یکی از کلاس های خودرویی که به سرعت در حال تغییر است کلاس هاچبک می باشد. این دسته از خودروها بعد از کلاس شاسی بلندها و کراس اوورها پر مخاطب ترین می باشند و جوانان بسیاری علاقه مند به خرید خودروهای کوچک و سرعتی هاچ بک هستند. فولکس واگن نیز مانند اکثر کمپانی ها چند نمونه خودرو در این سگمنت دارد و از پر فروش ترین محصولاتش می توان به گلف GTI اشاره کرد. این خودرو در ابتدا مجهز به پیشرانه ای با 109 اسب بخار قدرت بود اما در حال حاضر شرایط فروش اقساطی فولکس واگن GTI در حالی برگزار می شود که این خودرو می تواند به صورت استاندارد 210 اسب بخار قدرت تولید کند و تعادل خوبی میان تمامی اعضای بخش فنی اش برقرار است. نهایت قدرت موتور در میان هاچبک ها 300 اسب بخار است و در صورتی که فولکس می تواند بیشتر از 200 اسب بخار نیز قدرت داشته باشد اما تشخیص داده همین میزان از قدرت برای برقراری تعادل میان بخش های مختلف خودرو مناسب است و تنها به داشتن سرعت بالاتر فکر نکرده است.

فیس لیفت فولکس واگن GTI

از ویژگی های ظاهری مدل فیس لیفت می توان به گرافیک جدیدی که در چراغ ها استفاده شده است به عنوان بارزترین تغییر ظاهری اشاره کرد. تغییر در سپرهای جلو و عقب و همچنین بهره گیری از نورپردازی ال ای دی نیز در جایگاه دوم قرار می گیرند. نشان دهنده های پشت فرمان از نوع دیجیتالی هستند و برای سامانه ی سرگرمی و اطلاعات از یک نمایشگر 9 اینچی جدید به صورت سفارشی استفاده شده است. طبق ادعایی که فولکس واگن دارد این سامانه توانایی تشخیص حرکت های دست انسان را دارد و نیازی نیست حتما اسکرین را لمس کنید. مورد دیگر اینکه تمامی دکمه های مربوط به این نمایشگر حذف شده اند و شما شاهد ظاهر جدیدی از آن در داخل خودرو می باشید. نمایشگر جدید فولکس واگن GTI باعث شده تا طراحی داخلی این خودرو بسیار مدرن جلوه کند و داخل فولکس گلف نیز از تغییرات بی نصیب نماند.

قوای فنی فولکس واگن GTI
در زمان رانندگی با جی تی آی همه چیز مانند قبل می باشد، آرامش، هندلینگ مناسب و سواری خوب همگی ویژگی هایی هستند که گلف های سابق را در ذهن شما تداعی می کنند. به دور از اغراق، هماهنگی میان اجزای مختلف این خودرو به حدی بالا است که شما در زمان تجربه ی رانندگی با گلف احساس رانندگی با خودروهای بنز را خواهید داشت. نرمی ماشین زبانزد خریداران است و همه می دانند آلمانی ها در این نمونه از فولکس برعکس هاچبک های دیگر هماهنگی و قوای فنی خوب را فدای سرعت بالا نکرده اند. برقراری تعادل بین زمینه های مختلف، رکن اصلی گلف GTI است که توسط تیم درخور کارشناسان فنی این برند در تمامی موارد مورد توجه قرار گرفته است.

فولکس واگن جی تی آی دارای موتوری توربو با حجم 2 لیتر است که در نهایت آرامش و نرمی کار می کند. این خودرو در کمتر از 7 ثانیه می تواند به صد کیلومتر در ساعت برسد که برای هاچبکی اسپرت عدد قابل قبول و خوبی محسوب می شود. گذشته از بحث پیشرانه جعبه دنده ی گلف جی تی آی نیز کیفیت بسیار بالایی دارد و با داشتن شش حالت سرعت در هماهنگی کامل با دیگر اعضای بخش فنی به سر می برد.

برای اینکه بهتر بتوانیم رانندگی با این خودرو را براتان ترسیم کنیم بهتر است به هندلینگ و نکاتی در مورد سواری این خودرو نیز بپردازیم. حساسیت فرمان در فولکس واگن جی تی آی بسیار بالاست و به هر تغییری سریعا پاسخ می دهد. حرکات بدنه نرم و حساب شده می باشند ضمن اینکه تعادل خودرو با سیستم تعلیق مناسبی که دارد بسیار ایده /ال است. فولکس واگن سر پیچ ها مانند هاچبک های دیگر عمل نمی کند و با نرمی خاصی در عین چسبیدن به زمین میپیچد. رانندگی با فولکس واگن جی تی آی به رانندگی با خودرویی اصیل و با وقار تشبیه شده است که در عین اینکه همه چیز را در اختیار شما می گذارد خودش نیز کنترل خوبی بر روی وضعیت فعلی دارد.