این روزها به دلیل آلودگی بیش از حد هوا بیش از هر چیز به خودروهایی که آلاینده هستند احتیاج است. به همین منوال خودروسازها در سرتاسر جهان چه در ژاپن و چین و چه در آمریکا و اروپا به تولید خودروهای برقی می پردازند تا این مشکل را تا حد زیادی رفع کنند. در حال حاضر دو نوع رایج خودروی برقی موجود است. نمونه هیبرید که موتور برقی در کنار موتور بنزینی قرار گرفته و انرژی خود را از فعالیت موتور بنزینی تأمین می کند. نوع دیگر از خودروهای برقی اتوموبیل هایی هستند که دارای ورودی کابل برق بوده و باتری های خود را با اتصال به منبع تغذیه خارجی شارژ می کنند. این گونه از خودروها متناسب با ولتاژ برق شهری، امکان شارژ دارند. این که هر خودروی برقی تا چه مسافتی را بتواند با یک بار شارژ کامل طی کند، بستگی به ظرفیت باتری و نحوه عملکرد سیستم محرک خودرو دارد.

از میان شرکت های متعدد خودروسازی که در این زمینه گام برداشته اند، کمپانی چینی بی وای دی نیز از خودروی E6 خود که یک خودروی MPV تمام برقی می باشد رو نمایی کرده است. به طور کل خودروهای MPV با وجود فضای جاداری که دارند جمع و جور هستند. مصرف این مدل خودروها مناسب بوده و کارکرد خوبی را در حین رانندگی های طولانی مدت روزانه دارند. فروش اقساطی بی وای دی E6 فرصتی را پیش روی شما قرار می دهد تا در زمان بندی مناسب قسط ها را پرداخت کرده و صاحب خودرویی تمام برقی شوید.

طراحی ظاهری بی وای دی E6 چگونه است؟

این خودرو از لحاظ طراحی جذابیت خاصی ندارد، گرچه در نمای رو به رو در برخی قسمت ها طراحی خوبی به چشم می خورد. در نمای جانبی فقط سعی بر این بوده تا یکنواختی را در این بخش کاهش دهد. در نمای عقب طراحی مناسب و خوب بوده و به وسیله روشن کردن رنگ چراغ ها سادگی این بخش کاهش پیدا کرده است. فضای کابین الگو برداری از خودروهای ژاپنی مانند نیسان نوت و تویوتا پریوس است. فضای جادار نکته مثبت این بخش بوده و صفحه ای بزرگ برای قرار گیری آمپرها وجود دارد. مهم ترین امکانات داخلی این خودرو شامل: سیستم عیب یاب اتوماتیک، اسپویلر سقفی هم رنگ بدنه، نیروی ترمز برای شارژ باطری، چراغ راهنما به همراه رفلکتور،چراغ‌های هالوژن در بخش جلو، چراغ‌های روشنایی در روز، صفحه نشان دهنده سیستم ترمز و شارژ باطری‌ها، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، پدال‌های گاز الکترونیکی، خروجی برق 12 ولت و بسیاری موارد دیگر می شوند.

موتور استفاده شده در BYD E6 مدل برقی می باشد که توان 121 اسب بخار و حداکثر گشتاور 450 نیوتون متر را تولید می کند. این گشتاور قابلیت این را دارد تا در مدت زمان کمتر از ۸ ثانیه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به دست آورد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. همه این ها نشان دهنده قدرت بالا و توانایی های منحصر به فرد این خودرو می باشد.  باتری این خودرو ۸۰ کیلو وات ساعتی بوده که شعاع حرکتی تا ۴۰۰ کیلومتر را طی می کند. این مقدار برای استفاده درون شهری بسیار مناسب می باشد. هزینه نگهداری خودروهای برقی به دلیل این که از روغن موتور و فیلتر روغن استفاده نمی شود در ایران کم تر از خودروهای بنزینی می باشد.

عملکرد باتری و لنت ترمز بی وای دی E6

تنها هزینه ای که این خودرو در بر می گیرد لنت ترمز آن است که تا مدت های طولانی نیاز به تعویض پیدا نمی کند. برای شارژ باتری در این خودرو زمانی حدود 8 تا 9 ساعت نیاز است که بهترین زمان برای شارژ در طول شب می باشد. تجهیزات ایمنی که در این خودرو به کار برده شده شامل: تعداد 6 عدد سنسور پارک، گیره ای برای نگهداری صندلی بچه در صندلی های عقب، ترمز کمکی هیدرولیکی، سیستم هشدار باز بودن درب ها، سیستم ضد سرقت موتور، تعدا 2 عدد کیسه هوا در جلوی خودرو، کمربند ایمنی با امکان تنظیم ارتفاع، سیستم کمکی برای جلوگیری از عقب رفتن خودرو در سراشیبی، سامانه ضد سرقت به همراه آژیر و در نهایت سیستم نبستن کمربند ایمنی راننده و سرنشینان جلو می شود. علاقه مندان به رانندگی با خودروی برقی می توانند از شرایط فروش اقساطی خودرو بی وای دی E6 استفاده نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان سپند خودرو تماس حاصل فرمائید.