شاید برند بورگوارد این روزها به گوش شما نا آشنا باشد اما این برند یکی از کهنه کارترین خودروسازان آلمانی است که در سال 1929 توسط شخصی به نام کارل بورگوارد در شهر برمن پایه نهاده شد. قبل از جنگ جهانی دوم برند بورگوارد یکی از معروفترین محصولات آلمانی بود اما با شروع جنگ و همکاری این کمپانی با نازی آلمان بورگوارد رو به خاموشی رفت و بسیاری از تاسیسات این کارخانه توسط دشمن بمباران و نابود شد. در اینجا کار بورگوارد عملا به پایان رسیده بود تا اینکه پس از سالها کریستین بورگوارد پسر ارشد این خاندان با همکاری کارل هاینز از نو این کارخانه را راه اندازی کرد و با سرمایه گذاری شرکت چینی فوتون توانست جانی دوباره به خط تولید ببخشد. همکاری چین و آلمان نتیجه داد و در سال 2015 بعد از 54 سال اولین محصول این شرکت با نام BX7 به صورت رسمی به بازار وارد شد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به صورت رسمی نمایش داده شد و کمپانی بورگوارد فروش خود را از سال 2016 عملا آغاز کرد، این شرکت تصمیم دارد تا سال 2018 BX7 را به بازارهای اروپا وارد نماید و فروش اقساطی بورگوارد BX7 را در کشورهای مورد نظرش آغاز نماید. یکی از شرکت هایی که قصد ورود این خودرو به بازار ایران را دارد شعار «آلمانی لوکس، قدرتمند و باوقار» را برای این خودرو برگزیده است.

طراحی ظاهری بورگوارد BX7

در قسمت طراحی ظاهری نهایت سعی بورگوارد بر این بوده تا با استفاده از یک زبان طراحی مشترک برای تمام محصولاتش اصالت خودروهایی که می سازد ماندگار نماید. بی ایکس 7 هم یکی از همین خودروهاست که توسط طراح نروژی به نام “اینار هارید” طراحی شده است. نمای روبرویی خودرو با جلو پنجره ای بزرگ تزیین شده که پره هایی مورب دارد و همین موضوع باعث شده تا نمای جلوی خودرو متفاوت تر باشد، به عبارتی این جلوپنجره با گذشت زمان تبدیل به شناسنامه ی بورگوارد خواهد شد. در ادامه ی این ترکیب، چراغ های خاص و درب برجسته ی کاپوت همگی حس یک شاسی بلند آرام و با وقار را به بیننده انتقال می دهند.
نمای جانبی بورگوارد اما ساده تر از نمای روبرو است و هیچ خط و نشانه ای در آن دیده نمی شود. تنها کاری که طراح صلاح دیده در این نما انجام دهد متورم کردن برخی نقاط است تا نمایی قدرتمندتر و لوکس تر در این قسمت برای بورگوارد رقم بخورد. با بررسی نمای جلو و کنار تنها نمای عقبی باقی مانده است، طراحان زیادی معتقدند این نما از تمام قسمت های دیگر زیباتر است و بدون شک دل هر خریداری را می رباید. “هارید” در این نما زیبایی تمام و کمالی را برای این خودرو به تصویر کشیده است و چراغ های خوش ترکیبی که برای BX7 طراحی کرده در کنار شبرنگ های زیبا و باریک که بر روی سپر قرار دارند در کنار یکدیگر به زیبایی می درخشند، به طور کلی در طراحی این خودرو روح اسپرت بودن جای گرفته است و رگه های هموطنان مشهورش مانند آئودی و پورشه در قسمت های گوناگون این خودرو به چشم می خورد.
طراحی داخلی و کابین بورگوارد
با ورود به کابین بورگوارد تمام انتظارات شما از یک خودروی لوکس برآورده خواهد شد. صندلی های تمام چرم با دوخت لوزی شکل و بهترین متریال تمام آن چیزی است که یک خودرو برای داشتن فضای داخلی لوکس و چشم نواز به آن نیاز دارد و در بورگوارد تمام و کمال به این قانون احترام گذاشته شده است. جلو داشبور بورگوارد به صورت کلاسیک و کاملا مانند خودروهای اشرافی طراحی شده به طوری که صفحه نمایش 12.3 اینچی داخل خودرو در مرکز داشبورد قرار گرفته و این سبک از طراحی شما را به یاد خودروهای لوکسی مانند بی ام و خواهد انداخت در ادامه باید گفت پشت آمپر آن نیز همچنین مانند دیگر محصولات با کیفیت آلمانی به صورت آنالوگ طراحی شده است.
پس از بررسی تاریخچه و طراحی این خودرو در پایان باید گفت خودروی بورگوارد محصولی لوکس و در عین حال جذاب و با وقار است که بر روی کاغذ می تواند رقیب سر سختی برای خودروهای آسیایی بازار ایران باشد اما در عمل باید به این نکته نیز توجه داشت که خریداران ایرانی ملاک های متفاوتی برای خرید خودرودارند و قیمت تمام شده ی بورگوارد در ایران تاثیر بسیار زیادی در آمار فروش آن خواهد داشت.