سانگ یانگ رکستون (SsangYong Rexton) یک خودروی شاسی بلند 7 نفره چهار چرخ متحرک (4×4) است. این خودرو از دیفرانسیل های عقب قفل شونده در عقب بهره برده و می توان گفت یک خودروی آفرود کلاسیک است. رکستون فقط با یک نوع پیشرانه 2.2 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل عرضه می شود. خریدار می تواند از بین جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دستی یا 7 سرعته اتوماتیک (که ساخت مرسدس بنز است)، یکی را انتخاب کند.

نیروی پیشرانه به طور پیش فرض به چرخ های عقب منتقل می شود مگر اینکه راننده وارد مسیرهای خارج جاده ای و صعب العبور شده و حالت چهار چرخ متحرک را از کنسول میانی انتخاب کند. سانگ یانگ رکستون در سه تریم EX, ELX و Ultimate عرضه می شود. مدل EX دارای هفت صندلی، جعبه دنده دستی، رینگ های 17 اینچی آلیاژی، چراغ ها و برف پاک کن های اتوماتیک، سنسور پارک، ترمز خودکار هنگام تصادفات و سیستم کمکی حرکت بین خطوط و با قیمت 27500 یورو عرضه می شود.

آیا می دانستید امکان فروش اقساطی محصولات سانگ یانگ با شرایط آسان در سپند خودرو فراهم شده است؟ برای اطلاعات بیشتر از صفحه فروش اقساطی سانگ یانگ دیدن کنید.

مدل ELX از امکانات بیشتری برخورداری بوده و مدل Ultimate نیز تمام آپشن ها را داشته و از چرم مرغوب بهره می برد. سانگ یانگ رکستون خودرویی است که برای مسیرهای آفرود طراحی شده و طبق اعلام سازنده پنج سال گارانتی فارغ از مسافت طی شده دارد. اگرچه رکستون از لحاظ اندازه و تجهیزات در حد خودروهایی مثل لند روور دیسکاوری و بی ام و X5 است، اما به هیچ عنوان رقیبی برای خودروهای ذکر شده نیست.

رانندگی با سانگ یانگ رکستون

موتور 2.2 لیتری خودرو 180 اسب بخار نیرو و 420 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک – که سران سانگ یانگ با افتخار در تبلیغات خود اعلام می کنند که ساخت مرسدس بنز است – هنگامی که فشار زیادی به آن وارد شود به خوبی عمل می کند اما اگر راننده بخواهد کمی فشار به آن وارد کند، عملکرد خود را از دست می دهد. در واقع واکنش جعبه دنده در مواقع بحرانی بسیار کند و تنبل است.

سانگ یانگ رکستون مخصوص مسیرهای خارج جاده ای ساخته شده است و یک خودروی چهار چرخ متحرک کلاسیک محسوب میشود

لازم به ذکر است که رکستون نه یک SUV است و نه یک خودروی اسپرت. رکستون در مدت زمان 11.5 ثانیه به سرعت 97 کیلومتر بر ساعت رسیده و بیشینه سرعت آن 185 کیلومتر بر ساعت است. رکستون می تواند باری به وزن 3500 کیلوگرم را توسط یک تریلر با خود حمل کند.

البته این قابلیت های آفرود یعنی اتاق بدنه بر شاسی (body-on-frame) و سیستم تعلیق غیرتطبیقی آن، موجب شده است تا سواری رکستون ناراحت کننده و کنترل اتاق بد باشد. اتاق رکستون به هیچ عنوان نمی تواند دست اندازهای مسیر را جذب کند و با عبور از روی ناهمواری های مسیر، سرنشینان خودرو حرکاتی شدید را تجربه کرده و اینطور حس می شود که سیستم تعلیق آرام نمی گیرد. البته عمده مشتریان رکستون کسانی هستند که در مناطق جنگلی و صعب العبور زندگی کرده و کاملا واضح است که به دنبال خودرویی همانند کیا سورنتو یا هیوندای سانتافه نمی گردند؛ چون رکستون مختص عبور از مسیرهای صعب العبور ساخته شده است.

هنگام رانندگی با رکستون نباید توقع رانندگی سریع داشته باشید، چون چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. یکی از نکات منفی رکستون دید عقب آن است و راننده مجبور است در برخی شرایط به سنسورهای پارک و دوربین های خودرو اکتفا کند. به لطف عایق بندی خوب کابین، بیشتر صدای وزش باد به درون کابین نفوذ نمی کند.

رکستون به خوبی در مسیرهای صاف و هموار انجام وظیفه نموده و در هنگام وارد شدن به کور راهه ها، به خوبی از پسِ چاله ها و پستی و بلندی ها بر می آید. سیستم کمکی عبور در سراشیبی به راننده جسارت وارد شدن به سراشیبی های تند را داده و هیچگاه حس نمی کنید که خودرو در حال از دست دادن چسبندگی است.

کابین سانگ یانگ رکستون 2018

فضای درونی سانگ یانگ رکستون کاملاً مطابق نیازمندی های راننده طراحی شده است. متریال کابین کیفیت چندان مرغوبی ندارد ولی همه چیز در جای خود قرار گرفته است. انواع و اقسام دکمه ها در داشبورد و روی فرمان تعبیه شده اند. مدل EX از یک صفحه نمایش 8 اینچی لمسی بهره برده و مدل های ELX و Ultimate به نمایشگر 9.2 اینچی با سیستم ناوبری ماهواره ای اختصاصی ساخت TomTom مجهز شده اند. واکنش مانیتور به لمس های کاربر سریع است البته نباید انتظار نمایشگرهای اپل را از آن داشته باشید، با این حال نسبت به تیوولی، پیشرفت زیادی کرده است.

کابین سانگ یانگ طراحی زیبایی نداشته اما در آن از ادوات بادوام به کار رفته است

تجهیزات و امکانات رفاهی سانگ یانگ رکستون

مدل پایه از تجهیزاتی مثل چراغ ها و برف پاک کن اتوماتیک، هشدار تصادف از روبرو، ترمز اضطراری، تشخیص تابلوهای راهنما و سنسورهای پارک در جلو و عقب بهره می برد. مدل ELX دقیقاً 32 هزار یورو قیمت دارد و تجهیزات آن عبارت اند از: هفت صندلی، سیستم کنترل 3 نقطه ای آب و هوا، فرمان دارای گرم کن، شیشه های دودی، چرم ناپا، صندلی های گرم شونده و برقی ردیف جلو، ورود بدون کلید و 9 کیسه هوای ایمنی. علاوه بر اینها مدل ELX از فرمان حساس به سرعت و رینگ های 18 اینچی بهره می برد.

پیشرفته ترین مدل که Ultimate نام داشته و برای بدست آوردن آن باید 5500 یورو بیشتر بپردازید، از چرم مرغوب تر، رینگ های 20 اینچی آلیاژی، نورپردازی کابین، دوربین اطراف خودرو، هشدار نقطه کور و سیستم کمکی تغییر خطوط، صندلی های دارای تهویه و درب صندوق عقب برقی بهره می برد.

از لحاظ فضای قسمت بار، کمبودی حس نمی شود چون در حالت معمولی 827 لیتر فضا در اختیار است که با خواباندن صندلی های عقب به 1977 لیتر افزایش می یابد. رسکتون از این نظر بی رقیب بوده و سخت است که بخواهیم خودروی جادارتر دیگری را در این بازه قیمتی پیشنهاد کنیم.

هزینه های نگهداری سانگ یانگ رکستون

اگرچه رکستون قیمت خرید به صرفه ای دارد اما پیشرانه آن اقتصادی نبوده و مصرف سوخت آن بالاتر از شاسی بلندهای 7 نفره دیگر از جمله سانتافه است. طبق ادعای سازنده، رکستون در 100 کیلومتر 8.3 لیتر می سوزاند اما در آزمایش انجام شده توسط کارشناسان خودرویی، مصرف سوخت 10.1 لیتر برای آن ثبت شده است. حال اگر بخواهید باری 3.5 تنی هم با آن بکشید حتماً مصرف سوخت بالاتر خواهد رفت.

رکستون خودروی قابل اعتمادی است و حس دوامی که منتقل می کند بعلاوه گارانتی 5 ساله بدون توجه به کیلومتر آن، خیال مالک را از مراجعه های متعدد به نمایندگی راحت می کند. سرویس های خودرو هر 20 هزار کیلومتر یا هر 12 ماه یکبار بایستی انجام شوند.

جمع بندی

رکستون خودروی مناسبی برای کت و شلوار پوشیدن و رفتن به میهمانی یا رستوران نیست؛ اگر سبک زندگی شما ترکیبی از روستایی و شهری است و در بیشتر اوقات در حال مسافرت کردن با اعضای خانواده به مناطق تپه ای هستید و همچنین نیاز به خودرویی دارید تا اجسام 3.5 تنی را بکشد، سانگ یانگ رکستون بهترین انتخاب خواهد بود.

برای اطلاع از نحوه خرید اقساطی سانگ یانگ رکستون، از صفحه فروش اقساطی سانگ یانگ رکستون دیدن کنید.