ریموت کنترل؛ واژه ای که شاید سال ها قبل خیلی شناخته شده نبود و با ورود آن به دنیای خودرو کالایی لوکس حساب میشد. اما امروزه سامانه های کنترل از راه دور دیگر فراگیر شده اند و تنها کاربردشان برای قفل کردن خودرو نیست. ریموت کنترل در اتومبیل های جدید کارایی های بسیاری پیدا کرده اند و دیگر محدود به روشن کردن و قفل کردن درب ها نیستند. در ادامه به بررسی ریموت کنترل بهترین خودروهای دنیا می پردازیم و اینکه ریموت کدام اتومبیل، بهتر است و کار خود را دقیق‏ تر و بهتر انجام می  ‏دهد.

با رشد تکنولوژی در عرصه های مختلف و ترکیب آن با صنایع گوناگون مانند صنعت خودروسازی؛ امکانات بسیاری در اختیار خودروسازان قرار گرفته است و هرروز شاهد اضافه شدن ویژگی های جدیدی به خودرو های دنیا هستیم. ویژگی هایی مانند برخی فناوری هایی که در سیستم تعلیق و موتوری خودرو ها به کار رفته است و یا حتی انواع سانروف ها. پیشرفت تکنولوژی در اضافه کردن آپشن های خاص به خودروها کمک شایانی کرده است و البته آپشن هایی رایگانه که نیازی به هزینه ندارند نیز وجود دارد. سامانه ‏های کنترل از راه دور برای قفل کردن در اتومبیل‏ ها تقریباً فراگیر شده است. کافی است دکمه ‏ای را که روی سوئیچ یا مجموعه همراه سوئیچ قرار دارد فشار داده تا از طریق آن درها را قفل کرده و یا آنها را از قفل خارج کنید.

 

بررسی ریموت کنترل بهترین خودروهای دنیا

ریموت کنترل ها در حقیقت انتقال دهنده هایی مینیاتوری هستند که اساس کار آنها با استفاده از امواج رادیویی است و منبع تغذیه آنها نیز باتری های لیتیومی است. این فناوری برای اولین بار در سال 1973 مورد طراحی و تولید قرار گرفت و پس از گذشت 10 سال به بازار روانه شد.

تقریبا تمام ریموت کنترل ها با استفاده از باتری های آلکالین کار می کنند، همان نوع باتری هایی که در ساعت نیز مورد استفاده است. البته در بحث تعویض این منبع تغذیه حواشی بسیاری وجود دارد و ممکن است همگی به سادگی تعویض باتری کنترل تلویزیون یا ساعت مچی تان نباشد. برای مثال کمپانی هیوندا اعلام کرده است که تنها ابزار مورد نیاز برای تعویض باتری ریموت کنترل خودرو هایش یک پیچ گوشتی است!

 

بررسی ریموت کنترل خودروهای دنیا

 

ولی سایر سازندگان نسبت به عمل تعویض باتری چندان خوشبین نیستند و می ‏گویند تعویض باتری توسط افراد غیرمتخصص ممکن است منجر به آسیب‏ دیدگی و یا از بین رفتن مجموعه کنترل از راه دور شود که در هر دو صورت هزینه مضاعفی را برای دارنده آن به همراه دارد. در ادامه به بررسی ریموت کنترل بهترین خودروهای دنیا خواهیم پرداخت و نقاط قوت و ضعف آنها را بررسی می کنیم.

 

BMW M3

کمپانی BMW یکی از معروف ترین و سرشناس ترین شرکت های خودروسازی دنیاست. همه دنیا این کمپانی را با خودروهای خاص و با کیفیتش در محصولات و خودروهای BMW می شناسند. این کیفیت در تولید ریموت کنترل ها نیز به کار رفته است و میزان برد این ریموت کنترل ها در حدود 36.6 متر از تمام جهات خودرو است. البته وجود دیوار و موانع در میزان طول برد موثر است و ممکن است برای مثال در فضای پارکینگ ها این مقدار کمی کاهش می یابد.

 

بررسی ریموت کنترل بهترین خودروهای دنیا

 

واکنش دستگاه به فرامین راننده این‏ گونه است که در هنگام باز و یا بسته کردن قفل‏ ها، سیستم همراه با صوت مخصوص و روشن و خاموش شدن چراغ‏های راهنما انجام می‏ گیرد و هنگامی که از قفل خارج می‏ شود، چراغ‏ های بزرگ جلو روشن شده و در هنگام قفل کردن، چراغ‏ های بزرگ جلو با اندکی تأخیر خاموش می ‏شوند. از دیگر ویژگی های تعبیه شده برروی این ریموت کنترل این است که با نگاه داشتن طولانی مدت دکمه بازشدن درب، شیشه ها نیز باز می شوند و در صندوق عقب نیز قابل باز شدن است. باتری ریموت کنترل قابلیت شارژ مجدد دارد و وقتی در جایگاه سویئچ قرار دارد شارژ می شود.

 

سوبارو ایمپرزا WRX

در این خودروی قدرتمند و اسپرت میزان برد بسیار قوی است. در حالت بدون مانع از قسمت جلو معادل 82 متر، از عقب 90 متر و از طرفین 64 متر است. میزان برد در فضای شلوغ پارکینگ 73 متر بوده که از سایر مدل‏ ها بیشتر است. واکنش دستگاه به فرامین راننده فقط روشن و خاموش شدن چراغ‏ های راهنما به همراه صدا است. سایر اموری که انجام می ‏دهد فقط باز کردن در صندوق عقب است.

 

بررسی ریموت کنترل خودروها

 

میتسوبیشی EVO.X MR

میتسوبیشی نیز یکی از کمپانی های قدرتمند خودروسازی است و سدان های پرقدرتی تولید می کند. نام این کمپانی بیشتر در خودروهای مسابقه ای به گوش می خورد. برد ریموت آن در حالتی که مانعی بر سر راهش نباشد در حدود 45 متر است. از قسمت پشتی خودرو در حدود 73 و از طرفین نیز برابر با همان 45 متر است. از جمله کارهایی که با استفاده از ریموت کنترل این خودرو قابل اجراست باید به روشن و خاموش شدن چراغ‏ها و تولید صدا اشاره کنیم. درب صندوق عقب نیز با ریموت قابل بازشدن است.

 

بررسی کارایی ریموت کنترل ها

 

هوندا پایلوت تورینگ

اگر مانعی بر سر ریموت کنترل این خودرو نباشد، از جلو معادل 36 متر، از عقب 9 متر و از پهلو و طرفین نیز 36 متر برد دارد. در هنگام باز و یا بسته کردن قفل‏ها سیستم همراه با صدا و روشن شدن چراغ‏ها عکس‏ العمل نشان می‏دهد و همانند دو مدل قبلی چراغ‏های بزرگ نیز روشن می‏شوند. باز و بسته کردن در پشتی نیز از روی ریموت قابل اجراست.

 

بررسی ریموت کنترل بهترین خودروهای دنیا

 

دوج RAM تورینگ

برد ریموت کنترل دوج RAM به شرطی که مانعی د راه نداشته باشد در حدود 91 متر است و از طرفین آن به 100 متر هم می رسد. میزان برد در فضای پارکینگ که از انبوه اتومبیل تشکیل شده، معادل 64 متر است. واکنش دستگاه به فرامین راننده این‏گونه است که در هنگام باز و یا بسته کردن قفل‏ها سیستم همراه با صدا و روشن شدن چراغ‏ها عکس‏ العمل نشان می‏دهد و همانند BMW M3 در هنگام از قفل خارج کردن چراغ‏های بزرگ جلو روشن شده و در هنگام قفل کردن این چراغ‏ها روشن شده و با تأخیر خاموش می‏گردد. بازکردن پنجره ها و روشن شدن ماشین هم با این ریموت کنترل امکان پذیر است.

 

ریموت کنترل ابر خودروها