مگان خودرویی پرطرفدار است که توسط پارس خودرو مونتاژ می شد و به فروش می رسید. پس از پایان تولید این خودرو بازار دست دوم مگان از رونق نیفتاد و کیفیت بالای مونتاژ خودرو باعث شد تا همچنان خریداران مگان به دنبال نمونه کارکرده آن باشند. ظاهر جذاب، عملکرد قوی و دوام قطعات همگی از جمله ویژگی هایی بودند که دهن به دهن بین رانندگان می‌پیچیدند و محبوبیت مگان را بیشتر و بیشتر می‌کردند. ظاهر مگان رگه هایی از طراحی مدرن نیز دارد و همین موضوع باعث شده تا جوانان نیز ترغیب به خرید آن شوند. به طور کلی کیفیت مگان از ظاهرش پیشتازتر است تا حتی کسانی که از طراحی مگان راضی نیستند به دلیل تجربه رانندگی خوب به سمت این خودرو بیایند.

نمونه های موجود مگان در بازار

در حال حاضر دو نوع خودروی مگان در بازار موجود است که شامل موتور 1600 و 2000 می شود. این دو مدل توسط پارس خودرو در داخل ایران مونتاژ می شدند و اکثر قطعات تولید داخل نبود. اختلاف قیمت میان این دو نمونه در حد 6 الی 10 میلیون است و خودروهای مگان در بازار فعلی رقیب نیسان، مزدا3 و تویوتا یاریس می باشند. کیفیت مگان با شناخت رقبایش بیشتر به چشم می آید زیرا به خودرویی که با نمونه ی دست دومش توانسته رقیب خودروهایی از برند تویوتا و نیسان باشد باید آفرین گفت.

 

خرید قسطی مگان

در مورد طراحی مگان باید گفت المان ها و خطوطی که بر روی بدنه استفاده شده اند به خوبی توانسته اند خود را با درب های خودرو هماهنگ کنند و همین موضوع باعث شده تا مگان ظاهر قدرتمند تری داشته باشد. منحنی های استفاده شده بر روی بدنه ی مگان ظرافت خاصی دارند و چهره ی دلنشینی را برای مگان رقم زده اند. جذابیت این خودرو مدیون سادگی فرانسوی اش می باشد و اکثر افرادی که از چهره ی این خودرو خوششان می آید رانندگانی هستند که به دنبال خودرویی ساده می باشند تا همواره زیبا بماند و از مد و مدرنیته های امروزی دور هستند.

طراحی داخلی مگان

با ورود به کابین مگان متوجه می شوید که طراحی نسبتا معمولی این خودرو همانند سایر اتومبیل های رده متوسط رنو ساده و کاربردی است. در داخل مگان از تزیینات اضافی و دست و پاگیر استفاده نشده است و جذابیت بصری خاصی را مشاهده نخواهید کرد. بلافاصله پس از به دست گرفتن فرمان متوجه می شوید که هندلینگ این خودرو بسیار خوش دست خواهد بود و تجربه ی رانندگی خوبی را پیش رو خواهید داشت. با وجود کارت هوشمند نیز قابلیت جدید و جذابی به مگان اضافه شده تا برای روشن کردن آن به سوییچ یا کلید خاصی نیاز نداشته باشید. از طرف دیگر فضای موجود در مگان کاملا راضی کننده است و صندلی های بزرگ و راحت در داخل این خودرو افراد قد بلند را نیز از خود کاملا راضی نگه داشته است. در صورتی که بتوان بر روی سادگی داشبورد مگان خط کشید از نظر کیفیت طراحی داخلی و متریال به کار رفته مگان نمره ی بالایی را کسب می کند.

 

طراحی داخلی مگان

تفاوت مگان 1600 با 2000

همان طور که از نام این دو خودرو مشخص است یکی از آنها دارای موتوری با حجم 1600 و دیگری موتوری 2 لیتری دارد. قدرت خودرو در نمونه ی 2 لیتری برابر با 136 اسب بخار می باشد و در سمت دیگر مگان 1600 توانی معادل با 115 اسب بخار دارد. گذشته از تفاوت موتورها این دو نمونه از گیربکس های متفاوتی نیز بهره می برند. گیربکس 4 سرعته در مدل 2000 و گیربکس 5 سرعته دستی در مدل 1600 هماهنگی لازم برای بخش فنی خودرو و انتقال قدرت را عهده دار می باشند.
برای مقایسه ی شتاب میان دو خودرو باید گفت هر دو خودرو در 11.1 ثانیه 0 تا 100 را می پیمایند و حداکثر سرعتی که می توانند عقربه ی سرعت شمار را به آن برسانند تفاوت بسیار اندکی دارد. مگان 1600 تا 193 کیلومتر بر ساعت می تواند بتازد و این رقم در نمونه ی 2000، 195 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت در هر دو خودرو منطقی است اما در نمونه ای که قدرت موتور کمتر است یا همان نمونه ی 1600 در هر 100 کیلومتر به 6.7 لیتر سوخت نیاز خواهید داشت. مصرف سوخت در موتور 2000 سی سی بالاتر است و معادل با 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد. با این تفاسیر در صورتی که مسافتی 600 کیلومتری را با مگان 1600 برانید نسبت به نمونه ی 2 لیتری در حدود 5 لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی خواهید کرد از جمله امکانات دیگری که در نمونه ی 2000 وجود دارد و باعث افزایش قیمت این خودرو شده است می توان به تهویه مطبوع به صورت اتوماتیک، شیشه های بالابر برقی در قسمت عقب و حسگر باران اشاره کرد. فروش اقساطی مگان جدید در بازارهای اروپایی شروع شده است و آمار بالای آن باعث رشد فروش اقساطی رنو به نسبت دیگر برندهایی که رقیب این کمپانی می باشند شده است.