چند سالی است که خودروهای چینی سهم بزرگی از بازار ایران را در دست گرفته اند و هرروز شاهد ورود محصول جدید از خودروهای چینی هستیم. افزایش قیمت خودرو نیز در مدت اخیر باعث شد تا مردم تمایل بیشتری به خرید خودروهای چینی به جای تولیدات داخلی داشته باشند. در ادامه به بررسی بدترین خودروهای چینی بازار ایران در سپندخودرو همراه ما باشید.

بدترین خودروهای چینی کشور

در ادامه با استفاده از اطلاعات موجود در ارزیابی های انجام شده برروی خودروها و تجربه کاربری افراد به ارائه اطلاعات بدترین خودروهای چینی کشور می پردازیم. برخی از خودروهای چینی که در بازار وجود دارند دارای شرایطی هستند که استفاده از خودروهای عمومی مطلوبیت بیشتری در برابر آنها دارد.

MVM X33 S منتخب بدترین خودرو چینی از خانواده چری

برند خودروسازی چری که شاهد محصولات بسیاری از آن در بازار کشور هستیم، MVM سری X33 S را به عنوان بدترین محصول تولیدی خود به بازار ایران روانه کرد. ایکس 33 چری علاوه برآنکه در مدت اخیر شاهد تغییر و رشد قیمت بسیار زیادی بود، به واسطه مشخصات و کیفیت ضعیفی که دارد، تبدیل به یکی از بدترین خودروهای چینی در بازار ایران شده است.

کدام خودرو چینی کیفیت کمتری دارد؟

از جمله معایب موجود در MVM X33S که تجارب کاربری نیز وجود این مشکلات را تایید کرده اند، موارد زیر هستند:

  1. ایمنی ضعیف خودرو
  2. استفاده از پیشرانه ای نامتناسب و ضعیف با توجه به وزن و عملکرد خودرو
  3. فقدان سیستم کنترل پایداری در خودرو ESP
  4. مصرف سوخت بسیار بالا و غیر انتظار
  5. کیفیت پایین ساخت و مونتاژ خودرو

چری محصولات با کیفیت و خوشنامی در بازار دارد و نباید وجود MVM X33 S را به عنوان مشت نمونه خروار به حساب بیاوریم.

M4 گریت وال، کیفیت بر خلاف انتظار و بارو

گریت وال یکی دیگر از برند های چینی است که محصولات باکیفیتی را به بازارهای جهانی عرضه می کند. اما در سبد محصولات این خانواده نیز گریت وال M4 به عنوان ضعیف ترین تولید این برند شناخته شده است.

اولین ایراد وارده به این برند عدم وجود نمایندگی پاسخگو در کشور است و نمی توان اتکای آنچنانی به نمایندگی های این برند در کشور داشت. M4 در بحث ایمنی مشابه با دیگر محصولات سطح مطلوبی را از خود به نمایش گذاشته است، اما شاهد ایراد های دیگری در محصول هستیم که به زودی شما را از خرید این خودرو خوش رنگ و لعاب پیشمان می کند.

گریت وال M4، یکی از بدترین خودروهای چینی در ایران

از جمله مهمترین ایراد هایی که در ارزیابی M4 به دست آمده اند می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  1. پیشرانه ضعیف در برابر وزن و کارایی خودرو
  2. خدمات پیش از فروش بسیار نامطلوب
  3. ایمنی متوسط و پایین تر از سطح انتظار
  4. وضعیت نامطلوب در پیدا کردن قطعات یدکی
  5. بازار خرید و فروش ضعیف

لیفان X60، بدترین خودرو چینی لیفان در بازار

ورود لیفان به ایران با محصولات مختلف شاهد استقبال مناسبی بود. خریداران خودروهای برند لیفان رضایت خوب و متوسطی از محصولات لیفان داشتند تا اینکه X60 به عنوان یکی دیگر از خودروهای این برند به بازار کشور معرفی شد.

تا پیش از افزایش ناگهانی قیمت خودرو در کشور لیفان X60 دارای قیمتی متناسب با محصول بود. همچنین رقبای دیگری نظیر جک S3  و چانگان CS35 پابپای لیفان X60 مورد توجه خریداران بودند.

لیفان X60 ضعیف ترین خودروی چینی در بازار ایران

اما لیفان X60 با مشکلات متعددی به زودی از بازار رقابت حذف شد و جای خود را به دیگر محصولات داد. بیشتر خریداران از صدای موتور ناراضی بودند که به طور واضح در کابین شنیده میشد. از دیگر معایب لیفان X60 موارد زیر هستند:

  • گیربکس ضعیف
  • ایمنی پایین خودرو
  • کیفیت بسیار پایین در ساخت و مونتاژ
  • استهلاک بالای خودرو
  • بازار فروش دست دوم نامناسب
  • کشش ضعیف پیشرانه خودرو
  • سواری خشک و کم کیفیت
  • استفاده از قطعات ضعیف و حتی بی کیفیت در خودرو

بدنامی لیفان X60 به ضرر دیگر محصولات این برند تمام شد و بازار خرید و فروش لیفان را کاملا تحت تاثیر قرار داد.

MVM 110S، ضعیف ترین خودروی کشور بعد از پراید

اگر پراید را ضعیف ترین خودرو موجود در بازار بدانیم، رتبه دومین محصول ضعیف و بی کیفیت بازار به ام وی ام 110 اس تعلق می گیرد. خودرویی که برای جاده ها و اهداف خاص طراحی و تولید شده بود و اصلا مناسب جاده ایران نیست.

MVM 110S، ضعیف ترین خودروی کشور بعد از پراید

برای مثال در شهر های شلوغ آسیایی و چینی وجود محصولی مانند MVM100S به نظر مطلوب است، اما در بازار ایران نمی توانیم چنین نتیجه ای بگیریم. از جمله نکات منفی بدست آمده از MVM 110S باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ایمنی و استحکام ضعیف خودرو
  • داشبورد های بی کیفیت و پلاستیکی
  • امکانات بسیار کم و نا کافی
  • پیشرانه واقعا ضعیف
  • بازار خرید و فروش دست دوم نامطلوب

4 خودروی معرفی شده به عنوان بدترین خودروهای چینی بازار ایران هستند و متاسفانه در مدت اخیر با افزایش قیمت خودرو، دارای کمترین ارزش خرید هستند. در برخی از خودروهای معرفی شده کیفیت محصول به حدی پایین است که می توان آنها را هم سطح پراید و تیبا دانست.

با اینکه خودروهای خوبی از کشور چین در بازار وجود دارد، اما همیشه پیش از خرید به خوبی بررسی های لازم را انجام دهید. همیشه نمی توانید به تکنولوژی چشم بادامی ها اعتماد کنید. نکته مهم دیگری که در حین خرید خودروهای چینی باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر خودروی جدیدی به سبد محصولات کشور اضافه می شود، سعی کنید در دسته اولین خریدار ها نباشید.