این خودروی زیبا با عملکرد فوق العاده ای که دارد طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. البته با توجه به این که تویوتا یاریس هاچ بک از قیمت بالایی در بازار ایران برخوردار است، باید گفت خرید آن برای هر قشری میسر نیست. نسخه عرضه شده به بازار ایران مدل آسیایی آن است که از تایلند وارد می شود. در طراحی نمای ظاهری تجملات بیشتر از فضای داخلی آن است. رینگ های استفاده شده در تویوتا یاریس هاچ بک 15 اینچی آلومینیومی است. با نگاهی به نمای داخلی متوجه می شویم که طراحی داشبورد کپی برداری از کلاس بدنه سدان آن است. در قسمت پائینی داشبورد، در سمت راست گویی چرم دوخته شده ای وجود دارد که با کمی دقت پی می بریم که این قسمت از پلاستیک سخت است. علاقه مندان این خودرو می توانند برای خرید هر چه آسان تر این خودروی گران قیمت و پرداخت راحت از طریق فروش اقساطی تویوتا یاریس هاچ بک اقدام کنند.

کابین جادار و صندلی های تقویت شده، آسایش سرنشینان را فراهم می کنند. به علاوه امکان تا شدن صندلی های عقب وجود داشته و فضای بزرگی برای صندوق عقب در نظر گرفته شده است. نگه دارنده فنجان هم در داشبورد و نیز در قسمت پشت خودرو تعبیه شده است. اگر برای خرید بالاترین تیپ تویوتا یاریس هاچ بک را انتخاب کنید، می توانید از تجهیزات مناسب آن انتخاب کنید. از مهم ترین این تجهیزات شیشه و آینه برقی، ورود به خودرو بدون کلید و سیستم تهویه مطبوع دستی را می توان نام برد. نکته جالب توجه این است که این خودرو فاقد سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب و صفحه نمایشگر لمسی است و حتی از سنسور پارک نیز بی بهره می باشد.

تویوتا یاریس هاچ بک از نظر فنی چگونه است؟

پیشرانه ای که در تویوتا یاریس هاچ بک به کار رفته حجمی معادل 1.5 لیتری را داراست. این موتور قدرت 107 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 141 نیوتن‌متر در 4200 دور در دقیقه را به تولید می رساند. با توجه به شتاب کند، عملکرد خوبی را در سطح شهر از خود نشان می دهد. نیروی ایجاد شده توسط این موتور با جعبه‌دنده 4 سرعته خودکار به چرخ ها انتقال پیدا می کند. به طور کل تویوتا یاریس هاچ بک برای رفت و آمدهای روزانه بسیار مناسب بوده و مصرف سوخت ناشی از آن معادل 7.8 لیتر در 100 کیلومتر می باشد. اندازه کوچک این خودرو برای تردد در خیابان های پر ترافیک مناسب است و صدای بیرون در حد متوسط به داخل خودرو نفوذ می کند. البته در صورتی که سرعت بالاتر باشد صدای بیشتری شنیده خواهد شد. دید راننده به اطراف مناسب بوده و به همین دلیل با توجه به نبود سنسور، پارک خودرو به راحتی انجام می شود.

سیستم تعلیق به کار رفته در بخش جلویی مک فرسون بوده و در قسمت عقب محور پیچشی است. هم چنین سیستم ترمزی که در جلوی خودرو قرار دارد از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب خودرو در مدل کاسه ای می باشد. از امکانات ایمنی این خودرو می توان: سیستم ضد بلوکه ترمز ABS، 2 عدد ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز EBD و سیستم کمکی ترمز BAS را نام برد. در بررسی های کلی به این نتیجه رسیدیم که فضای مناسب داخلی و هندلینگ خوب تویوتا یاریس هاچ بک می تواند کمبودهای دیگر آن را تا حد زیادی جبران کند. اما به دلیل استفاده از مواد ارزان قیمت در داخل کابین و نبود تجهیزاتی که در خور باشد و هم چنین کند بودن در شتاب در مقایسه با قیمتی که در ایران به فروش می رسد، از نظر برخی کارشناسان ارزش خرید ندارد. برای اطلاع از شرایط فروش اقساطی خودرو تویوتا یاریس هاچ بک به سایت سپند خودرو رجوع کنید.