این خودروی فوق العاده کوچک شهری از سال 1982 معرفی شده و در حال حاضر نسل پنجم خود را تولید می کند. این خودرو پنج نسل خود را به نام های Corsa A، Corsa B، Corsa C، Corsa D، Corsa E وارد بازار کرده است. اپل کورسا ۲۰۱۷ خودروی کوچک اندام شهری ابعادی معادل ۴.۰۲۱  طول، ۱.۷۳۶  پهنا، ۱.۴۷۹  ارتفاع را داراست. اندازه فاصله دو محور عقب و جلوی این خودرو ۲.۵۱۰ محاسبه شده است. از لحاظ مشخصات ظاهری در قسمت جلویی جلو پنجره دو تکه با نوار کرومی روی آن که همان باعث شده حالت دو تکه ای پیدا کند و به نظر نسبتا بزرگ باشد. چراغ های جلو حالتی کشیده دارند و در کنار و نزدیکی نماد این خودرو قرار گرفته اند. هم چنین چراغ های مه شکنی که در قسمت پایینی سپر جلو قرار دارند طراحی بخش رو به رو را تکمیل می کنند.

در تعریف از نمای جانبی باید بگوییم که یک خط جانبی در قسمت بالایی اپل کورسا از ابتدای درب جلویی با شیب کمی به سمت بالای چراغ های پشتی کشیده و در همان جا قطع می شود. اما خط جانبی پایینی با شیبی تند و تیز  از قسمت جلوی در به سمت انتهای در عقب پیش می رود و بعد از گذشتن از یک سوم درب جلوی خودرو ، موازی سطح پایینی درب عقب به اتمام می رسد. در طراحی قسمت پشتی خودرو باید گفت شاهد طراحی استانداردی هستیم که با وجود چراغ هایی با ابعاد تقریبا متوسط و سپر برجسته توانسته نسبت به رقیبان امتیاز خوبی را کسب کند. در آینده ای نه چندان دور فروش اقساطی خودرو اپل کورسا  2017 شرایط خرید بهتر آن را برای شما عزیزان فراهم می کند.

نکته جالب توجه این است که تعداد و مدل های موتور برای اپل کورسا ۲۰۱۷ شامل 1موتور دیزلی و 5 موتور بنزینی می شود. پیشرانه های مورد استفاده در این خودرو عبارتند از: موتور دیزلی ۴ سیلندر خطی   CDTI که با حجم ۱.۳ لیتر، توان ۷۴ اسب بخار تا ۹۴ اسب بخار را تولید می کند. موتور بنزینی 4 سیلندر خطی ۱.۶ لیتری که به سیستم توربوشارژر  مجهز شده و قدرت ۲۰۴ اسب بخار را تولید می کند. موتور بنزینی ۴ سیلندر خطی ۱.۴ لیتری که توان تولید ۹۰ اسب بخار را دارد. موتور بنزینی ۴ سیلندر خطی با حجم ۱.۴  لیتر و مجهز شده به سیستم توربوشارژر که قدرتی معادل ۱۰۰ اسب بخار را تولید می کند. موتور بنزینی ۳ سیلندر خطی SIDI، ۱.۰ لیتری که توان تولیدی حدود ۹۰ اسب بخار تا ۱۱۳ اسب بخار را تولید می کند. و در آخر موتور بنزینی ۴ سیلندر خطی با حجمی معادل ۱.۲ لیتر که توان تولید ۶۹ اسب بخار را دارد. اپل کورسا 2017 به جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیکی مجهز است.

فضای داخلی اپل کورسا 2017

با وجود این که فضای داخلی این خودرو محدود بوده و مواد و متریالی با کیفیتی متوسط در آن استفاده شده اما ابزار در جای مناسب قرار دارند. این فضا به نوعی اسپرت و جوان پسند است. به طور کلی به دلیل فضای پای متوسط مناسب افراد بلند قد نمی باشد. غربیلک فرمان صاف و تزئین شده به طراحی سه بعدی است و دکمه‌های کنترل سیستم صوتی بر روی آن قرار می گیرد. صندلی ها پوششی پارچه ای دارند و روکش استفاده شده در دسته دنده رنگ کرومی می باشد. هم چنین در بخش جلویی کیسه های هوا نیز تعبیه شده اند. از مزیت های اپل کورسا 2017 طراحی تقریبا خوب و جذاب، امکان انتخاب پیشرانه های مختلف و قیمت پایین و مناسب آن است. هم چنین نقطه ضعف های موجود در این خودرو پایین بودن کیفیت متریال استفاده شده و توان پایین آن می باشد. امکانات و تجهیزات پیشرانه پایه این خودرو که همان پیشرانه 1.4 لیتری تنفس طبیعی است شامل: سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش بزرگ رنگی، ورودی AUX و USB در بخش زیری داشبورد، غربیلک فرمان اسپرت، سیستم تهویه مطبوع همانند نسل قدیم، امکان متصل شدن به تلفن همراه با فناوری بدون سیم بلوتوث و رینگ های آلومینیومی 15 اینچی می باشد. موتور و چسبندگی اپل کورسا 2017 عملکرد مناسبی در حین رانندگی دارد و رانندگی را به میزانی راحت و دلچسب می کند. اما باید خاطر نشان شد که در دورهای بالای 4000 صدا مقداری آزار دهنده می شود. مقدار مصرف سوخت این خودرو  برابر با 5.4 لیتر می باشد که نکته مثبتی در آن محسوب می شود.