این خودروی SUV جدید چینی به مذاق بسیاری از رانندگان جهان خوش آمده است.

دایون Y5 2018 که به نوعی همزاد چینی خودروی پرادو 2017 محسوب می‌شود، در فضای مجازی ما معرفی شده و مورد بررسی قرار گرفته است. این خودرو به تازگی تولید شده است و در بازار داخلی با قیمت 17000 دلار به فروش می‌رسد. باید تاکید کرد که این خودرو نسبت به مدل پیشین خود قیمت پایین‌تری دارد.

بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو در کشور روسیه، ارزان‌بودن داستر کراس اوور را یکی از دلایل اصلی خرید آن می‌دانستند. ما در فضای مجازی این خودرو را نیز بررسی کرده و درباره‌ی نقاط ضعف آن صحبت کرده‌ایم.

این خودروی چینی در دو نوع پنج و هفت صندلی تولید می‌شود. طول آن 4771 میلی‌متر، عرض آن 1870 میلی‌متر، ارتفاع آن 1828 میلی‌متر و فاصله‌ی محوری آن 2790 میلی‌متر است. این همزاد پرادو با سه نوع موتورمختلف تولید شده و در بازار موجود است: موتور توربوی بنزینی 2 لیتری با توان 218 اسب بخار، موتور بنزینی 2.4 لیتری با توان 136 اسب بخار و یک موتور دیزلی 1.9 لیتری با توان 136 اسب بخار. این خودرو دارای جعبه دنده‌ی پنج‌سرعته بوده و به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک کار می‌کند.

با وجود قیمت پایین، دایون Y5 2018 از سیستم ABS و EBD، شش کیسه‌ی هوا، دوربین دید عقب، سیستم کنترل خطوط جاده و یک نمایشگر لمسی بزرگ و چندرسانه‌ای بهره‌مند است.

در صورت تصمیم به خرید اقساطی دایون Y5، سپند خودرو در کنار شماست.

بر خلاف خودروی «پرادیک» شرکت UAZ، از این خودروی چینی در فضای مجازی بسیار استقبال شد. نکته‌ی قابل توجه این است که خرید یک خودروی 4WD با چنین قیمتی در بازار داخلی غیرممکن است. در ادامه برخی از نظرات کاربران در مورد دایون Y5 2018 را با هم می‌خوانیم:

  1. « صنعت خودروسازی باید اینگونه باشد! کاهش بیش از پیش قیمت نسبت به مدل‌های قبلی. چین درس خود را به خوبی یاد گرفته است.»
  2. «من هم یکی می‌خرم.»
  3. « چینی‌ها، مثل همیشه خوب و کار درست. البته می‌شد به جای این ماشین یک پاتریوت هم خرید.»