خودروسازی رنو برای این که بتواند با عرضه خودروهای ارزان قیمت، هم فروش خود را بالا برده و هم حضور موفق تری داشته باشد، به تولید رنو ساندرو پرداخت. این خودرو از لحاظ مشخصه های ظاهری و فنی به ال نود شباهت های بسیار زیادی دارد. ساندرو از زاویه ای دیگر به ال نود هاچ بک نزدیک تر است، تنها تفاوت در طراحی خارجی آن است. اما در بخش داخلی چندان اختلاف ظاهری وجود ندارد. زمان ورود رنو ساندرو به ایران در سال 94 و توسط شرکت پارس خودرو انجام گرفت. نام دیگر آن داچیا ساندرو می باشد که در اروپا بدین نام خوانده می شود. در واقع علت تولید رنو ساندرو به نارضایتی جوانان از طراحی ظاهری ال نود باز می گردد. به این ترتیب طراحی رنو ساندرو به روز تر و زیباتر از ال نود می باشد اما بر روی همان پلت فرم سوار شده است. در حال حاضر منتظر عرضه این خودرو با مدل 97 در بازار ایران و فروش اقساطی رنو ساندرو برای آسایش بیشتر در خرید هستیم.

رنو ساندرو 97 در کلاس بدنه هاچ بک 5 درب شهری قرار می گیرد. تفاوت طراحی خارجی این خودرو با ال نود در استفاده از خط های منحنی و قوسی شکل بر روی آن است، تا توجه خریداران جوان را به خود جلب کند. در قسمت چراغ های عقب تغییرات و به روز رسانی هایی به نسبت مدل قبلی وجود دارد. در بخش سپر جلویی، قاب چراغ های مه شکن تغییر کرده و تزئینات کرومی را در این قسمت شاهد هستیم. اما در اصل بیشترین تغییرات در قسمت پشت خودرو اعمال شده، که چراغ ها و نیم رخی که به رنو مگان شباهت دارد را شامل می شود. رینگ های آلیاژی جدید که با رنگ مشکی و با کمی شباهت با رنو داستر نمود پیدا می کند نیز خبر از جدیدتر شدن ظاهر این خودرو می دهد.

طراحی کابین رنو ساندرو 97

در داخل کابین شباهت با تندر نود بسیار زیاد است و بر روی همان پلت فرم تشکیل شده است. از نظر اندازه طولی این دو خودرو با هم متفاوت هستند، اما ارتفاع و عرض مشابهی دارند. فضای صندلی های ردیف دوم برای سرنشینان عقب، در رنو ساندرو کمتر از تندر می باشد. البته از نظر طول فضای داخلی از خودروهای هم رده اش بزرگتر و مناسب تر است. یکی از ویژگی هایی که نشان از طراحی خوب داخلی این خودرو دارد، گنجایش جای گیری محفظه بار آن می باشد. در مدل 97 تغییرات خاصی در فضای داخلی ایجاد نشده و تقریبا دست نخورده باقی مانده است.

پیشرانه مورد استفاده در این خودرو در کشور برزیل، موتوری با حجم 1.0 لیتری SCe بنزینی می باشد. که توان 79 یا 82 اسب بخار و حداکثر گشتاور 10.2 و 10.5 کیلوگرم متر را به تولید می رساند. نیروی ایجاد شده توسط این موتور به وسیله گیربکس  AMT  به چرخ ها منتقل می شود. نوع دیگر موتور رنو ساندرو 97 مدل 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتری SCe بنزینی بوده که توان 115 تا 118 اسب بخار و حداکثر گشتاور 16 کیلوگرم متر را تولید خواهد کرد. محور جلو از نوع سیستم تعلیق مستقل مک فرسون با حالت بازوی جناقی می باشد و اما در محور پشتی سیستم تعلیق نیمه مستقل با فنرهای مارپیچی به کار رفته است.

این خودرو در مدل قبلی موفق به کسب 4 ستاره از سازمان استاندارد ایمنی اروپا شده و با به کارگیری سیستم های ایمنی چون ABS، EBA وEBD توانسته محصولی با ایمنی مناسب تولید کند. که مطمئنا در مدل 97 نیز این سیستم ها به صورت بهینه سازی شده موجود هستند. از جمله امکاناتی که در این خودرو وجود دارد می توان به: سیستم رادیو و پخش همراه با پورت USB، تعداد چهار شیشه برقی، آینه های جانبی برقی، كامپيوتر اطلاعات سفر، سیستم تهویه مطبوع دستی، ترمز های دیسکی در قسمت جلو و ترمز کاسه ای در عقب خودرو، فضای بار 320 لیتر و فرمان هیدرولیک اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فروش اقساطی خودرو های رنو با مشاوران در نمایندگی ها تماس بگیرید.