چند وقتی است که محصولات تانگ به بازار وارد شده و از لحاظ مشخصات فنی از بسیاری محصولات ژاپنی مثلا تویوتا فراتر و بهتر عمل می کند. در حال حاضر قصد داریم به خودرو بی وای دی تانگ که شاسی بلندی مجهز به تکنولوژی پلاگین هایبرید است بپردازیم. این خودرو رونمایی خود را برای اولین بار در نمایشگاه خودروی 2014 انجام داد. حدود یک سال بعد و در سال 2015 شرکت تولید کننده آن را وارد بازار کرد. بی وای دی تانگ با ظاهری تازه و تکنولوژی های مدرن به نسبت خودروهای قدیمی تر به نمایش گذاشته شد. به زودی و با ورود این خودرو به بازار ایران شاهد فروش اقساطی خودرو بی وای دی تانگ با شرایط فوق العاده به نفع خریداران عزیز خواهیم بود.

خودروهای تانگ از لحاظ طراحی ظاهری دچار ضعف هایی هستند. به این دلیل که تولید کنندگان این خودروها بیشترین توجه را به مشخصات فنی داشته و نتوانسته اند رضایت خریداران را در طراحی ظاهری به دست بیاورند. بعضی از خودروهای بی وای دی با این که از نظر فنی از جایگاه بسیار بالایی به نسبت خودروهای چینی دیگر برخوردار بودند اما طراحی ضعیف آن ها درصد فروش را به مقدار قابل توجهی پایین آورد. با کمی دقت می بینید که در بی وای دی تانگ با وجود تغییراتی در ظاهر و حس زیبایی در بدنه هم چنان نمره خوبی را نمی توان به طراحی این خودرو اختصاص داد. در نمای جلو بی وای دی تانگ چراغ هایی با زاویه ای ملایم را شاهد هستیم که این زاویه به سمت پایین است. جلو پنجره ای باریک بین این چراغ ها قرار دارد که لوگوی بی وای دی نیز در وسط آن می باشد. طراحان برای ایجاد حالتی تهاجمی در این خودرو با استفاده از پلاستیک مشکی رنگ که ایجاد یک شش ضلعی کرده تغییراتی را انجام داده اند.

نمای ظاهری بی وای دی تانگ با تغییرات

در زاویه جانبی چند خط کم رنگ وجود دارد که در کل این نما دیده می شود. پلاستیک مشکی که با قطری زیاد در سرتاسر نمای جانبی تعبیه شده شکل جالبی به خودرو نمی بخشد. اما ارتفاع قابل قبولی برای یک شاسی بلند در آن در نظر گرفته شده است. چراغها در نمای عقب از سایزی بزرگ که هم خوانی با کل نمای بیرونی ندارد برخوردار است. این چراغ ها در کنار حلال کاملی را ایجاد کرده که با یک قطعه مجزا از بدنه ساخته شده است. وجود اگزوزها با حالتی دو گانه که حس اسپرتی را به نمای عقب بی وای دی تانگ بخشیده درطرفین خودرو ایجاد شده است. فضای کابین این خودرو کاملا لوکس و مدرن است و از مواد و متریالی با کیفیت بالا تشکیل شده اما در قسمت های نیز دچار ضعف در طراحی می شود.

اما ایرادی به آن وارد نیست زیرا این نشانگر عدم سابقه طراحی در بی وای دی می باشد. داشبورد از صفحه نمایش بزرگی تشکیل شده که در وسط آن قرار گرفته است. هم چنین تعبیه کردن نمایشگر 12.1 اینچی در فضای پشت آمپر حسی لوکس به این نما بخشیده است. این نمایشگر اطلاعاتی از قبیل میزان مسافت طی شده و میزان شارژ باطری های سرعت در اختیارتان می گذارد. در دو طرف داشبورد خروجی های هوایی وجود دارد که نه تنها از شکلی عجیب برخوردار است بلکه طراحی آن کاملا با خروجی هوایی که در میانه داشبورد قرار گرفته متفاوت می باشد.

تعداد دکمه های زیاد که بر روی داشبورد بی وای دی تانگ تعبیه شده اند دستورات سرنشینان را به خودرو منتقل می کنند.فضای پا برای سرنشینان عقب به دلیل فاصله دو محور مناسب آن فراهم شده است. این خودرو مجهز به موتوری از نوع بنزینی 4 سیلندر با حجم 2.0 لیتری توربو دار می باشد. هم چنین توان تولید 203 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 320 نیوتن متر را تولید می کند. اما بی وای دی دو موتور الکتریکی با توان 505 اسب بخار و گشتاور800 نیوتن متر را به آن افزوده است. این خودرو در زمان 4.9 ثانیه سرعت را به 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون خواهد رساند. این پیشرانه از جعبه دنده ای 6 سرعته کلاچ دوبل استفاده می کند که توان وارد شده را به هر چهار چرخ منتقل می کند. در واقع بی وای دی تانگ به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز شده است.