سال 95 تیگو یا همان ام وی ام کمپانی چری وارد بازار شد. شرکت مدیران خودرو که نماینده چینی‌ها در بازار خودرو ایران است با دیدن استقبال مردم از کراس اورها دست به واردات ام وی ام به ایران کرد.

از همان ابتدا و در گرمای بازار کراس اورها که هر روز هم داغ‌تر می‌شود، ام وی ام X22 موردتوجه جوانان قرار گرفت. در ادامه مقالات نقد و بررسی خودروها به سراغ ماشین چینی ام وی ام می‌رویم. اگر به خرید این اتومبیل چینی فکر می‌کنید با ما همراه باشید تا اطلاعاتی ارزشمندی در مورد آن به دست آورید.

ام وی ام همان چری تیگو 2 است

سال 2016 در پکن شرکت چری از نسل بعدی کراس اورهای خود رونمایی کرد. نام رسمی این اتومبیل تیگو 2 بود که البته بنا به صلاح‌دید شرکت مدیران خودرو، با اسم ام وی ام در ایران عرضه شد. ام وی ام چری در دو مدل دستی و اتوماتیک اما در 6 تیپ مختلف وارد بازار شد. به لحاظ فنی تفاوت چندانی میان این 6 تیپ وجود ندارد اما هرکدام امکانات متفاوتی دارند. در ادامه مقاله ما ام وی ام را از سه منظر طراحی ظاهری و داخلی، توان فنی و امکانات موردبررسی قرار می‌دهیم.

فروش اقساطی و خرید ام وی ام x22

طراحی ظاهر ام وی ام ایکس 22؛ کوچک‌ترین کراس اور خانواده چری

اگر ام وی ام را در کنار سایر اتومبیل‌های شاسی‌بلند چینی بگذاریم متوجه می‌شویم که ایکس 22 کوچک‌ترین کراس اور چینی هاست. برای مثال در صفحه فروش اقساطی پارس خودرو که یکی از شرکای دیگر چینی هاست هیچ ماشین کوچک‌تری از X22 نمی‌بینید.

یکی از دلایل اندازه جمع‌وجور ام وی ام طراحی این کراس اور برای مسافرت‌های داخل شهری است. وقتی از جلو به اتومبیل نگاه می‌کنیم به یاد  ام‌ وی‌ ام X33 S افتادیم. البته این شباهت اتفاقی نیست و هر دو اتومبیل بر روی یک پلتفرم طراحی‌شده‌اند.

نقد و بررسی ام وی ام x22 برای فروش اقساطی خودرو

چراغ‌های بزرگ و زاویه‌دار در کنار جلوپنجره اسپرت با همراهی یک سپر حجیم ظاهری کاملاً خشن به کراس اور چینی بخشیده‌اند. درواقع بسیاری از خریداران دل‌بسته ظاهر تهاجمی و زیبای این کراس اور هستند. لاپ‌های تیره‌رنگ روی رکاب و گلگیرها، باربند سقفی کوچک و گلگیرهای حجیم در کنار خودرو تکمیل‌کننده ظاهر خشن ام وی ام هستند. البته برخلاف طراحی جلو و کناری بسیار جذاب، طراحان به یک طرح ساده در پشت اتومبیل بسنده کرده‌اند.

طراحی داخلی ام وی ام ایکس 22؛ تم مشکی نارنجی همه‌جا را گرفته است

زمانی که برای اولین بار وارد کابین ام وی ام می‌شویم با یک تم مشکی نارنجی مواجه هستیم. درواقع به کمک همین ترکیب رنگ حس اسپرت بودن و زنده‌بودن ماشین به سرنشینان منتقل می‌شود.

داشبورد طراحی عالی و ارگونومیکی دارد  و از موادی عالی برای ساخت آن استفاده‌شده است. برای روکش صندلی، فرمان و درب‌ها از چرم استفاده‌شده است. در کل می‌توانیم از جنس مواد و ارگونومی خودرو احساس رضایت خود را اعلام کنیم.

بررسی ام وی ام x22- خرید اقساطی سپندخودرو

شاید تنها نقطه‌ضعف کابین در بررسی ام وی ام x22 مربوط به فضای کم سرنشینان عقب باشد. درواقع در سمت راننده هیچ کمبود فضایی را احساس نمی‌کنید و آزادی عمل دارید. اما در صندلی‌های عقب با کمبود جا مواجه هستیم که در نشستن‌های طولانی کمی آزاردهنده است. اطلاعات و عکس‌های بیشتر از ظاهر این اتومبیل را می‌توانید در صفحه فروش اقساطی مدیران خودرو مشاهده کنید.

مشخصات فنی ام وی ام x22 ؛ موتور معمولی با شتابی پایین

ام وی ام در دو مدل AT و MT به بازار عرضه‌شده است. هرکدام از این دو مدل خود سه تیپ مختلف دارند که البته تفاوت چندانی میانشان وجود ندارد. درواقع تنها تفاوت بین تیپ‌های مختلف ام وی ام به خاطر نوع پیشرانه یا تجهیزات رفاهی آن است.

پیشرانه قرارگرفته در ام وی ام از نوع چهار سیلندر و حجم 1497 لیتری است. این پیشرانه توان تولید 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را دارد. بسته به اتومات یا دستی بودن گیربکس می‌توانید یک ام وی ام 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک تهیه کنید.

فروش اقساطی پارس خودرو، بررسی ام وی ام x22

ایراد بزرگ پیشرانه ام وی ام شتاب پایین آن است به‌طوری‌که باید برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت 14 ثانیه منتظر بمانید که اصلاً خبر خوبی برای علاقه‌مندان به خودروهای کراس اور نیست. حتی اطلاعات صفحه فروش اقساطی پژو پارس tu5 تحویل فوری نشان می‌دهد که پژو ایرانی صفر تا صد کمتری از این کراس اور چینی دارد. این اتومبیل در سیکل ترکیبی 7 لیتر سوخت به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. این مصرف سوخت برای کراس اوری در این رنج قیمت معقول است.

بررسی تجهیزات و ایمنی ام وی ام x22؛ همه امکانات کامل است

اگر بخواهیم به اطلاعات شرکت چینی در ایمنی این خودرو بسنده کنیم به‌اشتباه می‌افتیم. درواقع ما هیچ نشانی از آزمایش‌هایی که شرکت چری بر روی این خودرو انجام داده است پیدا نکردیم. اما همه این‌ها به معنی ناایمن بودن خودرو نیست. درواقع ترمزهای دیسکی مجهز به سیستم ABS و EBD، دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سنسور و دوربین دنده‌عقب و هشدار برخورد از عقب ازجمله امکاناتی است که بر روی ام وی ام X22 نصب‌شده است.

بررسی نمای داخلی خودرو و خرید اقساطی ام وی ام x22

بسته به نوع تیپ انتخابی شما، امکانات این کراس اور تغییر می‌کند اما در مدل اتومات XE که ما بررسی کردیم؛ امکاناتی مثل مانیتور 8 اینچی لمسی، کروز کنترل، سانروف برقی، سیستم نمایش‌دهنده اطلاعات خودرو، کلیدهای تنظیم کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان وجود دارند. با توجه به محدوده قیمتی این کراس اور امکانات ارائه‌شده راضی‌کننده به نظر می‌رسند.

پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی دقیق‌تر و کسب اطلاعات بیشتر درباره X22 به صفحه شرایط اقساطی ام وی ام ایکس۲۲ مراجعه کنید.

رانندگی با ام وی ام x22؛ ایستگاه پایانی بررسی کراس اور چینی‌ها

در انتهای مقاله می‌خواهیم چند جمله هم از حس رانندگی با این خودرو بگوییم. در هنگام روشن شدن اتومبیل و حرکت کردن به دلیل طراحی خوب حس تسلطی بی‌نظیری را بر خودرو تجربه می‌کنید. درواقع به جزء مشکل ضعف پیشرانه در هنگام رانندگی با سرعت بالا تجربه راندن این اتومبیل بسیار لذت‌بخش است. در پایان بررسی ام وی ام X22 باید بگوییم به لطف طراحی مناسب و کوچک، امکانات و امنیت مناسب چری توانسته است یک کراس اور شهری خوب را تولید و به بازار عرضه کند.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید اقساطی ام وی ام با شماره‌های اعلام‌شده در سایت تماس حاصل کنید. کارشناسان ما پاسخ گوی شما هستند.