این خودرو درکلاس بدنه سدان جزو ارزان ترین خودروهای چینی در ایران است. سایپا وارد کننده این خودرو به ایران است و عرضه به صورت فروش اقساطی برلیانس H230 نیز وجود دارد. در واقع این خودرو طراحی متفاوتی به نسبت خودروهای هم قیمت و هم رده خود را داراست. تنها ایرادی که بر آن وارد است نا پختگی و به ثمر نرسیدن آن است. البته با توجه به بودجه به کار رفته در آن نمی توانست بهتر از این باشد. در اصل برلیانس H230 یک خودروی روز به حساب می آید که طراحی آن بر عهده طراحان ایتالیایی قرار گرفته و از سال ۲۰۱۲ شروع به تولید و عرضه کرده است. این خودرو به نسبت خودرو‌هایی که هم رده و هم قیمت با آن هستند مدرن تر و به روز تر است.

برلیانس H230 از لحاظ طراحی ظاهری در حد متوسط قرارگرفته و جوان پسند است. در نمای رو به رو چراغ هایی که زاویه ای رو به پایین دارند در راستای آینه های جانبی با طرحی خاص نظرها را به خود جلب می کنند. با نگاهی به نمای جانبی شاهد خط هایی ساده و چرخ هایی با سایز کوچک هستیم که کاملا نشان دهنده یک خودروی سدان با قیمت پایین است. اما نکته جالب توجه ضعف در طراحی درب عقب و گلگیر عقب می باشد. نمای عقبی کاملا به یک خودروی چینی شبیه است و سادگی در آن موج می زند. در واقع مشکل اصلی هماهنگ نبودن طراحی جلو و عقب خصوصا در طرح چراغ ها است. لاستیک هایی با رینگ آلومینیومی هماهنگی خوبی با کل فضای خارجی خودرو تشکیل داده است. چراغ های جلو هالوژنی هستند و خیلی بهتر می شد اگر چراغ های عقب نیز LED بودند.

ادوات به کار رفته در فضای داخلی برلیانس H230

با ورود به فضای داخلی شاهد متریال پلاستیکی هستیم که سرتا سر کابین را تشکیل داده است. ابعاد در جای جای کابین خصوصا در فضایی که راننده در آن قرار می گیرد مناسب و آرگونومی مطلوبی دارد. رنگ نقره ای داشبورد در بخش میانی را پوشش داده و زیر این قسمت دکمه هایی برای تنظیم سیستم صوتی و تهویه مطبوع قرار گرفته است. در حال حاضر اکثر خودروها از کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان برخوردار هستند اما برلیانس H230 فاقد این دکمه هاست. محفظه هایی بر روی رو دری ها برای قرار دادن اشیاء و وسایل تعبیه شده و ظاهر کلی رو دری مناسب به نظر می آید. به طور کل در فضای داخلی 22 محفظه نگهداری وسایل وجود دارد. نوع صندلی های جلو چهار جهته برقی است و امکان تا کردن صندلی های پشتی برای قرار گیری بار بیشتر وجود دارد. برلیانس H230 دارای صندوقی بزرگ و فضای سرنشین 5 نفره می باشد. حجم بار مقداری معادل 500 لیتر را در بر می گیرد.

این خودرو از پیشرانه BM15 که حجمی معادل ۱۴۹۸ سی‌سی بهره می برد. این موتور توان ۱۰۳ اسب بخار را تولید می کند و ۱۶ سوپاپ است. مصرف سوخت برلیانس H230 بسیار مناسب است و مقدار سوخت  بنزین آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۳ لیتر می باشد. سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و سیستم EPS در این خودرو وجود دارد. هم چنین مدل جعبه دنده ای که از آن استفاده می کند از نوع AMT  است. در تست تصادفی که درC-NCAP  از این خودرو صورت گرفته امتیاز ۵ ستاره به آن تعلق گرفته است. از امکانات ایمنی به کار برده شده در برلیانس H230 می توان : تعداد دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ضد قفل و کمربند‌های ایمنی سه نقطه‌ای را نام برد، که همه در کنار هم خودرویی ایمن را در اختیار شما می گذارد. برای مقایسه خودروها و اطلاع از شرایط فروش اقساطی خودرو های این قیمت به سپند خودرو مراجعه کنید.