خودرو بی ام و در تمامی مدل هایی که سالیان سال به بازار عرضه کرده، لذت رانندگی را به همراه داشته است. این شرکت با توجه به نیازهای روز هر دوره مدل های متفاوتی را به بازار عرضه کرده، که در این میان برخی سدان ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. سدان های سری 3 مناسب جوانان بوده و سواری هیجان انگیزی را به ارمغان می آورد و سری 7 مناسب افراد میانسال طراحی شده و لوکس و راحت است. نسل هفتم بی ام و با اتاق G30 محبوبیت زیادی را بین مردم کسب کرده است. و اما خودرویی که موضوع مقاله فوق است، آخرین نسل از سری 5 بی او و می باشد. این خودرو به صورت فروش اقساطی بی ام و 530i بهترین شرایط خرید را برای علاقه مندان فراهم می کند.

این مدل از خودروی بی ام و درست مانند نسل های پیشین خود از طراحی مشابهی استفاده کرده، که در نمای رو به رو این شباهت بیشتر احساس می شود. البته سایز بدنه از همه جهات تغییر کرده و اتاق خودرو کشیده تر از قبل است. در نمای رو به رو چراغ ها با تناسبی خاص به جلو پنجره چسبیده اند، اما باید گفت خیلی مورد قبول واقع نشده و اکثریت بر این باورند که نسل قبل طراحی بهتری داشت. نمای جانبی دیگر مانند قبل نرم و تخم مرغی نیست و حالتی خشن تر به خود گرفته است. در قسمت طراحی درب ها شباهت به نسل های قبل حس می شود و خطوط کشیده جلوه پهنی به این خودرو بخشیده اند. تغییراتی در اگزوزها ایجاد شده و هر دو خروجی در یک طرف قرار نمی گیرند. هر کدام ازخروجی ها در طرفین سپر قرار داده شده اند.

مشخصات ظاهری کابین بی ام و 2017 530i

با ورود به کابین شباهت به سری 7 کاملأ مشهود است و می توان گفت مهم ترین تغییری که در این قسمت دیده می شود مربوط به غربیلک فرمان می باشد. مانیتوری که بر روی داشبورد قرار گرفته شکلی مانند تبلت دارد و با حالتی بیرون زده با نسل قبل که درون داشبورد تعبیه شده بود متفاوت است. در این مدل راحتی صندلی ها بیشتر شده و اتاقی جادارتر را شاهد هستیم. بلندگوهای سیستم صوتی از طراحی جذابی برخوردار بوده و به روز شده است. از مهم ترین امکانات این خودرو می توان: سیستم ترمز ضد قفل، کمربند ایمنی سه نقطه‌ای، رینگ‌های آلومینیومی، صندلی‌های برقی در قسمت جلو، کروز کنترل هوشمند، حافظه صندلی راننده، تهویه در صندلی‌های جلو، آینه های الکتروکرومیک با قابلیت گرم شوندگی و تنظیم برقی، تودوزی چرمی، فرمان با تنظیم برقی، سیستم بدون کلید، شیشه های برقی، سیستم هشدار نقطه کور و سیستم تشخیص علائم و موانع در جاده را نام برد.

امکانات بی ام و 2017 530i به قدری زیاد و کامل است که خود مقوله ای جدا برای پرداختن می طلبد. پیشرانه ای که در این خودرو به کار رفته، موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو با حجم تقریبی ۲ لیتر می باشد. نام این موتور B48 می باشد و از نظر طراحی بهبود یافته و ایرادات را تا حد زیادی کاهش داده است. این موتور توان ۲۵۲ اسب بخار در دور موتور ۵۲۰۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۱۴۵۰ تا ۴۸۰۰ دور بر دقیقه را تولید می کند. نیروی ایجاد شده توسط این موتور قدرتمند به وسیله گیربکس ۸ دنده خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می شود. در این نسل جدید سواری بهبود یافته و نرم تری را شاهد هستیم و صندلی ها راحت تر از قبل شده است.

در بی ام و 2017 530i حالت های مختلف رانندگی قابلیت انتخاب دارند و در صورتی که خودرو در حالت اسپرت قرار گیرد، رنگ آمپر به رنگ قرمز در می آید. حداکثر سرعت در این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده و موتوری با مصرف پایین را داراست. مقدار مصرف سوخت، به طور متوسط ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. یکی از امکنات فوق العاده این خودرو دوربین 360 درجه ای است که به شبیه سازی خودرو از بیرون می پردازد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در زمینه فروش اقساطی خودرو ی مورد نظر را در سپند خودرو مطالعه کنید و یا با مشاوران ما در نمایندگی ها تماس حاصل فرمائید.