این خودروی شاسی بلند در کلاس بدنه اسپرت و با مدل SUV به بازار عرضه شده است. فورچونر بر روی پلت فرم هایلوکس بنا شده است، به همین علت قدرت بالایی داشته و در مسیرهای سخت و دشوار عملکرد بهتری به نسبت شاسی بلندهای دیگر نظیر پرادو دارد. فروش اقساطی تویوتا فورچونر فرصتی منحصر به فرد برای خرید هر چه راحت تر آن است. از لحاظ ظاهری این خودرو در نمای داخلی جدیدترین مدل خود به روزتر شده و در نمای بیرونی نیز تغییرات زیادی صورت گرفته است. در نگاهی به نمای رو به روی این خودرو شباهت به تویوتا کمری مشهود بوده و از کروم ساخته شده است. هم چنین به شکل V طراحی شده است. در بخش پروژکتورهای جلو کروم استفاده شده و ال ای دی روز در داخل چراغ ها قرار گرفته است. چراغ ها در قسمت پشتی خودرو حالتی کشیده دارد و از بین درب صندوق عقب تا زاویه های کناری بدنه ادامه پیدا کرده است. کروم به کار رفته در این قسمت نیز کاملأ مشخص است.

به طور کلی نسل جدید با طراحی متفاوت به بازار ورود پیدا کرده است. البته در قسمت جلو پنجره نوارهای ضخیم کرومی از سبک تویوتا پیروی می کنند. چراغ های جلو کشیده تر از قبل بوده و با گرافیکی جدید باعث می شوند تا نقص نوارهای کرومی به چشم نیاید. نسخه ای که از تویوتا فورچونر معرفی شده در سه مدل به عرضه می رسد. هر سه مدل از موتوری با حجم ۲٫۸ لیتری چهار سیلندر بهره می برند که قدرت 175 اسب بخار و حداکثر گشتاور۴۵۰ نیوتون متری را تولید می کند. سازنده این خودرو به آن لقب ۴WD و جان سخت  داده است. تمامی موتورهای ارائه شده برای تویوتا فورچونر چهار سیلندر تزریق مستقیم سوخت توربو می باشند. قدرت این خودرو به قدری زیاد است که می تواند حداکثر 3 تن را در حالت دنده دستی و ۲/۸ تن در حالت دنده‌ اتومات بکسل کند.

مشخصات فنی تویوتا فورچونر

موتور تویوتا فورچونر برای انتقال نیرو به چرخ ها از گیربکس 6 دنده دستی و اتوماتیک استفاده می کند. این خودرو از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می برد که می توان آن را در دو حالت ۴WD High و ۴WD Low تنظیم کرد. تمامی خصوصیات فنی ذکر شده می توانند قدرت و پایداری یک خودرو را، خصوصأ در مسافت های طولانی و پر فراز و نشیب تضمین کنند. این خودرو برای استحکام و سختی بیشتر از سیستم تعلیق دو جناقی در جلوی خودرو و سیستم تعلیق Multi-link در عقب استفاده کرده است. این سیستم فرمان پذیری را بهبود بخشیده و رانندگی لذت بخش را فراهم می کند. امکاناتی که به صورت استاندارد بر روی تویوتا فورچونر قرار دارند شامل: تعداد ۷ کیسه‌ هوا، دوربین عقب، سیستم جلوگیری از عقب رفتن خودرو هنگام استارت در مسیرهای سراشیبی، سامانه تهویه‌ مطبوع برای سرنشین‌های عقب و جلو، سیستم هشدار به راننده‌های اطراف، صفحه‌ تاچ بزرگ برای تنظیمات موسیقی و موارد دیگر، پله‌های کمکی که در دو طرف خودرو قرار دارند، سیستم Toyota Link، محفظه‌ برای سرد و گرم نگه داشتن غذا و نوشیدنی و چرخ‌های ۱۷ اینچی می باشند.

در صورتی که هر یک از دو مدل دیگر را سفارش دهید امکانات جدیدی به آن اضافه می شود که از آن نمونه می توان به: سیستم استارت و ورود بدون کلید، وجود باربند، در عقب برقی و چرخ های 18 اینچی می باشند، که از لحاظ قیمتی نیز در رده بالاتری قرار می گیرند. گیربکسی که در دو مدل Crusade و GLX استفاده می شود شش سرعته دستی و اتوماتیک است، در صورتی که در مدل GX از گیربکس شش سرعته ای که فقط اتوماتیک است استفاده می کند. فروش اقساطی خودرو های شاسی بلند مشابه تویوتا فورچونر، مسیر رسیدن به این خودروهای پر قدرت را برای علاقه مندان آن ها فراهم می کند.