پریوس یک نمای امروزی از خودروهای آینده است که برخلاف خودروهای پیشین آلاینده نیست و احساس آرامش بیشتری را به سرنشینانش القا می کند، ویژگی های جدید این محصول باعث شده تا پریوس بتواند مقام خودرویی متعادل و محبوب را برای مصارف روزمره را کسب کند. خریداران این خودرو اعتقاد دارند که پریوس تنها یک خودرو نیست بلکه سمبلی از کارایی، زیبایی و آینده نگری می باشد که در عین پیشرو بودن ایمن است. این محصول هیبریدی بر خلاف باورهایی که در عموم مردم وجود دارد رانندگی بسیار لذت بخشی دارد. تویوتا پریوس خودرویی است که در عین دارا بودن ویژگی های فنی خوب و سواری لذت بخش به دلیل جدید بودن و عجیب بودن ظاهرش حرف های زیادی پشت سرش شنیده می شود. مخالفان این خودرو علاوه بر زشت بودن ظاهر آن از بخش فنی این خودرو و قیمت بالای آن نیز ایراد می گیرند.

تویوتا پریوس 2018 یک خودروی عادی نیست

تویوتا پریوس اولین خودروی هیبریدی در جهان می باشد که به تولید انبوه دست پیدا کرده است. شاید قبل از هر چیز بهتر باشد در مورد سیستم هیبریدی بیشتر توضیح دهیم.
خودروهای هیبریدی انرژی لازم برای به حرکت درآوردن چرخ هایشان را از ترکیب دو یا چند منبع متفاوت قدرتی کسب می کنند. انواع مختلف این خودروها بر اساس تنوع سوخت هایشان مشخص می شود. گازهای پروپان، سی ان جی، هیدروژن و انرژی خورشیدی از جمله سوخت های خودروهای هیبریدی می باشند. اینکه برای هیبریدی شدن خودرو از چه نوع تکنولوژی استفاده شود کاملا بستگی به شرکت سازنده ی خودرو دارد اما به طور کلی این نوع از خودروها را می توان خودروهایی دوگانه با قدرت ترکیبی حاصل از یک موتور درون سوز و یک موتور الکتریکی معرفی کرد. با سوخت گیری موتور بنزینی، موتور الکتریکی هم توسط انرژی حرکتی شارژ می شود و با حرکت هر دو با هم یا تنها با حرکت موتور الکترونیکی خودرو شروع به کار می کند. از ویژگی های بارز این محصولات می توان به صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش گازهای آلاینده ایجاد شده توسط خودروها اشاره کرد.

این تکنولوژی اولین بار توسط تویوتا به تولید انبوه رسید و تویوتا پریوس اولین محصول هیبریدی بود که یک شرکت جرات ساخت و تولید آن را پیدا کرد. در ابتدا این محصول زیاد مورد توجه قرار نگرفت اما با گذشت زمان و بالا رفتن هزینه سوخت در کنار تمرکز مسئولان بر روی موضوعات زیست محیطی و افزایش آلودگی هوا، خودروهای هیبریدی جایگاه ویژه ای پیدا کردند و مورد استقبال قرار گرفتند.

فروش اقساطی تویوتا پریوس 2018 با موتور هیبریدی

محبوبیت تویوتا پریوس در ایران

این خودرو در ابتدای ورودش به ایران زیاد مورد توجه قرار نگرفت زیرا اولین عامل مد نظر ایرانیان برای خرید خودرو ظاهر آن بود که تویوتا پریوس با توجه به جدید بودن قیافه اش و شکل عجیب چراغ ها نتوانست نظر مخاطبان را به خود جلب نماید. پس از مدتی و با گران شدن بنزین و افزایش آلودگی هوا کم کم سازمان تاکسیرانی به فکر استفاده از این خودرو در ناوگان حمل و نقل افتاد و با ورود تاکسی های هیبریدی اولین تجربه ی استفاد از این خودروها در میان مردم رقم خورد.

تویوتا هیبریدی جدید به حدی کم صدا بود که هنگامی که کنارش می ایستادند نمی فهمیدند روشن است یا خاموش. امکانات برتر این خودرو نسبت به هم ردیفانش و تجهیزات جدید توانست چهره ی این خودرو را زیباتر از پیش جلوه دهد و به این ترتیب شعار خودروهای هیبریدی که ” به موقع و برای کمک به نسل 21 ام ” بود در آن زمان در ایران اجرایی شد.

خودروهای هیبریدی در کشورمان از امتیازت بالایی برخوردارند و به هیچ وجه برای تردد در هیچ منطقه ای دارای محدودیت نمی باشند. نسل چهارم تویوتا پریوس با اتاقی بزرگتر و استحکام بالاتر بدنه نسبت به نسل قبل در حال حاضر در ایران قابل خریداری است. این سدان هیبریدی سبز هم اکنون در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد به طوری که کارشناسان برای فروش اقساطی تویوتا پریوس آمار قابل توجهی را پیش بینی کرده اند.

تویوتا پریوس در ایران نیز توانسته درمدت زمان اندکی خریداران زیادی را به خود جلب کند. هم اکنون با توجه به آگاهی بیشتر خریداران نسبت به ویژگی های این خودرو قیمت بالای آن منطقی به نظر می آید و آمار فروش اقساطی تویوتا نسبت به سال های گذشته بالاتر رفته است.