رنو کپچر خودرویی است که در همان ابتدای ورودش به بازار با استقبال مشتریان روبرو شد. این خودرو نخستین بار در ماه های ابتدایی سال 2013 وارد بازارهای اروپا شد و استقبال از این خودرو چنان اوج گرفت که در 3 ماهه آخر همان سال پرفروش ترین شاسی بلند کوچک اروپا نام گرفت، در پایان سال 2013 نیز کپچر در رتبه بندی خودروها بعد از رنو داستر و نیسان جوک، سومین خودرو پرفروش‌ اروپا در کلاس خودش شد. این محصول فرانسوی در سال 2015 چهاردهمین خودرو و در سال 2016 نیز دهمین خودروی محبوب و پرفروش اروپا لقب گرفت.
استقبال از کپچر وآمار بالای فروش اقساطی رنو در سال های اخیر، موفقیت این کمپانی در بازاری که تا مدت‌ها در آن حرفی برای گفتن نداشت را اثبات می کند. اخیرا رنو در ماه‌های قبل بعد از معرفی یک کپچر جدید در نمایشگاه ژنو اعلام کرد که در شش ماهه دوم سال 2018، نسخه تولیدی از کپچرهایش را معرفی می‌کند و تغییرات آن را بازگو خواهد کرد.

تغییرات رنو کپچر در بازار رو به پیشرفت خودرو

فرانسوی‌ها همیشه نمونه اصلی خودرو را معیار قرار می دهند و در فیس‌لیفت‌های انجام شده تا به حال بسیار محتاطانه عمل کرده اند تا از اصل و ماهیت نسخه اصلی دور نشوند. این نکته در مورد کپچر کمتر رعایت شده اما نه به این معنی که با خودرویی کاملا جدید روبرو می شویم! کپچرهای جدید با فاصله محوری بیشتر و به صورت دو دیفرانسیل تولید و ارائه می‌شوند. با وجود فاصله محوری بیشتر، فضای داخلی بیشتری نیز برای سرنشینان فراهم شده است، تغییرات کپچر بر روی کاغذ زیاد نیست اما با این حال رقیب جدی برای پژو 2008 به حساب می آید و محبوبیت این خودرو را تا حدی تهدید می کند.
اولین تغییر که نظر مخاطبان را مطمئنا جلب خواهد کرد، سقف ثابت شیشه‌ای این خودرو است. در نگاه اول نیمه بالای خودرو تماما شیشه ای است و همین جذابیت ظاهری که به شکلی متفاوت در این خودرو بروز کرده است می تواند برگ برنده رنو کپچر در مقابل رقیبانش باشد. در مورد تغییرات دیگر به سپرها باید اشاره کرد که نمای جلو و عقب خودرو با انها بسیار تغییر کرده است و طراحی گاردها و ضربه گیرهای زیر سپر نیز از این تغییرات بی نصیب نمانده اند. چراغ های تمام LED روزتاب نیز که به شکل قرینه حرف C طراحی شده اند زیبایی نمای روبروی خودرو را تکمیل کرده اند.
اما پس از تغییرات ظاهری قطعا طراحان کمپانی رنو در بازاری که رفاه درونی خودروها نیز هر روزه افزایش می‌یابد، از فضای داخلی خودرو غافل نخواهند شد. ارگونومی بیشتری بر روی صندلی‌های کپچر ایجاد شده است و این مزیت باعث می شود تا در سفرهای طولانی کمتر اذیت شوید و احساس خستگی ناشی  از رانندگی در پایان سفر کاهش یابد. کارشناسان از رابط‌های کاربری نیز غافل نشده اند و نمونه های بهتر و تقویت شده تری در این خودرو به کار رفته است. سامانه ناوبری مدیا و سامانه ارتباطی R لینک نیز از جمله همین موارد هستند و از طرف دیگر سیستم صوتی نیز ارتقا یافته است.

در بخش فنی نیز دو مدل موتور برای این خودرو در نظر گرفته شده است، یک موتور 1.2 لیتری چهارسیلندر توربو با قدرت خروجی 116 اسب بخار و یک مدل دیگر 0.9 لیتری با سه سیلندر که در تعدادی از این خودرو قابل سفارش است. رنگ های جدیدی نیز مانند: آبی اقیانوسی، سقف خاکستری، نارنجی– آجری و یک نوع مشکی خاص برای نسخه‌های پاریسی به رنگ های این خودرو اضافه شده است. پیش بینی می شود تا فروش اقساطی رنو کپچر بازار خوبی را تجربه کند و با ورودش به بازار رقابتی شاسی های کوچک به احتمال زیاد شاهد رقایت این خودرو با پژو 2008، محصول جدید ایران خودرو باشیم.