در حال حاضر به دلیل این که قوانینی برای مقدار حجم موتور گذاشته شده، کمتر شاهد حضور خودروهای لوکس در سطح شهر هستیم. اما خودروهایی که با برند بی ام و تولید می شوند در عین این که لوکس بوده و موتور آن ها قوی است، توانسته اند حضور خود را حفظ کرده و علاقه مندان به خودروهای مدرن را جذب خود کنند. بی ام و 730Li که در اصل نسل هفتم این برند محسوب می شود دارای موتوری 4 سیلندری می باشد. این خودرو توانسته با تمام محدودیت های در نظر گرفته شده به بازار ایران ورود پیدا کند. البته باید در نظر داشت از لحاظ حجم موتوری به اندازه مدل های 6 تا 8 سیلندری عملکرد قوی ندارد و همین موضوع راه را برای عرضه آسان تر فراهم کرده است. علاقه مندان به این خودرو می توانند با شرایطی مناسب از طریق فروش اقساطی بی ام و 730Li اقدام کنند. در ادامه به بررسی جزئی تر در رابطه با این خودروی سدان آلمانی می پردازیم.

در ابتدا این خودرو در سال 2015 وارد بازار شد و جزو اولین انتخاب های خودروی سگمنت قرار گرفت. به علاوه رقابت تنگاتنگی نیز در این رابطه با مرسدس بنز در کلاس S داشته است. این نسل از بی ام و مجهز به شاسی carbon core می باشد که برای استحکام و مقاومت بیشتر در برابر ضربه در ساخت آن از قطعات پلیمری فیبر کربن استفاده شده است. این قطعات وزن کمی داشته و در بالا بردن مقاومت پیچشی شاسی نقش به سزایی داشته اند. طول بیشتر این خودرو به نسبت مدل 730i باعث افزایش فضای پای سرنشینان عقب شده است. بی ام و 730Li از طراحی مشابه با دیگر خودروهای تولید شده با این برند برخوردار است و از نظر فنی نیز تغییرات محدودی داشته است.

طراحی در زوایای مختلف بی ام و 730Li

در نمای رو به رو جلو پنجره کلیوی شکل بزرگ را مشاهده می کنیم، که در کنار خود چراغ های LED بزرگی را جای داده اند. هم چنین وجود مه شکن های مربعی 3 تکه نمایی خاص را را ایجاد کرده است. طراحی سپر نسبت به این که کدام بسته اختصاصی عرضه شده را انتخاب کنید متفاوت است. نمای کناری کاملأ برگرفته از کلاس بدنه های سدان سایز کوچک تر بی ام و می باشد و تنها تغییرات صورت گرفته را می توان در ابعاد قطعه های به کار رفته و قسمت های کروم کاری شده مشاهده کرد. رینگ های 19 اینچی که دارای 10 پره دوبل می باشد به این زاویه جذابیت زیادی بخشیده و باعث می شود تا این مدل از خودرو بی ام و کمی متفاوت تر از دیگر مدل ها باشد.

نمای پشتی نیز شباهت زیادی با سدان های دیگر بی ام و دارد که با اضافه کردن نوار کرومی و اتصال چراغ های عقب از این طریق توانسته مقداری از یکنواختی این بخش را کاهش دهد. خروجی های اگزوز دوگانه در دو طرف پائین سپر با نوار کرومی که دور تا دور آن کشیده شده در کمال نظم طراحی شده است. در نمای داخلی خودرو بی ام و همیشه سادگی همراه با نظم دیده می شود که در مدل های گران قیمت تر نیز به همین شکل می باشد. با ورود به فضای کابین بی ام و 730Li هویت بی ام و کاملأ مشهود است و مانند خودروهای نسل پیشین از پشت آمپری های 4 تکه کلاسیک بهره می برد. البته در این نسخه به شکل تمام دیجیتال تغییر یافته تا مطابق با فناوری های روز بوده و هم چنین راننده دید مناسبی به این بخش داشته باشد.

موتور عرضه شده بی ام و 730Li در کشور

به دلیل محدودیت حجم موتور خودرو در ایران، ضعیف ترین نسخه از نسل هفتم بی ام و در کشور حضور دارد. این نسخه دارای موتور 4 سیلندر تویین اسکرول توربو می باشد. موتور پیش رو توان 254 اسب بخار در دور 6500 در دقیه و حداکثر گشتاور 400 نیوتن متر در 1550 تا 4400 در دقیقه را تولید می کند. انتقال قدرت از این موتور توسط جعبه دنده 8 سرعته ZF به چرخ های عقب صورت می گیرد. این خودرو در هر چهار چرخ خود از ترمزهای دیسکی فولادی استفاده کرده و سیستم تعلیق موجود در قسمت جلو در نوع دوبل جناغی و در قسمت عقب در نوع آلومینیومی به صورت چند اتصالی به مخازن نیتروژنی مجهز شده اند. اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در خصوص مشخصات فنی و فروش اقساطی خودرو بی ام و در مدل های مختلف داشته باشید، می توانید در سایت سپند خودرو به بررسی در این موارد بپردازید.