای صفر کیلومتر در داخل بازار خودروی ایران کوتاه شود. این شرکت سعی کرد که تولیدات خودرو را افزایش دهد و تعداد بیش تری را به بازار عرضه کند اما موثر واقع نشد.

به هر حال از گذشته تا به امروز ایران خودرو توانسته است که همانند دیگر خودروسازان حاضر و فعال در کشور ایران در حال ارائه طرح پیش فروش خودرو، فروش اینرنتی و فروش نقدی است تا در نهایت بتواند محصولات نهایی و با کیفیت خود را به دست افراد مصرف کننده برساند و لبخند رضایت را دریافت کند.

در این مطلب با سپند خودرو همراه باشید تا اطلاعاتی در خصوص ثبت نام خودرو سایپا، شرایط ثبت نام خودرو و بسیاری از موارد دیگر را کسب کنید.

سامانه یکپارچه فروش خودرو

سامانه یکپارچه فروش خودرو، بستری‌ست که وزارت صمت به جهت ساماندهی بازار خودرو راه اندازی کرده است. هر یک از خودروسازان داخلی مثل ایران خودرو و سایپا موظف هستند که تمامی محصولات خود را در این سامانه به مصرف‌کنندگان عرضه کنند.

مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته است که:

  • در سامانه یکپارچه فروش خودرو یک بازه زمانی خاصی تعیین می‌شود.
  • عرضه محصولات شرکت‌های خودروسازی به طور همزمان است.
  • نتایج و مراسم قرعه کشی تحت نظر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می‌باشد.
  • اگر میزان تقاضا برای هر خودرویی بیش تر از میزان عرضه آن باشد، قرعه کشی انجام شده و مشتریان نهایی تعیین می‌شوند.

سامانه یکپارچه فروش خودرو sale.iranecar.com

در سال‌های گذشته به دلایل مختلفی همچون جلوگیری از ورود ماشین به ایران، تقاضاهای خرید خودرو افزایش یافت. به طوریکه تولید محصولات شرکت‌های سایپا و ایران خودرو دیگر پاسخگوی نیاز متقاضیان نبودند. به همین جهت عملکرد قرعه‌کشی‌های این شرکت‌ها را مشتریان نهایی تعیین می‌کردند.

بهتر است بدانید که شرکت‌های خودروساز داخلی در طی این سال‌ها سامانه اختصاصی برای خرید محصولات خود ایجاد کرده بودند و مشتریان در این سامانه‌ها ثبت نام می‌کردند. اما باز هم نارضایتی‌هایی وجود داشت. بنابراین وزارت صمت تصمیم گرفت که سامانه یکپارچه فروش خودرو با آدرس اینترنتی sale.iranecar.com راه اندازی کند.

ثبت نام خودرو در سپند خودرو | ثبت نام 500 هزار خودرو

آغاز ثبت نام 500 هزار خودرو داخلی بدون قرعه کشی

در سامانه یکپارچه فروش خودرو پیش فروش 500 هزار خودرو از اسفند ماه سال جاری آغاز شده است. در این سامانه پیش فروش انواع خودروهای داخلی از شرکت‌های سایپا، مدیران خودرو، بهمن موتور، ایران خودرو و غیره و سایر شرکت‌های خصوصی قرار داده شده است و طی هفته آینده با طرح ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی به عموم مردم واگذار می‌شود.

سامانه ثبت نام خودرو وزارت صمت

  1. از 20 تا 23 اسفند ماه سال 1401 متقاضیان فرصت دارند که برای افتتاح حساب وکالتی خودرو نزد بانک‌های عامل بروند و مبلغ 100,000,000 تومان در این حساب وکالتی واریز شود. در بانک‌های ایران زمین، اقتصادنوین،رسالت،آینده،گردشگری،سینا،شهر،مهرایران،پست بانک،ملت و تجارت می‌توان افتتاح حساب وکالتی خودرو را انجام داد و لیست نهایی بانک های عامل را از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو اطلاع رسانی خواهد شد.
  2. از 26 تا 28 اسفند ماه سال جاری برای خرید خودروهای داخلی به آدرس اینترنتی esalecar.ir مراجعه کنید. متقاضیان نباید پلاک فعال داشته باشند و در 48 ماه اخیر هم نباید خودرویی از دو شرکت سایپا و ایران خودرو خریداری کرده باشند.
  3. اولویت‌بندی متقاضیان خودرو بعد از اتمام فرآیند ثبت نام خودرو مشخص شده و زمان‌بندی خودروی مورد نظر به فرد تقاضاکننده اعلام می‌‌شود. این فرآیند تا پایان فروردین ماه سال 1402 زمان می‌برد و در این مدت، مبلغ مذکور در حساب وکالتی مسدود می شود.
  4. اگر مدت زمان تحویل خودرو بیش‌تر از 3 ماه طول بکشد، فرد خریدار می‌تواند با حفظ نوبت خرید نسبت به رفع انسداد مبلغ در حساب وکالتی اقدام کرده و بعد براساس اعلام آن شرکت خودروساز برای قطعی کردن ثبت نام خود اقدام نماید.
  5. در آخر با تسویه کامل وجه مطابق با قیمت روز خودرو می‌توانید خودروی خود را دریافت نمایید.

ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی

ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی (sale.iranecar.com)

  1. وارد سایت iranecar.com شوید و روی گزینه ورود/ثبت نام کلیک کنید و یک حساب کاربری با اطلاعات شخصی خود ایجاد نمایید.
  2. در این مرحله فرم کامل ثبت نام خودرو را در سامانه خواهید دید. بعد از تکمیل این فرم با زدن روی دکمه ثبت و ادامه می‌توانید خودرویی را انتخاب کنید.
  3. بعد از انتخاب خودرو، فهرستی از بخشنامه های فروش نمایش داده خواهد شد که با انتخاب هر یک از آن ها می توانید وارد مرحله بعد شوید.
  4. در این مرحله می توانید تمامی اطلاعات ثبت شده را مشاهده کرده و در نهایت تایید کنید.
  5. این سامانه بعد از اتمام فرآیند ثبت نام به شما یک کد رهگیری می‌دهد. باید در حفظ و نگهداری این کد کوشا باشید چرا که در صورت برنده شدن در قرعه کشی خودرو می‌توانید نام خود را به عنوان فرد برنده در لیست نتایج قرعه کشی مشاهده کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو وزارت صمت

  1. شماره شبا فرد متقاضی خودرو
  2. مدارک لازم شخص خریدار خودرو
  3. دارا بودن گواهینامه رانندگی خریدار

در صورتی که می خواهید پیش از آن که در سامانه یکپارچه فروش خودرو  ثبت نام کنید با مشاورین سپند خودرو در ارتباط باشید، می توانید بر روی مشاوره خرید در فهرست سایت سپند خودرو کلیک نمایید و از طریق راه های ارتباطی موجود در این صفحه با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.